Black Moose Geplaatst March 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2010 Wat zijn de verschillen van Hearders, met name de vorm. Ik ga uit van een 6 - 2 - 1 maar er zijn div, vormen, zoals Het gaat niet om het materiaal soort, maar de vorm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QUILTY Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 Om de beste flow te krijgen is het beste om alle pijpen ongeveer even lang te hebben, alleen in foto 3 is dat niet het geval en zal daar door wat onregelmatiger klinken. Een goed voorbeeld is de boxer motor van Subaru daar zit ook veel lengte verschil in het uitlaat spruitstuk waardoor hij dat mooie geroffel krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst March 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 Om de beste flow te krijgen is het beste om alle pijpen ongeveer even lang te hebben, alleen in foto 3 is dat niet het geval en zal daar door wat onregelmatiger klinken.Een goed voorbeeld is de boxer motor van Subaru daar zit ook veel lengte verschil in het uitlaat spruitstuk waardoor hij dat mooie geroffel krijgt. Het is mij verteld dat je meer koppel onderin kunt hebben, en een mooi geluid. ( wat je verteld over die Sebaru ) Maar is de 1e foto dat gelijke lengte ? Er wordt van alles aangeboden, maar wat is de goeie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 Het is mij verteld dat je meer koppel onderin kunt hebben, en een mooi geluid. ( wat je verteld over die Sebaru ) Maar is de 1e foto dat gelijke lengte ? Er wordt van alles aangeboden, maar wat is de goeie? De plaatjes zijn niet altijd datgene wat je besteld (zoals bij veel sites), dus als je een header als vervanging van de originele besteld voor een TJ van 2001 dan heeft die dezelfde maten bij elk merk. Geen idee of het waar is dat je meer koppel krijgt van alleen een nieuwe header.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 Het is mij verteld dat je meer koppel onderin kunt hebben, en een mooi geluid. Bij de nieuwere types zijn deze winsten te verwaarlozen. Door o.a. een kat valt er weinig te winnen en mocht je wel wat winnen aan koppel dan is dat bij een dergelijke wagen niet snel te merken. Dat kan wel anders worden als je de throttle body bijvoorbeeld vergroot en zorgt voor een andere airbox. Dan kan je wagen wel ineens anders gaan aanvoelen en reageren op het gas. Het is een samenspel van aanpassingen die het vermogen en koppel doen stijgen. 1 ding is wel zeker. Het geluid kan wel mooier en voller gaan klinken. Vooral als je een compleet systeem neemt. Als je alleen een header plaatst en de rest origineel houdt zal het niet al te veel verschil geven. Vooral je midden en eindstuk bepalen de klank van een uitlaatsysteem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.