Spring naar bijdragen

304 V8 motorrevisie


F.M
 Share

Recommended Posts

ik heb al een tijdje mijn motor uitmekaar liggen en ga hem nu weer opbouwen. de afgelopen maanden had ik geen zin omdat het te koud was. en dan heb ik weinig zin om te sleutelen.

ongeveer 5 maanden terug heb ik alle vriesstoppen verwijderd uit het blok. en vooral bij de achterste cylinder blijft altijd veel troep zitten in de koelwand. dus ik heb met een hogedrukreiniger de koelwanden goed schoon gespoten net zolang dat er zuiver water uit kwam. vooral bij de achterse cylinder daar kwam de meeste rotzooi uit. en zo heb ik het ook met de koppen en inlaatspruitstuk gedaan.

daarna heb ik mijn koppen en krukas weggebracht om te laten reviseren. en in de tussen tijd heb ik op jeepforum.com en amerikaanse sites bekeken. om een extra olieleiding aan te leggen van voor naar achteren toe. omdat de achterste krukas lagers te weinig olie krijgen zoals ook de distributieketting. dus binnenkort ga ik wat extra gaatjes in mijn blok boren.

heb ondertussen mijn koppen en krukas alweer terug. ben al bezig om de vriesstoppen terug te plaatsen.

foto 1 is een van de 2 waakhonden die er rond lopen bij mijn sleutelhok. zal er weleens eentje meenemen naar een jeep evenement :unsure:. jaaahhh en foto 2 AMC 304 V8 die ik aan het reviseren ben

wordt vervolgd

post-2391-12873030162828_thumb.jpg

post-2391-1287303016591_thumb.jpg

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

foto 1 is een van de 2 waakhonden die er rond lopen bij mijn sleutelhok. Zal er weleens eentje meenemen naar een jeep evenement :unsure:

Ja lijkt mij een goed idee! Dan neem ik mijn kleinste hond ook mee. Scheelt mij weer wat eten halen voor haar.

Maar succes met de revisie! ga je hem ook nog wat meer pit geven of maak je hem weer helemaal origineel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lijkt mij een goed idee! Dan neem ik mijn kleinste hond ook mee. Scheelt mij weer wat eten halen voor haar.

Maar succes met de revisie! ga je hem ook nog wat meer pit geven of maak je hem weer helemaal origineel?

het enigste wat erop zit is een edelbrock intake. en geen 4 barrel maar een origenele 2 barrel cabarateur. want dan heb je meer vermogen onderin. wat weer belangrijk is in het terrein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmmm ...... Het blok op 4 poten laten lopen of de hond op 8

Maar Fm succes met de revicie, :unsure:

voordat ik het blok ging reviseren leek het wel of ie op 6 poten liep. bij controle bleken er 2 inlaatkleppen verbrand te zijn. dat iets wat zeldzaam is. normaal zijn het de uitlaatkleppen die verbranden. op advies van het revisiebedrijf die mijn koppen gereviseerd heeft. om er een nieuwe lifters in te zetten. heb meteen toen een master rebuild kit gekocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

gelukkig heb ik nog mijn oude blok liggen waar de cylinderwand van gescheurd is. en kan het mooi gebruiken als dummy. en ben er alvast gaten in gaan boren waar de olie kanalen zitten. dan weet ik straks precies waar ik in mijn goede blok moet boren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,succes.

Waaraan ga je meten of je het goed hebt gedaan dan?

Aan je oliedruk?

Als jij je motor netjes gaat reviseren, blijft hij het misschien wel weer 18jaar doen,ook zonder die extra oliekanalen.....

moet toch wat te hobbyen hebben. en als het effect heeft ja of nee dan laat ik het wel weten hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben wel benieuwd ;)

of het effect heeft dat merk ik later wel. als de motor een paar duizend km heeft gelopen. en dan de carterpan eronderuit halen om de lagers te checken. maak misschien ook nog een extra kanaaltje op het distributiehuis om de distributieketting extra te smeren

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...