Spring naar bijdragen

Vraag over verhogen met 33 of 35" banden


thorstren
 Share

Recommended Posts

Over het algemeen kun je vaststellen dat je de XJ de helft van de vermeerdering van je banden maat moet verhogen..

Dus voor 31" 2" verhogen, voor 33" 4" verhogen etc.. dit klopt natuurlijk nooit precies maar meer als leidraad.

Je kan ook wat snijden zoals Pullie zei, dat scheelt weer in verhogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel zou ik een XJ van 89 moeten verhogen voor 33" en voor 35" banden?!

Ook behoorlijke dikke dan natuurlijk heb 10J velg met grote offset dus kunnen al behoorlijke banden op he!

Momenteel 31x10.5x16 maar gaat nog groter mogen worden! :no:

Kan iemand me dat zeggen?!:yes:

Ligt eraan wat je van plan bent om ermee te gaan doen.

Foto 1 6.5 inch lift met 32 inch banden en fender trimming

Foto 2 8 inch lift met 34 inch banden en meer fender trimming voor en achter

Foto 3 11 inch lift met 36 inch banden en weer fender trimming.

Als je er alleen mee op de weg blijf rijden hoef je minder te trimmen als ik heb gedaan. Ga je ermee terreinrijden dan zal je veel moeten trimmen om te kunnen rijden.

Bij 35 inch banden achter moet je zoveel metaal verwijderen dat je op een gegeven moment de binnenkant van je auto kan zien door je wielkast heen. Dus dat moet je dan weer dicht lassen.

Vergeet het belangrijkste niet wat je nodig hebt. Euro's veel euro's :no: om dit alles te realiseren en zo te maken dat het ook door de jaarlijkse apk heen komt.

Als vragen hebt dan hoor ik het wel. Ik heb de cherokee zo zelf gemaakt en verbouwd en ik weet wat er nodig is om alles zo te realiseren. Ben zeg maar gerust de enige die echt zo ver is gegaan om te kijken wat er mogelijk is met een Cherokee.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft er iemand ervaring met materiaal om te verhogen van www.summitracing.com??

ik heb voor m'n Dodge daar alles gehaald en was er zeer tevreden over!

ook behoorlijk in prijs!

per schokdemper (6 inch langer dan standaard met gas gevulde) betaalde ik daar geen 30 euro per stuk! :no:

Waren skyjackers en moet zeggen zowel op de baan als in het terrein deden zij heel goed wat ze moesten doen! :yes:

grtz Nils

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn 36 inch banden met 3 inch long arm verhoging eronder

Dus het ligt er maar net aan hoeveel je uit de wielkasten wil halen.

En hoeveel je je bumpstops wilt verlengen.

:yes:

Tuurlijk alles is mogelijk maar ik wil die cherokee wel eens over drempels zien rijden of met 4 personen erin zien rijden of laten we eens ermee offroad gaan rijden.

Vandaar ook de vraag wat ben je van plan ermee te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel op de baan rijden maar ook af en toe de modder in natuurlijk!

Anders had ik een Caddy gekocht :yes:

Dus hij moet op de baan kunnen rijden (niet tegen 150 dat besef ik ook)

maar ook goed zijn voor terrein!

M'n feroza (100% terreinvaardig aan't maken) heb ik zelf verhoogd door verhoogde veerschommels te maken en vanvoor de torsiebar op te krikken!

En dan nog Bodyliftje van 6cm erbij...

Staat allemaal op de maximum dat 't toch nog echt aangenaam rijd!

Zijn dezelfde banden als onder m'n Cherokee en op feroza lijken ze potverdorie gewoon klein nu!

verhoogd1.jpg

bewerkt door thorstren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Summit heb ik alleen zaken besteld voor de v8. Voor alle offroad spullen doe ik zaken met quadratec of 4wd o.a.

De remleidingen kan je makkelijk voor wat aanpassen d.m.v. het oorspronkelijke ophangpunt remleiding in je wielkast te verlagen. Daarmee win je zomaar 2 inch en dan kan je prima ermee blijven rijden met een 3 of 4 inch lift. De achterleidingen kan je laten zitten bij een lift van pak en beet 3 a 4 inch. Met de juiste backspacing van de velgen kan je bij een 4.5 inch lift met 32 inch banden rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok even kort samengevat wat ik tegenkwam bij 33 inch banden.

Fenders trimmen , stuurhuis verstevigen ivm grotere banden , remleidingen aanpassen , handremkabel aanpassen , andere velgen en banden ivm de juiste backspace , spiraalveren voor , bladveren achter , SYE kitt met aandrijfas , tandwielverhouding in de assen aanpassen ivm trekkracht en lekker blijven rijden op de openbare weg. Toen ik wat pittiger ging terreinrijden kregen de assen het te verduren en begon ik daar problemen mee te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29x9.50, 235/75R15, 255/70R15

No lift needed - Some chance of rubbing under full articulation

29x10.50", 29x11.50"

No lift - Minor fender trimming will be needed

1"-2" of lift - Well experience some rubbing under full articulation and minor trimming may be needed

30x9.50"

No lift - most likely experience some rubbing (okay for street only)

30x10.50", 30x11.50",30x12.50"

2" lift - wider the tire trimming maybe needed

NOTE: The wider the tire the more trimming needed

31x9.50", 31x10.50"

2.5" lift - some trimming will be needed

3" lift - no trimming

31x12.50", 31x13.50", LT325/60R15

3"-4" lift - fender trimming will be needed

4.5"-5" lift - minor fender trimming

32x9.50, 32.10.50"

4"-4.5" lift - minor fender trimming

32x11.50", 32x12.50", 32x14.50"

4.5"-5" lift - trimming will be needed.

33x9.50", 33x10.50", 33x11.50"

5.5" lift - some trimming needed

6"-6.5" lift - no trimming

33x12.50"

5.5"-6" lift - Trimming will be needed

34x9.50"

6" lift min. - minor trimming

35x12.50"

8" lift - fender trimming will be needed

Note:

- This is with minimal lift needed

- With a combination of aftermarket flares or TJ flares / fender trimming will help to accommodate larger tires for full articulation. (This becomes a factors with mostly 32"+ tires)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 6,5 inch verhoging van Rough Country heb nu 33ers op liggen en ze raken heel weinig

En wat heb jij aan je fenders gedaan? Al een max flextest gedaan?

Op 1 van de eerste foto's heb ik ook de RC 6.5 inch lift. Bij normaal terrein rijden no problems maar bij wat meer humpie dumpie heuveltjes achter elkaar kon ik verder met het trimmen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een foto gevonden van mijn cherokee met 36 inch banden. Je kan goed zien wat ik weg heb gehaald en wat ik nog raak met mijn banden bij extreem inveren. Ik heb nog redelijk wat weg moeten halen om deze banden goed kwijt te kunnen. Bij 35 of 33 inch banden kan je natuurlijk veel minder weg halen als ik heb gedaan.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik mijn wielen heel gedraait zijn als hij uit geflext staat hoor je ze wel een beetje schuren maar zeker niet veel. Maar ik mijn velgen steken fel naar binnen dus raak ik mijn fenders niet zo rap

Ik snap wel waarom jij je fenders niet zo snel raak. Dit zijn bredere fenders als de standaard fenders die onder een cherokee zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En behalve die grotere bandjes, wat heb je nog meer aangepast (SYE, aandrijfas, struurstangen) ??

Hier de link van de standaard 6.5 inch set. Staat ook bij wat ze nog meer aanraden.

http://www.roughcountry.com/jeep_xj_6x.html

En hier de link naar de andere 6.5 inch set van rough Country.

http://www.roughcountry.com/jeep_xj_6xla.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...