pukkeltje Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Twee maanden geleden had ik de achterste remleiding en hoofdrem cylinder vervangen. Bij de eerste reparatie ging het perfect, (dacht ik) na één ronde ontluchten remde mijn Nekaf als een beest. Bij nader inzien had ik toch het op verdeelstuk wat op de hoofdremcylinder zit de binnenste draad vernield. Een nippel van de remleiding zat er dus scheef op. Dit resulteerde in lekkage. Ook vertrouwde ik de rubbers van de hoofdrem cylinder niet. Vandaag bij van Dam in Bennekom, hebben ze er een rivisiesetje in de hoofdremcylinder gezet. Ook heb ik vanmiddag een voorwielcylinder plus leiding vervangen, de ontluchtingsnippel had ook geen draad meer! Alles netjes gemonteerd, vooraf de hoofdremcylinder goed ontlucht en dus gevuld met DOT4. Ik heb het hele proces nu al drie keer gedaan, maar toch trap ik eerst het pedaal half door de bodem voordat ik wat weerstand voel. Wat doe ik niet goed? Moet ik misschien tot het bejaardenhuis toe blijven ontluchten? Weet iemand misschien nog een goede raad? kees:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Hallo Kees, Als ik je verhaal zo lees dan krijg ik de indruk dat je het in de hoofdremcilinder moet zoeken. Hebben ze bij van Dam de hoofdremcilinder gehoond? Als de cilinderwand niet schoon en glad is kan dat een verklaring zijn dat je geen druk opbouwd. Chris, Jeepfan42 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pukkeltje Geplaatst May 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Hoofdrem cylinder he goed gecontroleerd voordat het revisiesetje erin ging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Als de hoofdremcilinder eraf is geweest moet je ook alle wielremcilinders ontluchten....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pukkeltje Geplaatst May 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Hoi Ab, ik ben alle wielen ook drie keer af geweest met ontluchten van rechts-achter naar links-achter naar rechts-voor en vervolgens links-voor. zo moet het toch? kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Jep..... Hoeveel remvloeistof heb je verbruikt met ontluchten? Je kan er best een kwart liter bij verbruiken voordat het goed is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pukkeltje Geplaatst May 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Jah, iets minder dan een kwart liter, bij Van Dam hadden ze er al wat remolie er in gedaan en een paar keer voorgepompt. kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pukkeltje Geplaatst May 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 by the way, ik heb 2 methoden gebruikt, gewoon ouderwerts met twee man, en ik heb een eeziebleed, dit werkt met 2 bar, te halen uit de reserveband. beiden werken goed. maar toch heb ik sponsremmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Kees, Tijdens de eerste reparatie werkte je hoofdremcilinder nog als een beest zoals je schrijft, maar waren er andere problemen. De andere problemen zijn denk ik opgelost want daar schrijf je niet meer over. Toch den ik dat de hoofdremcilinder de schuldige is, omdat er geen druk opbouwd wordt. Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst May 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Even wat anders, DOT 4 in een nekaf ? Denk dat dat ook niet goed is voor de rubbers.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst May 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 wat ook werkt als je trommels hebt de remschoenen opstellen wordt de druk ook beter van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pukkeltje Geplaatst May 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Chris, ik heb vanmorgen nog maar eens naar Van Dam gebeld en alles uitgelegd. Daarna heb ik de cylinder weer gedemonteerd en omgeruild voor een nieuwe. En wat denk je? Juist! Hij remt weer als een beest! alleen nog even de vrije slag goed afstellen en de Nekaf is weer het Heertje! Ook heb ik de remolie vervangen met DOT3, kon ik gewoon kopen bij de automaterialenhandel. Bedankt voor de goede suggesties!! kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.