Spring naar bijdragen

LPG G3


Recommended Posts

Een paar weken geleden heb ik in een Grand Cherokee gereden en ben sinds die tijd ben ik helemaal verkocht aan deze auto.

Ik ben van plan om nu ook een te kopen. (4.0 uit 1997)

Aangezien ik 40.000 km per jaar rijd wil graag een Jeep op LPG G3.

Graag zou ik willen weten of deze auto wel geschikt is voor LPG (kop en klepstoters ed.) Van alles wat ik heb gelezen dan is ee 4.0 beter geschikt dan een 5.2.

Graag zou ik wat reakties willen hebben van Jeepers die hier wat meer info en ervaringen over hebben.

Ook heb ik gelezen dat de interval tussen de onderhoudsbeurten laag is.

Maar 10.000 km tussen de onderhoudsbeurten moet toch kunnen.

Tips voor de aankoop zijn natuurlijk ook welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb LPG 3 in laten bouwen in mijn GC in Arkel. Van vroeger weet ik nog Vogels in de buurt van Den Bosch. Via internet goed op te sporen merk is Prins of OMVL dacht ik.

Zelfs volgens Chrysler moet de 4.0 zonder problemen rijden op de LPG G3 installatie. Let op dat je wel een echte G3 geleverd krijgt. Dat scheelt wegenbelasting.

Als je een onderbouw neemt, met jouw KMs dan sta je elke dag minimaal een keer bij de pomp. Als ik het goed heb kan er een 1000 litertank geleverd worden. Dan is het om de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Pullie@Mar 18 2005, 00:12

met 1000 liter zou ik idd oppassen. daar krijg je ook nog ruzie bij de bediende pompen mee. ik werd vroeger al irri van iemand met meer als honderd liter (en die knop maar blijven vasthouden........)

<div align="right">

Ik heb een GC 4.0i op LPG draaien (Prins G2) met onderbouwtank. Daar gaat echter maar netto 55 liter in dus ongeveer 350km en hij is leeg. Omdat je benzinetank weg moet bij onderbouw krijg je een benzinehulptankje van 30 liter.

Lange ritten in het buitenland wordt dan een crime.

Qua onderhoud valt het mee je moet alleen rekening houden dat je cylinderkop op LPG na c.a. 100.000 km vervangen moet worden. Ombouwen naar een LPG kop is duur en door de dunne cylinderwanden schijnt hij dan makkelijk te scheuren. Niet doen dus... Zoek op Google eens naar Flashlube. Dit is een additief voor LPG motoren met conventionele cylinderkoppen. Schijnt erg goed te werken/beschermen.

Nog een laatste tip maar dan algemeen voor Jeep, vervang in iedergeval uiterlijk om de 15000 km je diffjes maar wel met DE JUISTE OLIE. Bij B&S Autoparts te Tiel hebben ze goede maar Kroon olie heeft ook de juiste. Als je hard rijd met de verkeerde olie (zelfs de originele Mopar van jeep) gaan je lagers in je diff verrot en dat zijn dure reparaties. Je achter-diff moet ook nog een additief hebben voor je visco koppeling.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De auto die ik van plan ben te kopen zit al een LPG G3 in en heeft inmiddels 200.000 gelopen. Moet in nog ergens opletten ?

Ook hier en daar gelezen dat de automatische versnellingsbak ook wel eens problemen wil geven. Dit zou vanaf model 96 al beter geworden zijn. Enig idee wat een revisie kost vsn zo iets ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Gerrit@Mar 20 2005, 16:21

De auto die ik van plan ben te kopen zit al een LPG G3 in en heeft inmiddels 200.000 gelopen. Moet in nog ergens opletten ?

Ook hier en daar gelezen dat de automatische versnellingsbak ook wel eens problemen wil geven. Dit zou vanaf model 96 al beter geworden zijn. Enig idee wat een revisie kost vsn zo iets ?

<div align="right">

moet even contact opnemen met transmissie service holland bv in veenendaal die kunnen je dat zo vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Automaat zal wel meevallen, die gaan lang mee. Anders is het met de visco koppeling in je tussenbak, die hebben een levensduur van ongeveer 180.000 km en zijn prijzig om te vervangen ( 800 euro en een dag werk).

Zorg dus dat je bewijs krijgt dat hij al vervangen is of ding anders af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort gezegd: Nee

De visco zit in de tussenbak en die zit op zijn beurt weer achteraan tegen de automaat aangschroefd. Als de visco stuk is, is dat van buiten niet zichtbaar, volgens mij zie je er nog niets aan als je hem gedemonteerd in je hand hebt!

Olie lekkage t.h.v. de koppelomvormer is meestal een gevolg van een lekkende krukaskeering ( zwarte olie) of lekke kering van de oliepomp in de automaat ( rode olie) Aangezien je het over een 4.0 uitvoering hebt, zal het wel de krukaskering zijn. Bij deze motor zijn die echter eenvoudig te vervangen, zonder dat de automaat onder de auto uithoeft enzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nog weer even bij de auto wezen kijken en wat gesnuffelt op het internet.

Ik heb het even op gezocht. De engelse benaming is "transfer case" deze zit tussen de voorste achterste aandrijf as. Is dit op z'n nederlands de"tussenbak ?

Ook zag ik dat er een drupje olie aan de oliepan van de automaat hing. Is dit ook normaal ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...