Nikonised Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 Hier een probleem voor de specialisten onder jullie: bovenstaande Jeep start niet meer, het volgende is gebeurd, kop is vervangen omdat een van de klepzittingen kapot was. Daarna heeft ie gestart maar lijkt te lopen op 5 cylinders. De ontsteking eruit gehaald, opnieuw geplaatst goed gelet op de stand waarop ie erin moet (meerdere malen herhaald) maar hij slaat niet aan. Vonk en benzine heeft ie. De foutcodes geven iets aan maar ik weet écht niet waar het over gaat bijgaand het filmpje.. wie heeft hier ervaring mee? of heeft een goede tip? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 Code 12 Code 76 Code 41 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 Die codes die Ed noemt heb ik ook na vaak het filmpje kijken kunnen ontdekken, ik heb ze opgezocht op internet maar ik kan er niks mee:blush:.. Wie heeft tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2010 -klik- 12, batterij los geweest 41, dynamo veld schakeling schakeld niet goed, controleer laad systeem 76, brandstofpomp circuit De laatste zou wel eens de boosdoender kunnen zijn, je hebt branstof zeg je, maar is de druk hoog genoeg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2010 -klik-12, batterij los geweest 41, dynamo veld schakeling schakeld niet goed, controleer laad systeem 76, brandstofpomp circuit De laatste zou wel eens de boosdoender kunnen zijn, je hebt branstof zeg je, maar is de druk hoog genoeg? Hoi Ab, hoe weet ik wat hoog genoeg is qua druk. Ik had er vanavond al over met Marcojeep. Eerst eens kijken of het een rail is met retourleiding. btw waar zit dat relais of wijst dat niet op een relais code 76? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Tis een 95er toch? -klik- daar heb je de FSM operating pressure of approximately 339 kPa - 634 kPa (49.2 psi - 6 5 psi) at the fuel injectors Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Tis een 95er toch? -klik- daar heb je de FSM Thanks Ab.. misschien kom ik hier wat verder mee. Maar zo to zien (zonder te meten heeft ie genoeg druk als je de retour eraf haalt. Hij slaat zelfs niet aan met startpilot (veredelde remreiniger). wordt vervolgt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Weer wat zaakjes uitgesloten: automatic shutdownrelais is het ook niet de retourleiding van de brandstofrail eens dichtgehouden, helpt ook niet.. t lijkt wel als of ie dreigt aan te springen maar nét niet.. wie heeft nog tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Vonk niet krachtig genoeg? Bobine, kabel, verdelerkap boegies allemaal goed? Heb zelf ook een keer een rotte bobine gehad, bougies vonkten als ze los aan de kabel lagen wel, maar was niet genoeg spanning om te onsteken als ze in de kop zaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Vonk niet krachtig genoeg? Bobine, kabel, verdelerkap boegies allemaal goed?Heb zelf ook een keer een rotte bobine gehad, bougies vonkten als ze los aan de kabel lagen wel, maar was niet genoeg spanning om te onsteken als ze in de kop zaten. Thanks Ab, bobine! klinkt inderdaad als een mogelijke oorzaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst January 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2010 Bij mij gebeurde het dat regelmatig de auto afsloeg, probleem na lang zoeken was de stekkerverbinding op de bobine waar de "sluiting" van afgebroken was. Kan de moeite zijn deze ook even te checken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 :DKan dicht! De cherokee loopt weer als een zonnetje!:D Alles nogmaals nagelopen, sensors kabels ingespoten, volle accu, geen resultaat. CPS vervangen, verdeler, kap en rotor gewisseld én starten! Maar nog steeds lopen op 5 cylinders. Het vreemde was dat daarna als ie helemaal weer was afgekoeld en gestart werd wél goed liep, maar na 30 seconden, weer onregelmatig lopen, net alof er een knop omging.. Verder zoeken dus..de MAP nog uitgewisseld, de MTS uitgewisseld.. geen resultaat. Alle oude sensoren terug ingebouwd, de originele verdeler erin, oude bougiekabels terug erin, toch nog effe compressie gemeten-maar die was perfect, bougies gecontroleerd én... de bougie van cylinder 5 was afwijkend van de rest.. die deed niet mee! Die bougie vervangen en lopen als een zonnetje!!! @Jeeped: Ed,Geweldig! bedankt voor je hulp en volhardendheid! @Zwerfster: Herman jij ook, bedankt voor het "lenen" van de onderdelen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 :DKan dicht! De cherokee loopt weer als een zonnetje!:DAlles nogmaals nagelopen, sensors kabels ingespoten, volle accu, geen resultaat. CPS vervangen, verdeler, kap en rotor gewisseld én starten! Maar nog steeds lopen op 5 cylinders. Het vreemde was dat daarna als ie helemaal weer was afgekoeld en gestart werd wél goed liep, maar na 30 seconden, weer onregelmatig lopen, net alof er een knop omging.. Verder zoeken dus..de MAP nog uitgewisseld, de MTS uitgewisseld.. geen resultaat. Alle oude sensoren terug ingebouwd, de originele verdeler erin, oude bougiekabels terug erin, toch nog effe compressie gemeten-maar die was perfect, bougies gecontroleerd én... de bougie van cylinder 5 was afwijkend van de rest.. die deed niet mee! Die bougie vervangen en lopen als een zonnetje!!! @Jeeped: Ed,Geweldig! bedankt voor je hulp en volhardendheid! @Zwerfster: Herman jij ook, bedankt voor het "lenen" van de onderdelen.. ha weer iemand blij:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Ja Rammie écht blij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 huh? Dus die bougie no5 deed het soms wel ok en soms niet? Soms goed starten en goed lopen, soms slecht starten en op 5 poten lopen. (backfires?) Lijkt op probleem van Ramon2 ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 huh? Dus die bougie no5 deed het soms wel ok en soms niet?Soms goed starten en goed lopen, soms slecht starten en op 5 poten lopen. (backfires?) Lijkt op probleem van Ramon2 ?? Ja John, geloof me het is een pak van mijn hart... want als je alles hebt uitgewisseld en het werkt nog niet helemaal zoals het hoort en Ed wisselt uiteindelijk nog die bougie en je start en hij loopt mooi en blijft dan ook nog zo lopen.. dan..dan maak je een vreugde dansje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Ja John, geloof me het is een pak van mijn hart... want als je alles hebt uitgewisseld en het werkt nog niet helemaal zoals het hoort en Ed wisselt uiteindelijk nog die bougie en je start en hij loopt mooi en blijft dan ook nog zo lopen.. dan..dan maak je een vreugde dansje! Gefeliciteerd man ! Ik ken dat gevoel, ik ben ook wel eens de wanhoop nabij geweest (vraag het Ed of Ramon maar eens ) en bleek dan toch goed te komen....grote opluchting en blijdschap . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 En dat is waarom een Jeep nou zo verslavend is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2010 En dat is waarom een Jeep nou zo verslavend is. Dat bedoel ik!... Jeepers bedankt voor het meedenken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.