Spring naar bijdragen

*** Black Sludge ***


Raphael
 Share

Recommended Posts

mijn kop heb ik er uiteindelijk van af, waar ik vreemd van op keek was de koppakking die er tussen zat. Dit was gewoon een metalen plaat. Als ik deze op de nieuwe pakking leg, past ie perfect, alleen is ie zo dun als een deksel van een conserven blikje en van metaal???

Dan zit mijn hele kop (cylinderkop) vol met black-sludge,:lol:

wat ik redelijk weg kan steken met een klein plamuurmes.

De rest van de motor dus ook het hydraulisch systeem voor de kleppen te lichten zal ongetwijfeld ook daar mee vervuild zijn. :whistle:

hebben jullie hier ervaring mee, en wat is de beste manier om deze zooi te verwijderen.

Zou een "flush-middel" hier nog baat bij hebben ???

Thomm

post-5654-12873030624904_thumb.jpg

post-5654-12873030628241_thumb.jpg

bewerkt door Raphael
beelden zeggen meer dan woorden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He man lijkt erop als ik deze drap zie dat er een hoop olie is verbrand.

Kijk goed hoe je cilinderwanden en zuigers eruit zien.

en kijk even over de zuigers niet te veel ruimte hebben beweeg deze links en recht als deze tegen over elkaar teveel bewegen dat is niet goed.

En neem een bak waar de cilinder kop in kan en haal bij een auto matrialen winkel ontvetter voor ontvetter bakken en maak deze met een kwast schoon dat werkt perfect.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het verstandig is als je dit zo goed mogelijk schoonmaakt!

En de volgende keer een olie kiest die aan acea A3/B4 voldoet, en zeker niet langer dan 20000km laten zitten.

Ik had dit ook in mij cherokee toen ik hem net kocht ( wel aanzienlijk minder dan dit ) ik heb de olie en filter onmiddellijk vervangen ( kroon olie Bi-Turbo 15w40 Acea A3/B4 API SL ) en de eerste keer ververst na 3000 Km ook filter, ( toen zag hij er weer schoon uit) en daarna gewoon weer iedere 15.000KM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als blijkt dat de lagers en de cilinders goed zijn laat dan wel de cilinderkop afpersen en desnoods even slijpen dat je zekerweet dat hij recht is anders ben je voor niets bezig.

en slijp dan zelf met wat slijppasta en een zuignapje op een stokje alle kleppen dat scheelt erg veel compressie.

en vergeet de kleprubbers niet te vervangen dat kan ook de verbrande olie verklaren.

kan je namelijk meteen de klep speling in de klep gelijders controleren.

zo ik geloof dat je nog aardig wat te doen hebt nu maar het is zeker de moeite waard reken daar maar op.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat het ernstig is, dat is inderdaad te zien.

Aardig wat tips, die allemaal erg welkom zijn.:D

De kop heb ik in iedergeval helemaal schoon, en zodra ik weer mag, zal ik ook inderdaad de klepjes inslijpen.

Om dat ik even niet aan de auto kon/mocht sleutelen :P, heb ik een olie filter open gesloopt, en een aanpassing er aan gemaakt, waar door ik het filter (de inhoud) makkelijk kan verwijderen en hergebruiken.

Als eerste wil ik inderdaad de carterpan er onder uitslopen, en het inwendige blok eens schoonmaken. ook wil ik een drijfstang los maken om te zien wat voor schade die sludge daar heeft veroorzaakt. als dat redelijker wijs mee valt, wil ik het blok dmv verse olie en een "sludge" middel een aantal maal "reinigen". vandaar dat ik dat filter heb aangepast. (ik heb daar het idee van een centrifuge op toe gepast) zo kan ik ook zien wat er allemaal uitkomt en hoef ik niet een klein kappitaal aan filters te verkwisten.

Mocht dat allemaal niet veel uithalen, hoop ik dat het blok nog eventjes wil blijven leven, zodat ik op zoek kan gaan naar een nieuw (gebruikt) blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat het ernstig is, dat is inderdaad te zien.

Aardig wat tips, die allemaal erg welkom zijn.:D

De kop heb ik in iedergeval helemaal schoon, en zodra ik weer mag, zal ik ook inderdaad de klepjes inslijpen.

Om dat ik even niet aan de auto kon/mocht sleutelen :P, heb ik een olie filter open gesloopt, en een aanpassing er aan gemaakt, waar door ik het filter (de inhoud) makkelijk kan verwijderen en hergebruiken.

Als eerste wil ik inderdaad de carterpan er onder uitslopen, en het inwendige blok eens schoonmaken. ook wil ik een drijfstang los maken om te zien wat voor schade die sludge daar heeft veroorzaakt. als dat redelijker wijs mee valt, wil ik het blok dmv verse olie en een "sludge" middel een aantal maal "reinigen". vandaar dat ik dat filter heb aangepast. (ik heb daar het idee van een centrifuge op toe gepast) zo kan ik ook zien wat er allemaal uitkomt en hoef ik niet een klein kappitaal aan filters te verkwisten.

Mocht dat allemaal niet veel uithalen, hoop ik dat het blok nog eventjes wil blijven leven, zodat ik op zoek kan gaan naar een nieuw (gebruikt) blok.

Raphael, die drap heb ik er ook in gehad en ik had constant oliedrukproblemen, wat dus ook logische he.

Het gevolg was dat ik er nu een nieuwe motor in heb gezet en in 1x van alles verlost ben.

Het 1 volgt meestal het andee weer op, dus vandaar andere motor.

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga niet zeggen dat het de oorzaak is hoor maar let er wel op dat je niet van die goedkope motor olie gebruikt want dat vaak ook het probleem.

van sludge op den duur.

deze olie verbrand namelijk ook makkelijk.

en daar heeft een hoogwaardige motorolie geen last van een goede 10w40

heeft er geen last van.

die zijn er van diverse merken bijvoorbeeld kroon en die leverd boris ook.

:whistle::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...