Spring naar bijdragen

start niet


Recommended Posts

hallo allemaal...

men GC wil sinds gisterochtend niet meer starten... startermotor schiet in gang, maar de motor zelf krijgt geen ontsteking...

situatieschets: zaterdagochtend heb in het alarm uitgehaald.. deze was al losgekoppeld sedert vorige eigenaar. bakje ging nog met 1 draadje vastgesoldeerd en al de rest was doorgeknipt. Ik dat 1 draadje ook nog los gedaan en het bakje volledig eruit gehaald. Auto gestart en alles ging nog prima.

Zaterdag in de vooravond ben ik dan nog naar huis gereden, savonds nog een lange rit gedaan (+- 50km ) en de zondag nog 4 x 5km gereden.

Maandagochtend wil ik naar men werk vertrekken en hij wil niet starten !!!:yes:

Weet iemand raad aub !!!??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag: kan jij schetsen / vertellen welke draden er nog hingen? Doorgaans gaan er 1 of meer paren naar het start relais (de zogenaamde startonderbreking) en of benzine pomp (uitgestelde shut-down). Het kan zijn dat er later iets losgegaan is tijdens de laatste ritten.

Startmotor draait wel, dus ....geen onderbreking van dat relais.

Krijg je wel brandstof?

Groeten, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

startmotor gaat inderdaad...

Ik kan een foto nemen van het bakje dat eruit is en dan aanduiden welke draad ( ik twijfel of her er mss 2 waren) er nog aan hing... maar waar weet ik ook niet meer. Foto kan ik er pas morgen op zetten...

Ik denk niet dat er brandstof gepompt wordt.. na meerdere malen proberen geen brandstofgeur. de bobiene krijgt geen stroom volgens men onkel waardoor er geen ontsteking volgt. Maar hij weet ook niet met al die bekabeling wat er juist moet gebeuren.

Heb geprobeerd rechtstreeks van de batterij stroom te zetten op de bobiene, maar dit hielp niet. maar er was toch al een gas geurtje (stond op dat moment op lpg-stand)

Had vandaag geprobeerd de paars-gele draad die naar de deur loopt op de massa aan te sluiten ( gelezen op een ander jeep-forum) met als gevolg dat men batterij nu helemaal plat is.

Ervoor stond het wijzertje van de batterij iets boven de 9 telkens ik probeerde te starten.. mss batterij dat niet krachtig genoeg was na namiddag prutsen met radio aan? (maar startmotor ging wel nog steeds)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier alvast enkele foto's van het alarm..

nu twijfel ik tussen 2 kabels maar ik ben redelijk zeker dat er maar 1 nog vast zat.

de 2 kandidaten

1) foto 3, aangeduid met de rode stylo. paars stukje aan het einde gesoldeerd komt overeen met kabel die naar motorruimte ging... in

motorruimte was paars draadje verbonden met de massa, dit schiet mij nu te binnen !!! nu vraag ik mij af of ik deze doorgeknipt aan het

bakje...

2) 2 grote witte fiches.. hier zijn 3 draden aan elkaar vastgemaakt: kleine fiche links onder en rechts midden.. grote fiche 2de kabel

bovenaan van rechts te beginnen ( links van rode stylo).

maar eerst vanavond nieuwe batterij ophalen...

post-4689-12873031845375_thumb.jpg

post-4689-12873031851779_thumb.jpg

post-4689-12873031857882_thumb.jpg

bewerkt door tkindtd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

startmotor gaat inderdaad...

Ik kan een foto nemen van het bakje dat eruit is en dan aanduiden welke draad ( ik twijfel of her er mss 2 waren) er nog aan hing... maar waar weet ik ook niet meer. Foto kan ik er pas morgen op zetten...

Ik denk niet dat er brandstof gepompt wordt.. na meerdere malen proberen geen brandstofgeur. de bobiene krijgt geen stroom volgens men onkel waardoor er geen ontsteking volgt. Maar hij weet ook niet met al die bekabeling wat er juist moet gebeuren.

Heb geprobeerd rechtstreeks van de batterij stroom te zetten op de bobiene, maar dit hielp niet. maar er was toch al een gas geurtje (stond op dat moment op lpg-stand)

Had vandaag geprobeerd de paars-gele draad die naar de deur loopt op de massa aan te sluiten ( gelezen op een ander jeep-forum) met als gevolg dat men batterij nu helemaal plat is.

Ervoor stond het wijzertje van de batterij iets boven de 9 telkens ik probeerde te starten.. mss batterij dat niet krachtig genoeg was na namiddag prutsen met radio aan? (maar startmotor ging wel nog steeds)

ff een bougie er uit in de kabel en met een drooge doek tegen motorblok duwen ene starten kijken of ie vonkt.

en benziene druk kan je ook testen.

als t goed is zit op je injector rail een ventiel.

een soort banden ventiel als je die indrukt met een schroevendraaiertje moet de benziene er uit spuiten.

suc6

groet

een mede jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kheb het opgegeven... :)

heb daarnet een garagist gebeld die bekend staat van tuning en installeren van alarmsystemen en CV met afstandsbediening.

Hij klonk alsof hij er redelijk gerust in was om het probleem op te lossen.

Normaal zal ik in de loop van volgende week meer kunnen vertellen.

Mocht er iemand nog tips hebben, allemaal welkom.

Alvast bedankt voor de reeds gegeven reacties!!!

Ik hou jullie op de hoogte..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Misschien wel een hele vreemde tip, ja als je zelf niet al te technisch bent....

Maar ben je lid van de A.N.W.B.?

Ben zelf zo vaak het schip ingegaan met garages, maar heb wel eens gebruik gemaakt van hun diagnose...dan wist ik in ieder geval wat het niet was.

En ja het werd ook wel eens door hun verholpen.

Veel sterkte....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen lid van ANWB. soort van touring wegenhulp in Nederland vermoed ik.

Kben ook benieuwd wat garage er van zal maken... normaal komen ze morgen jeep ophalen. zelf zit ik morgen en dinsdag op cursus in de Limburg.. Khoop dat ik woensdag goed nieuws zal krijgen!! Kben zelf ook niet erg gesteld op garages... maar dit kan ik duidelijk niet zelf oplossen... Tblijft mij eigenlijk wel een raadsel hoe ik dan nog 2 dagen heb kunnen verder rijden.

Van het alarm vind ik ook zo goed als niks terug op internet.. een schema zou idd mss veel geholpen hebben.

Tzal afwachten zijn en hopen op het beste !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent dus zelf ook bezig geweest met de bedrading ?

Kijk je zekeringen maar eens na.

ja ben er zelf aan bezig geweest.. maar heb nog 2 dagen verder kunnen rijden, derde dag pas niet meer willen starten.

zekeringen allemaal getest en alles ok. gisteren is garagist de jeep komen opladen, kzal deze avond eens langsgaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

garagist heeft pas enkele dagen kunnen kijken naar jeep.. uiteindelijk zonder resultaat.

alle zekeringen gecontroleerd en in orde.

Voorbije woensdag heeft garagist de jeep doorgevoerd naar een andere garagist een eind hier vandaan. http://www.vandenabeele.be/intro.asp

Hopelijk krijg ik vlug positief nieuws.. zonder al te grote factuur erbij!

Ik hou jullie op de hoogte..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu weer enkele dagen later...

garage zou alles gecontroleerd hebben wat te maken zou hebben met de startonderbreker. Hierbij al het nodige gedaan om het verwijderde alarm te omzeilen. Maar auto start nog steeds niet.

Vermoedens van de garagist gaan nu naar de krukas sensor. Hij zou deze vandaag eruit halen en testen als hij genoeg tijd had.

Klinkt dit logisch voor jullie dat er iets aan die sensor zou zijn en dit de symptomen van de jeep verklaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krukas sensor zou kunnen, maar als hij echt kapot is levert dit een storingscode op. Code's al uitgelezen?

Kveronderstel wel dat ze daar de codes uitgelezen hebben. Het lukte niet om zelf te doen aan de hand van het contactslot.

Heb net gebeld naar garagist. Het zou zo goed als zeker de krukas sensor zijn volgens zijn metingen. Stuk is besteld en wordt volgende week gemonteerd. Fingers crossed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK MAG VANAVOND MEN JEEP GAAN OPHALEN !!!!:B:D:D:D

Het was inderdaad de krukas sensor.. nieuwe erin en draait zonder problemen!

Blijkbaar lukt het hen niet om een universele centrale vergrendeling met afstandbediening te installeren.. dat is wel spijtig vind ik..

Hopelijk krijg ik geen attack bij het verkrijgen van de factuur :lol:

Alvast iedereen bedankt voor de reacties !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...