Spring naar bijdragen

motorruimte reinigen


Arthur623
 Share

Recommended Posts

Hai,

Omdat ik vanwege een lek kabeltje wat olielekkage heb gehad in de motorruimte wil ik hem een keer helemaal schoonmaken zodat ik dit soort dingetjes in de toekomst wat sneller opmerk en natuurlijk ook omdat een schone glimmende motorruimte netjes staat:B

Ik lees op diverse fora over reinigen met de hogedrukreiniger of met ovenontvetter etc. Wat is jullie ervaring met een Jeep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb (nog geen) ervaring met een jeep, maar met een wat oudere auto (waar alles nog gewoon open is) kan je gewoon rustig de hogedruk erop zetten, alleen uitkijken voor elektrische componenten (accu, zekeringen, regelaars/boordcomputers) en zorgen dat je niet het luchtfilter in spuit :bye1:

bij de meeste nieuwe auto's zit alles zo vol met elektronica en volledig afgeschermd dat dit meestal niet het verstandigst is (naar mijn mening)

verder kom je met wat poetsdoeken, ovenreiniger (of andere ontvetters) ook een heel eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn motorruimte kraaknet gekregen met een verfborstel en met een kokend afwassopje. gewoon rustig alles inwrijven en laten weken...

Vervolgens heb ik het met een spuitpistool die in mijn compressor kit doos zat proper gespoten.

Zo kun je makkelijk in de hoekjes en kantjes zonder gans de motorbaai onder water te zetten en kun je ook netjes alle electro mijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou geen hoge drukreiniger gebruiken, het risico dat er dan water komt waar het normaal niet kan komen (bedrading, electra, etc.) is erg groot.

Gewoon koud ontvetter gebruiken, dat vind je bij brezan en betere auto-parts bedrijven.

Lekker inspuiten, op extra vieze plaatsen even met een borsteltje in masseren, 10 minuutjes wachten en met gewoon water (slang, gieter) afspoelen.

Niet vergeten de straat even schoon te spoelen anders heb je straks een milieu delict gepleegd als oom agent langs loopt. (is toch 550 euro):P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer s een "stoom-eend"(geloof dat dat ding zo heet) ,werkt prima voor de moeilijke hoekjes:yes:

Stoom kruipt ook in de allerkleinste gaatjes, ook in elektrische verbindingen,en andere elektra componenten. Dit zorgt voor oxidatie op de langere termijn.

Oxidatie zorgt voor een hogere weerstand op geen geleiding. en dan wordt het zoeken naar storingen erg moeilijk. Ik zou stoom niet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...