Spring naar bijdragen

Plaat voor de grille gemaakt


Leo5
 Share

Recommended Posts

Bij m'n vorige terreinwagentjes had ik het al: Plaat voorde grille bij koud weer. Motor komt zo -zeker bij hogere snelheden- veel beter op temperatuur en da's veel beter voor 'm. Voor de YJ dus ook een mooi polyester plaatje gemaakt met 4 sleuven om toch wat te kunnen ventileren als nodig, en om bij slotje+grendel te kunnen.

Alleen is dan die kenmerkende grille weggestopt...Maar plakletters doen wonderen!

En lekker lopen, zo'n mooi warm motortje...

Veel plezier, in de sneeuw!

Groet

Leo

post-4858-12873029247453_thumb.jpg

post-4858-12873029253308_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt erg mee, Driver. Juist op de snelweg koelt die enorme radiateur me een beetje te goed. Met de boel dicht van voren zuigt de koelfan -die altijd draait- nog genoeg lucht door de radiateur om overtollige warmte kwijt te raken.

In een Suzuki heb ik 't eens zo bont gehad dat de koelvloeistof zo steenkoud bleef (okee, bij -9 graden en harde tegenwind op de snelweg) dat de choke permanent wagenwijd openstond, en bij uitzetten van de motor het ding stug doordieselde. In z'n 4 zetten en koppeling laten opkomen... enorme sprong, en dat was het weer.

Maargoed, ieder z'n meug natuurlijk, het bevalt me best goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit een termostaat in je blok die de minimale temperatuur regelt. Die gaat dus pas open als het blok warm is. (80 of 90 graden). Dan wordt het water pas door de radiateur gepompt. Als jij een plaat voor je radiateur nodig hebt om de motor warm te krijgen zou ik eerst je termostaat eens controleren; die blijft waarschijnlijk open staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag het me af. Als ik met koud weer en een koud blok de motor een paar minuten stationair laat lopen -niet eens rijden, en echt niet meer dan 2 of 3 minuten- voelt de vuldop van de radiateur en de vloeistof daarin lauw aan. En dat lukt dacht ik alleen als er vloeistof door de radiateur circuleert.

Dat was zo bij meerder auto's waar ik onder de motorkap ben geweest, en waar verder geen enkel defect aan de thermostaat was. Vandaar dat ik eens vroeg naar "helemaal open/dicht" van die thermostaat, of dat het meer een kwestie is van "beetje open/dicht".

Maar net wat ik al zei; zo blijf ik leren, en de lieden die hun Jeep met de ogen dicht uit elkaar kunnen halen zijn er toch wel beter in thuis dan ik, denk ik. Heb er minstens 1 oog voor nodig.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...