Spring naar bijdragen

Grand Cherokee aanschaf?


DarkGreen
 Share

Recommended Posts

Beste mede Jeepers,

Ik rij al 2 jaar een TJ en nee die gaat niet de deur uit! :D

Maar we hebben al een tijdje het idee om de leaseauto van mijn vrouw de deur uit te doen en weer een SUV of anders te kopen. (Had voor de leasebak een Sorento) Met wat rekenwerk kan je echt een hoop rijden voor dat leasegeld hoor. We denken aan een Grand erbij....

Goed, nu de vragen en wil graag wat info en ervaringen van jullie horen! Alles reacties zijn welkom.

Grand Cherokee, gekeken naar bouwjaar 2000 tot 2005 ongeveer

- welke motor is het meest betrouwbaar? (zowel benzine als diesel)

- en wat het het brandstofverbruik hiervan? (belangrijk item toch met onze literprijzen ;))

- is de auto betrouwbaar?

- is nieuwe type na 2005 een betere koop?

- is het een fijne reisauto voor naar bv zuid frankrijk? etc.

ben nog aan het rekenen wel of geen diesel. maar onze voorkeur is een 4.7 V8 benzine voorlopig.

bedankt voor jullie reacties alvast!

Jeepgroet

Darkrgreen:bye1:

ps miss wel een WJ (zeg ik dat goed?) naast de TJ!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps miss wel een WJ (zeg ik dat goed?) naast de TJ!

ligt er aan of je voor die van na 2005 gaat zo niet dan zeg je het goed;)

Persoonlijk zou ik altijd voor de v8 gaan maar ik maak niet zoveel km, ik denk dat dat van belang is voor je keuze tussen diesel of benzine, verder weet ik niet of het nieuwe type een betere koop is er zijn er volgens mij niet zoveel op het forum:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grand Cherokee, gekeken naar bouwjaar 2000 tot 2005 ongeveer

- welke motor is het meest betrouwbaar? (zowel benzine als diesel)

- en wat het het brandstofverbruik hiervan? (belangrijk item toch met onze literprijzen :wacko:)

- is de auto betrouwbaar?

- is nieuwe type na 2005 een betere koop?

- is het een fijne reisauto voor naar bv zuid frankrijk? etc.

Het is nog vrij vroeg om een goed oordeel te kunnen geven over de WK. Wat dat betreft is het ook lastig om over betrouwbaarheid te spreken op de tweedehands markt.

Ik vind de TJ een fijnere reis auto, maar het is maar wat je ervan verwacht. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmz ja als je model 2000 tot 2005 kijkt dan zou ik je advieseren voor de 4,7i V8.

Toen ik er meer reed reed ik gemiddelt 1 op 10 maar ik reed met een HIGH OUTPUT die motor is iets anders dan de normale 4,7.

Als je naar het model na 2005 kijkt maar het eigenlijk niet uit persoonlijk vind ik de benzine iets beter maar diesel is ook zeker niet verkeerd.

Kwalitatief zijn bijde goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van alle Grand Cherokees waar ik in gereden heb bevalt die ik nu heb het aller best. (WJ 4.7 V8)

Hij verbruikt uiteraard een hoop brandstof ,maar dat doen de 4.0 en de diesel ook. binnen de bebouwde kom doet ie 1 op 5 en op cruise control snelweg 1 op 8/9.

Kijk wel uit met je rechter voet want hij is super snel en ga je er mee los dan is binnen twee dagen je 78 L tank leeg.

Misschien is LPG een optie als je met de brandstofkosten zit? maar hoe dan ook het blijft duur rijden, maar met JEEP moet je dat ervoor over hebben.

Ik persoonlijk vind de WK zeker wat confort van het interieur een heel stuk minder. hardere stoelen en heel veel in het interieur is van hard plastic. In zijn geheel vind ik hem echt minder mooi. tis net een Mercedes helemaal de diesel want GC diesels hebben een MB motor

Betrouwbaar is mijn WJ wel maar daar zorg ik dan ook wel goed voor.

dus goed onderhoud is wel belangrijk,

Maar in de steek heeft ie me nog nooit gelaten.

Als ik er lange stukken mee rij kom je er gewoon nog meer ontspannen uit dan voor je instapte.

Maar als ik naar Zuid Frankrijk wil pak ik wel het vliegtuig. dat is goedkoper:lol:

Mijn advies. GC WJ 4.7 V8:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Darkgreen,

Heb zelf een WJ 4,7 V8 op LPG (G3)gekozen, heb wel wat langer gezocht naar een mooie met slechts 100000 op de teller. Als de LPG er al op (of eigenlijk op plek reservewiel haha) zit ben je op gas al bij slechts 5000 km per jaar goedkoper dan op benzine (50 euro meer belasting per maand is bij het verbruik van een V8 al snel terugverdiend). Bij veel korte ritjes is het verbruik op LPG 1 op 5 en bij langere ritten 1 op 6. Paar jaar terug een ZJ 4.0 op LPG gehad, die was maar een klein beetje zuiniger.

Een WJ is wat mij betreft nog steeds de mooiste GC die tot nu toe gemaakt is, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Het geluid (V8), de power en het heerlijke cruisen op lange afstanden is heel verslavend, mijn advies ook ga voor een heerlijke WJ 4,7 V8.

Succes en veel plezier met je zoektocht!

Groet,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...