Robbonenkamp Geplaatst March 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2010 Ik heb de indruk dat de ontsteking te vroeg staat, waardoor hij bij het starten nauwelijks door de te vroege ontsteking heen komt en af en toe ploft in de carburator. Derhalve wil ik wat experimenteren met een wat later ontstekingspunt, maar kan, ook door gebrek aan een manual(overigens wel besteld), niet vinden waar ik dat punt kan beinvloeden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Als ik je niet verkeerd begrijp wil je gewoon de ontsteking afstellen ? Dit is heel simpel maar moet wel goed gebeuren ! Als het verkeerd gedaan wordt kan het tot gevolg hebben dat je Jeep ernstig vermogen verliest, brandstof gaat zuipen maar ook je kleppen kunnen verbranden. Laat dit dus even doen door iemand met kennis van zaken en ga er zelf niet aan klooien. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat als je niet weet waarmee je dit afstelt, je ook niet weet hoe je het afstelt en op welke waarden. Ploffen in de carb. kan overigens ook andere oorzaken hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Overigens wordt het afgesteld zoals bij alle auto's vroeger het geval was: Door de stroomverdeler te verdraaien. De adviezen van Ron (Darkwolf) zou ik trouwens opvolgen. Oorzaak vaststellen en verhelpen. Niet "zomaar" de ontsteking verdraaien! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Je hebt "de indruk"...... al gekeken hoeveel graden de de vooronsteking nu is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbonenkamp Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 (bewerkt) Even wennen aan deze site, Dank voor de reacties. Ik heb ondertussen veel aan mijn Jeep vervangen, zoals de stuurstang, de kruiskoppelingen, de verdelerkap, het onderbrekingsmodule, de bobine(was achteraf niet nodig). in/uitlaatpakking, maar waar zou dat ploffen in de carburator en het moeilijk door de compressie heenkomen tijdens het starten vlak voor het aanslaan vandaan kunnen komen. Ik moet zeggen dat als hij eenmaal loopt hij ook redelijk soepel loopt. March 24, 2010 bewerkt door Robbonenkamp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
werner Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Ik weet niet of je in de buurt woont, maar ff de knipperlamp erop en je kan hem goed zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbonenkamp Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Dank Werner, nee, ik kom niet uit de buurt. Ik heb ondertussen het onderhoudsmanual van de YJ besteld en zal het gaan opzoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbonenkamp Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Ik heb ondertussen het: Jeep Wrangler 1987/2003 Haynes Repair Manual En daarmee zijn mijn vragen opgelost. Een uitstekend en uitputtend manual, echt alles is te vinden. Alleen de papierkwaliteit leent zich niet echt voor het gebruik in de garage, maar daarvoor copieer ik dan maar dat deel dat ik op dat moment nodig heb. Groet Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2010 Pas wel op met dat boek als je in de elektra aan het knutselen gaat. Schema's moet je niet op vertrouwen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
werner Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 Ik heb ondertussen het: Jeep Wrangler 1987/2003 Haynes Repair Manual En daarmee zijn mijn vragen opgelost. Een uitstekend en uitputtend manual, echt alles is te vinden. Alleen de papierkwaliteit leent zich niet echt voor het gebruik in de garage, maar daarvoor copieer ik dan maar dat deel dat ik op dat moment nodig heb. Groet Rob Ik heb naast de "Haynes Repair Manual" ook de jeep owner's bible van moses Ludel. (isbn 0-8376-0154-1). sluiten mooi op elkaar aan. iets beter in beeld gebracht en meer informatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 Meeste info, welke ook nog 'ns klopt, staat in de FSM.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbonenkamp Geplaatst April 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2010 Bedankt moderator voor de waarschuwing (wat is overigens de FSM?) en Werner voor de tip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
werner Geplaatst April 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2010 Alleen de papierkwaliteit leent zich niet echt voor het gebruik in de garage. deze boeken kunnen heel veel hebben. Zelfs een winter in de tuin laten liggen bleek geen enkel probleem . en tegen die tijd dat ze te vies zijn om aan te pakken, ken je hem echt uit het hoofd . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.