Spring naar bijdragen

lucht in remsysteem


Recommended Posts

Twee maanden geleden had ik de achterste remleiding en hoofdrem cylinder vervangen.

Bij de eerste reparatie ging het perfect, (dacht ik) na één ronde ontluchten remde mijn Nekaf als een beest.

Bij nader inzien had ik toch het op verdeelstuk wat op de hoofdremcylinder zit de binnenste draad vernield. Een nippel van de remleiding zat er dus scheef op. Dit resulteerde in lekkage.

Ook vertrouwde ik de rubbers van de hoofdrem cylinder niet.

Vandaag bij van Dam in Bennekom, hebben ze er een rivisiesetje in de hoofdremcylinder gezet. Ook heb ik vanmiddag een voorwielcylinder plus leiding vervangen, de ontluchtingsnippel had ook geen draad meer!

Alles netjes gemonteerd, vooraf de hoofdremcylinder goed ontlucht en dus gevuld met DOT4.

Ik heb het hele proces nu al drie keer gedaan, maar toch trap ik eerst het pedaal half door de bodem voordat ik wat weerstand voel.

Wat doe ik niet goed?

Moet ik misschien tot het bejaardenhuis toe blijven ontluchten?

Weet iemand misschien nog een goede raad?

kees:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kees,

Als ik je verhaal zo lees dan krijg ik de indruk dat je het in de hoofdremcilinder moet zoeken.

Hebben ze bij van Dam de hoofdremcilinder gehoond?

Als de cilinderwand niet schoon en glad is kan dat een verklaring zijn dat je geen druk

opbouwd.

Chris,

Jeepfan42

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kees,

Tijdens de eerste reparatie werkte je hoofdremcilinder nog als een beest zoals je schrijft, maar waren er andere problemen.

De andere problemen zijn denk ik opgelost want daar schrijf je niet meer over.

Toch den ik dat de hoofdremcilinder de schuldige is, omdat er geen druk opbouwd wordt.

Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chris, ik heb vanmorgen nog maar eens naar Van Dam gebeld en alles uitgelegd.

Daarna heb ik de cylinder weer gedemonteerd en omgeruild voor een nieuwe.

En wat denk je?

Juist! Hij remt weer als een beest! alleen nog even de vrije slag goed afstellen en

de Nekaf is weer het Heertje!

Ook heb ik de remolie vervangen met DOT3, kon ik gewoon kopen bij de automaterialenhandel.

Bedankt voor de goede suggesties!!

kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...