Spring naar bijdragen

transfer case


Petrus
 Share

Recommended Posts

Jeep net terug van de apk keuring en beurtje. Er werd door de monteur aangegeven dat ie dacht dat er wat met de transfer case was. Tijdens het rijden had hij bij scherpe bochten nemen een knoeperend geluid gehoord en dacht dat het aan de tussenbak kon liggen.

Iemand enig idee? de joints zijn met een vet naald gesmeerd dus daar ligt het wss niet aan.

Bij rechtuitrijden nergens last van en na lange stukken op de snelweg lijkt ie er wat gevoeliger voor als je dan rotondes moet nemen.

Hoor graag wat ideen.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nog eens over nagedacht. Als je de bocht omgaat komt er toch geen spanning op/in je transfercase? Ik kan me niet voorstellen omdat de wielen de een of andere kant op staan dat er in je transfercase iets herrie gaat geven:huh:

Ben niet supertechnisch aangelegt maar het lijkt me dat als er dat soort spanning is dat je dat al in je aandrijflijn/assen zou moeten horen voor dat je transfercase herrie gaat geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap ik wel, maar daar heb je je voor en achter dif toch voor om dat op te vangen?

Als de TC tandpijn heeft, zou ik het dan ook niet moeten horen als ik veel gas geef doordat er kracht op komt te staan? Dat is nl niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah ok, ik zie wat je bedoelt:yes:. Dus er komt wel degelijk spanning op de staan. Ik zal es kijken of de ketting wel genoeg op spanning staat. Mischien is ie toch aan vervanging toe. En gelijk maar es kijken of er nog genoeg TCL in zit.;)

Kan daar ook anders in dan dat speciale quadratrack spul of alleen het speciale?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...