Spring naar bijdragen

Hoe kan ik bij de 4.2 het ontstekingsmoment instellen.


Recommended Posts

Ik heb de indruk dat de ontsteking te vroeg staat, waardoor hij bij het starten nauwelijks door de te vroege ontsteking heen komt en af en toe ploft in de carburator. Derhalve wil ik wat experimenteren met een wat later ontstekingspunt, maar kan, ook door gebrek aan een manual(overigens wel besteld), niet vinden waar ik dat punt kan beinvloeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik je niet verkeerd begrijp wil je gewoon de ontsteking afstellen ?

Dit is heel simpel maar moet wel goed gebeuren !

Als het verkeerd gedaan wordt kan het tot gevolg hebben dat je Jeep ernstig vermogen verliest, brandstof gaat zuipen maar ook je kleppen kunnen verbranden.

Laat dit dus even doen door iemand met kennis van zaken en ga er zelf niet aan klooien.

Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat als je niet weet waarmee je dit afstelt, je ook niet weet hoe je het afstelt en op welke waarden.

Ploffen in de carb. kan overigens ook andere oorzaken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wennen aan deze site,

Dank voor de reacties.

Ik heb ondertussen veel aan mijn Jeep vervangen, zoals de stuurstang, de kruiskoppelingen, de verdelerkap, het onderbrekingsmodule, de bobine(was achteraf niet nodig). in/uitlaatpakking, maar waar zou dat ploffen in de carburator en het moeilijk door de compressie heenkomen tijdens het starten vlak voor het aanslaan vandaan kunnen komen. Ik moet zeggen dat als hij eenmaal loopt hij ook redelijk soepel loopt.

bewerkt door Robbonenkamp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen het:

Jeep Wrangler 1987/2003

Haynes Repair Manual

En daarmee zijn mijn vragen opgelost. Een uitstekend en uitputtend manual, echt alles is te vinden. Alleen de papierkwaliteit leent zich niet echt voor het gebruik in de garage, maar daarvoor copieer ik dan maar dat deel dat ik op dat moment nodig heb.

Groet

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen het:

Jeep Wrangler 1987/2003

Haynes Repair Manual

En daarmee zijn mijn vragen opgelost. Een uitstekend en uitputtend manual, echt alles is te vinden. Alleen de papierkwaliteit leent zich niet echt voor het gebruik in de garage, maar daarvoor copieer ik dan maar dat deel dat ik op dat moment nodig heb.

Groet

Rob

Ik heb naast de "Haynes Repair Manual" ook de jeep owner's bible van moses Ludel. (isbn 0-8376-0154-1). sluiten mooi op elkaar aan. iets beter in beeld gebracht en meer informatie. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de papierkwaliteit leent zich niet echt voor het gebruik in de garage.

deze boeken kunnen heel veel hebben. Zelfs een winter in de tuin laten liggen bleek geen enkel probleem :). en tegen die tijd dat ze te vies zijn om aan te pakken, ken je hem echt uit het hoofd :yes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...