Spring naar bijdragen

Koppakking vervangen. Kosten?


Recommended Posts

Kreeg gister van de ANWB te horen dat de koppakking van m'n Cherokee '88 (4.0 6cyl.) vervangen moest worden. blink.gif

Tijdens rijden (pas de afgelopen 2 dagen met het warmere lente weer) begon de temperatuurmeter hoog op te lopen (nog niet in rode zone). (Voorheen -misschien door het winterweer- nooit last van gehad). Kap omhoog.....tankje tegen het schutbord was leeg. Ik heb van te voren (heb hem pas ongeveer 2 maanden) nooit getracht de radiator bij te vullen (vanwege de juiste temp. op het dashbord) en ging ervan uit dat het tankje een soort reservoir was voor overschot aan koelvloeistof. Stom Stom sad.gif , zie nu pas dat er helemaal geen radiatordop zit, alleen dat tankje tegen het schutbord om bij te vullen.

Tankje bijgevuld, is na ongeveer 30 km rijden weer leeg. Volgens monteur ANWB lekt dus de koppakking, volgens hem ook te zien aan de flinke druk die er staat op een bepaalde compressieslang. Oliekleur is normaal, zit geen water bij.

Zou volgens hem ongeveer 800 a 900 euro gaan kosten, vooral reparatiekosten, zo'n koppakking koste volgens hem vrij weinig.

Vandaag bij garage geweest (de monteur was toevallig net in de werkplaats aan hetzelfde type jeep aan het werken, met ook een lekkende koppakking), vroegen zo'n 200 euro aan reparatiekosten, de koppakking zouden ze bestellen, die zou zo'n 150 euro gaan kosten..

Lees elders op dit forum weer bedragen van 1500 euro.... sad.gif

Wat is nou ongeveer een redelijke reparatieprijs, en wat zou zo'n koppakking nou moeten kosten (kan dit ook 2e hands? Bijv. via Cherokeeparts.nl, of moet je dit nieuw kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een kapote koppakkinng vervangen inclusief 2 koppen (er zaten in 2 koppen een scheurtje)

Teneerste was ik ongeveer 1600 euro kwijt, hiervanaf 200 euro voor de 2 koppen is dus 1400 euro

Je moet namelijk niet vergeten dat de kop met trekbouten vastzit (dus ook nieuwe kopbouten), tevens moet je de koppen laten afpersen en vlakken.

Ik was voor 1400 euro klaar bij een bevriende garage.

Vergeet hierbij niet dat ik een 4 cilynder heb uit 95, deze kop betstaat uit 4 losse kopjes.

Tevens hebben wij meteen de termostaat vervangen, dit word altijd aangeraden. De olie vervangen en uiteraard de koelvloeistof.

Ik ben de rest van de aankomende maanden weer eens arm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een defecte koppakking moet altijd door een nieuwe vervangen worden!

Als een garagebedrijf hem er voor 200 euro tussen wil zetten, is dat een mooie prijs en zeker niet te duur! Een uur of 6 zijn ze er altijd wel mee bezig!

Maar het kan ook tegenzitten... Zo kan de kop gevlakt moeten worden en dan ben je maar zo een 600 á 700 euro extra kwijt.... Meestal valt dat met een gietijzeren kop echter wel mee en is vlakken niet nodig!

Waar die hoge prijzen van anderen vandaan komen? Ik weet het niet precies.... Sommige garage's laten echter ALTIJD de kop vlakken, puur om op zeker te gaan. Da's alvast 700 euro! En voor het vervangen van zo'n pakking wordt vaak 1½ dag gerekend, dus 12 uur ( heb je ook nodig, als de kop gevlakt wordt)... Een wat grotere garage moet tegenwoordig al snel 60 euro per uur rekenen, waardoor het arbeidsloon alleen al op zo'n 700 euro komt.... Koppakking erbij en je hebt een rekening van over de 1500 euro te pakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info. Ik ga morgen contact opnemen met de garage. 350 euro (incl. nieuwe koppakking) is dus zeker niet zo duur (in verhouding met de eerder genoemde bedragen). Ik laat verder weten hoe het afloopt.

Als het echt tegen de 1500 euro of zo zou lopen, zou het me echt te duur worden. De wagen was maar 2500 euro... Dan liever doorsparen voor een andere... dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Weijmarshausen@Mar 17 2005, 19:34

Bedankt voor de info. Ik ga morgen contact opnemen met de garage. 350 euro (incl. nieuwe koppakking) is dus zeker niet zo duur (in verhouding met de eerder genoemde bedragen). Ik laat verder weten hoe het afloopt.

Als het echt tegen de 1500 euro of zo zou lopen, zou het me echt te duur worden. De wagen was maar 2500 euro... Dan liever doorsparen voor een andere... dry.gif <div align="right">

I

k had met mijn Zj 6 cylinder onlangs ook een gescheurde kop. Heb een kop via via gekocht in goede staat voor 250 euro. Kijk uit met koppen van de sloop want ik kreeg een rommel aangeboden waar ze nog rustig 500 voor vroegen.

Een gereviseerde ruilkop compleet kost 775,- exclusief BTW. De pakkingset compleet bestaande uit Cylinderkoppakking, In en uitlaatpakking en nieuwe kopbouten kost origineel Jeep 150 euro. Ga niet voor de iets goedkopere imitatiepakking. De originele jeep pakking heeft recent een modificatie ondergaan. In en uitbouwen van de kop was ongeveer 9 uur werk. Een ervaren jeepmonteur zal ongeveer 6 a 7 uur nodig hebben.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...