Spring naar bijdragen

Routing multiriem


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Het is mij opgevallen dat mijn multiriem anders loopt dan dat bv de Chilton aangeeft. Mijn riem riem volgt de blauwe lijn. Volgens mij draaien alle poulie's wel de dezelfde richting op, maar heeft de riem op de krukaspoulie wel erg weinig aanlegvlak. Welke consequenties kan dit hebben?

[ATTACH]6222[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij opgevallen dat mijn multiriem anders loopt dan dat bv de Chilton aangeeft. Mijn riem riem volgt de blauwe lijn. Volgens mij draaien alle poulie's wel de dezelfde richting op, maar heeft de riem op de krukaspoulie wel erg weinig aanlegvlak. Welke consequenties kan dit hebben?

[ATTACH]6222[/ATTACH]

:whistle:

Volgens mij alleen minder grip. Mochten de pullies meer weerstand geven dan zal deze het eerst gaan slippen op de pullie met de minste grip.

In dit geval je krukaspullie (hoewel deze wel weer groter is)

Je riem stond de vorige keer wel redelijk strak gespannen maar slipte bij starten toch.

Dan zou wel eens kunnen komen door die verkeerde routing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:whistle:

Volgens mij alleen minder grip. Mochten de pullies meer weerstand geven dan zal deze het eerst gaan slippen op de pullie met de minste grip.

In dit geval je krukaspullie (hoewel deze wel weer groter is)

Je riem stond de vorige keer wel redelijk strak gespannen maar slipte bij starten toch.

Dan zou wel eens kunnen komen door die verkeerde routing.

Aanlegvlak krukaspoulie is nog maar 1/3 van wattie zou moeten zijn. Als deze door groot vermogen te vragen gaat slippen, wat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanlegvlak krukaspoulie is nog maar 1/3 van wattie zou moeten zijn. Als deze door groot vermogen te vragen gaat slippen, wat dan?

Geeft dynamo minder of geen spanning af en zal de accu niet goed bijladen, stuurpomp werkt minder of niet, motor krijgt minder koeling (fan wordt niet aangedreven)

Ik verwacht dat je dat slippen wel gaat horen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik het zo bekijk gaat die bovenste poulie wel andersom

die Idler ofzo?

weet niet of het uit maakt?

Voor de Idler (looprol) maakt het niet, die "drijft" niets aan.

De draairichting blijft in beide gevallen het zelfde, maar zo nieuwsgierig als ik ben, vraag ik mij af wat de reden kan zijn dat hij anders loopt...??? Of is het toch ooit eens een foutje geweest?

Ik ga eens proberen hem anders te leggen, eens kijken of hij dan niet te kort/te lang is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de motor kap open doet zit er vaak een sticker hoe die belt er op moet zitten.

zelfs bij Tj vna mij is die nu al versleten... dus neem aan dat die bij de YJ al niet meer zichtbaar is.

mss dat de vorige eigenaar niet meer wist hoe die zat en vond dit een goede oplossing.

Sticker zit er nog goed leesbaar op... is dezelfde routing volgens de chilton :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pullies draaien idd in de juiste richting (hadden we al eerder eens bekeken).

Volgens mij maakt het voor de lengte niet echt veel uit hoe de riem loopt; er zit volgens mij nu ook een originele riem op.

Kwestie van even omleggen, karweitje van 10 minuten.

YJ kan nu toch niet buiten komen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...