Spring naar bijdragen

Kleine probleempjes?


Recommended Posts

Hoihoi,

FF voorstellen, ik ben Ger woonachtig in R'dam Z.

Vandaag me Grand Cherokee 5.2 uit 1996 opgehaald.:whistle:

Rijdt heerlijk, alleen onderweg na een km of 20 viel heeeeeeeel even alles uit onder het rijden (nog geen sec. ging zo snel merkte nog geen eens of de motor ook uitviel) gebeurde na een tijdje file rijden en weer op gang komen.

De rest van de rit nergens last van gehad.

Daarna apetrots ff aan me zwager laten zien, ik start hem hij draait valt uit. Start nog een keer valt weer uit en niet meer aan te krijgen.

Na enige tijd, een paar minuten (en veel gevloek:wub:) weer starten en vroemmm lopen.

Zijn zeker de typische Jeep probleempjes???

Groeten Ger.

p.s. Beste onderhoud in de buurt van R'dam'?? Valt vast wel ergens te vinden op dit forum maar vraag het toch ff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 4 weken geleden een ZJ 5.2i uit 1994 gekocht. Veel te weten gekomen over de Grand Cherokee. Heb dit nog nooit gelezen. Electrische aansluitingen al gecontroleerd van accu, dynamo, regelkast etcetera ? Misschien water erin.

Beste advies en garage tot nu toe : US car center in Den Haag. Effe rijden maar heel betaalbaar en goed. Gisteren nog waterpomp laten vervangen, de complete raparatie incl. multiriem en nieuwe waterslag kost net zoveel als alleen de waterpomp als onderdeel bij Jeep dealers. Prima service en prima koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx voor je reactie en garagetip,

Auto had volgens mij enige maanden stil gestaan dus zou best wat vocht kunnen zijn.

Zaterdag ga ik lekker eens een end rijden, mochten er rare dingen voordoen gaat hij gewoon terug naar de garage (6 maanden garantie Bovag gelukkig) en mogen ze daar e.a. gaan bekijken.

Was wel makkelijk geweest als ik in het laatste geval wat advies had kunnen geven ( je weet wel meelullen alsof je er verstand van heb :unsure:)

Zal ook eens kijken of ik die code's kan uitlezen wie weet.

Groeten Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoihoi,

Had het dus van de week weer loopt als een zonnetje, valt opeens uit en niet meer te starten.

Na een tijd wachten start hij als normaal.

ANWB erbij, maar natuurlijk startte hij alweer.

Geluk bij een ongeluk viel hij wederom uit waardoor de medewerker alles door kon meten (werkte voorzover ik zag vanaf de bougie terug)

Resultaat? Hij was er bijna zeker van dat het de krukassensor is (was ook nog een andere naam voor)

Gaat maandag ff terug naar de garage voor een nieuwe (garantie)

Groeten Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nadat de krukassensor vervangen was heeft auto maanden goed gelopen tot gisteren.

Motor sloeg wederom gewoon af op de snelweg en niet meer aan te krijgen, is weer terug gebracht naar de garage.

Aangekomen bij de garage startte hij gewoon weer.

Was wel weer warm weer misschien heeft dat er wat mee te maken.

Hou jullie op de hoogte misschien heeft iemand er later weer wat aan.

groeten Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi,

FF voorstellen, ik ben Ger woonachtig in R'dam Z.

Vandaag me Grand Cherokee 5.2 uit 1996 opgehaald.:lol:

Rijdt heerlijk, alleen onderweg na een km of 20 viel heeeeeeeel even alles uit onder het rijden (nog geen sec. ging zo snel merkte nog geen eens of de motor ook uitviel) gebeurde na een tijdje file rijden en weer op gang komen.

De rest van de rit nergens last van gehad.

Daarna apetrots ff aan me zwager laten zien, ik start hem hij draait valt uit. Start nog een keer valt weer uit en niet meer aan te krijgen.

Na enige tijd, een paar minuten (en veel gevloek:wub:) weer starten en vroemmm lopen.

Zijn zeker de typische Jeep probleempjes???

Groeten Ger.

p.s. Beste onderhoud in de buurt van R'dam'?? Valt vast wel ergens te vinden op dit forum maar vraag het toch ff

goede avond, ik denk dat het de startonderbreker misschien wel zou kunnen zijn?

of het je die er niet op zitten?

groet Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een splinternieuwe, en nee niet uitgelezen, ben er nogal makkelijk in op dit moment, Bovag garantie.

Heb de ANWB gebeld en deze heeft hem netjes terug gebracht naar de garage.

De garage waar ik hem gekocht heb doet gelukkig ook niet moeilijk en balen er zelf ook van (hebben een goede naam)

Netjes een Buick als leenauto mee gehad (wel leuk heb er vroeger zelf 1 gehad) en ze gaan het uitzoeken.

Zal hier zeker melden wat het was.

p.s.

Geen startonderbreker meer aanwezig.

groeten ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...