Spring naar bijdragen

Amerikaanse 2wd WJ wel of niet doen?


Recommended Posts

Ik heb mijn oog laten vallen op een 2000 Grand Cherokee Laredo (WJ).

Het is een amerikaanse import auto met 2wd. Alleen de "looks" dus en nooit in het terrein er mee.

De auto heeft 33.000 mijl gelopen en heeft de 4.0L 6 cylinder.

De verkoper wil er 20.000 euro voor hebben.

Mijn vraag is of dit een redelijke prijs is. Volgens mij is een 2wd toch minder waard dan een 4wd. Ook is het volgens mij zo dat een 2wd straks erg moeilijk weer te verkopen is.

Verder wil ik graag weten of er tussen de de USA versie nog verschillen zitten in vergelijking met de Europeese versie. En dan vooral technisch. De uiterlijke verschillen zijn snel gevonden.

Bedankt alvast.

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is volgens mij best een goeie prijs..maar toch:

Heeft ie al een NL-kenteken? Anders ga je schrikken met BPM etc.

Als je 'm alleen voor op de weg gaat gebruiken, voor zakelijk/privé/vakantie etc. lijkt dit me een perfecte Jeep.

Dat ie minder goed te verkopen is zou kunnen, Jeep en 2WD is natuurlijk een vreemde combinatie. Aan de andere kant heb jij ook interesse, dus waarom niet meer mensen over een paar jaar?

mijn 2 centjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hij heeft een NL kenteken (2001).

De prijs is inderdaad wel redelijk. Als het een 4wd was geweest dan had ik ook niet geaarzeld. Een GC met 53.000km is natuurlijk nog maar maar net aan z'n leven begonnen. Alleen die 2wd dat zit me niet lekker. O ja en de kleur is knal rood (met zwarte onderkant). Er zit wel leer in en dat is weer vrij zeldzaam bij een Laredo.

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is 'm. Staat bij een handelaar in Valkenburg (ZH). Uit de advetentietekst blijkt niet dat het een US versie is, dat hij 2wd is en dat de km stand mijlen zijn.

Dat blijkt allemaal pas als je gaat kijken. En dat heb ik gisteren gedaan.

De verkoper probeerde mij eerst nog wijs te maken dat het een permanent 4wd is. Die ballon prikte ik natuurlijk gelijk door. Toch is het een mooie Jeep die ik niet gelijk heb afgeschreven.

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verkoper probeerde mij eerst nog wijs te maken dat het een permanent 4wd is. Die ballon prikte ik natuurlijk gelijk door.

Ik zou zo iemand voor geen cent vertrouwen. Het is nou niet zo iets wat de verkoper niet zou kunnen weten dry.gifdry.gif Of het nou een mooie auto is of niet... ik er voortaan met een grote boog omheen lopen. Gewoon weer iemand die eerst probeert de boel te belazeren, tot dat ze door krijgen dat de geinteresseerde er meer van af weet dan hun zelf.

Amerikaanse import zei je toch? De auto op het plaatje is volgens mij geen USA versie, deze hebben namelijk geen knipperlichten in de voorspatborden wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZJFred, het is weldegelijk US import. Dat zijknipperlicht is er in Nederland op gezet omdat er een trekhaak op de auto zit. Weet je waar je gelijk aan kunt zien dat het import is? Aan de achterbumper. In de US versie zitten daar geen reflectoren in en in de Euro versie wel.

Overigens heb je gelijk. De verkoper probeert de boel te belazeren. Ik koop daar zeker geen auto!

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...