Ramon2 Geplaatst January 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2010 Het is mij opgevallen dat mijn multiriem anders loopt dan dat bv de Chilton aangeeft. Mijn riem riem volgt de blauwe lijn. Volgens mij draaien alle poulie's wel de dezelfde richting op, maar heeft de riem op de krukaspoulie wel erg weinig aanlegvlak. Welke consequenties kan dit hebben? [ATTACH]6222[/ATTACH] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2010 Het is mij opgevallen dat mijn multiriem anders loopt dan dat bv de Chilton aangeeft. Mijn riem riem volgt de blauwe lijn. Volgens mij draaien alle poulie's wel de dezelfde richting op, maar heeft de riem op de krukaspoulie wel erg weinig aanlegvlak. Welke consequenties kan dit hebben?[ATTACH]6222[/ATTACH] Volgens mij alleen minder grip. Mochten de pullies meer weerstand geven dan zal deze het eerst gaan slippen op de pullie met de minste grip. In dit geval je krukaspullie (hoewel deze wel weer groter is) Je riem stond de vorige keer wel redelijk strak gespannen maar slipte bij starten toch. Dan zou wel eens kunnen komen door die verkeerde routing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2010 Volgens mij alleen minder grip. Mochten de pullies meer weerstand geven dan zal deze het eerst gaan slippen op de pullie met de minste grip. In dit geval je krukaspullie (hoewel deze wel weer groter is) Je riem stond de vorige keer wel redelijk strak gespannen maar slipte bij starten toch. Dan zou wel eens kunnen komen door die verkeerde routing. Aanlegvlak krukaspoulie is nog maar 1/3 van wattie zou moeten zijn. Als deze door groot vermogen te vragen gaat slippen, wat dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2010 Aanlegvlak krukaspoulie is nog maar 1/3 van wattie zou moeten zijn. Als deze door groot vermogen te vragen gaat slippen, wat dan? Geeft dynamo minder of geen spanning af en zal de accu niet goed bijladen, stuurpomp werkt minder of niet, motor krijgt minder koeling (fan wordt niet aangedreven) Ik verwacht dat je dat slippen wel gaat horen???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2010 Probeer m eens de ander routing te leggen......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2010 Ik denk dat er iemand een foutje maakte. Gewoon monteren zoals de chilton aangeeft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Ik denk dat er iemand een foutje maakte.Gewoon monteren zoals de chilton aangeeft! Ben benieuwd of ook de lengte van riem nog wel gelijk is als ik de juiste routing neem... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 als ik het zo bekijk gaat die bovenste poulie wel andersom die Idler ofzo? weet niet of het uit maakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 als ik het zo bekijk gaat die bovenste poulie wel andersomdie Idler ofzo? weet niet of het uit maakt? Voor de Idler (looprol) maakt het niet, die "drijft" niets aan. De draairichting blijft in beide gevallen het zelfde, maar zo nieuwsgierig als ik ben, vraag ik mij af wat de reden kan zijn dat hij anders loopt...??? Of is het toch ooit eens een foutje geweest? Ik ga eens proberen hem anders te leggen, eens kijken of hij dan niet te kort/te lang is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 als je de motor kap open doet zit er vaak een sticker hoe die belt er op moet zitten. zelfs bij Tj vna mij is die nu al versleten... dus neem aan dat die bij de YJ al niet meer zichtbaar is. mss dat de vorige eigenaar niet meer wist hoe die zat en vond dit een goede oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 als je de motor kap open doet zit er vaak een sticker hoe die belt er op moet zitten.zelfs bij Tj vna mij is die nu al versleten... dus neem aan dat die bij de YJ al niet meer zichtbaar is. mss dat de vorige eigenaar niet meer wist hoe die zat en vond dit een goede oplossing. Sticker zit er nog goed leesbaar op... is dezelfde routing volgens de chilton Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Sticker zit er nog goed leesbaar op... is dezelfde routing volgens de chilton lol...... hoe makelijk kan het zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 lol...... hoe makelijk kan het zijn. Helemaal mee eens Ab, de juiste route vinden was gelukkig ook het probleem niet, echter mijn nieuwsgierigheid vormde het probleem; waarom zou deze riem zo lopen, en maakt het wat uit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Helemaal mee eens Ab, de juiste route vinden was gelukkig ook het probleem niet, echter mijn nieuwsgierigheid vormde het probleem; waarom zou deze riem zo lopen, en maakt het wat uit... nogal, als bijvoorbeeld de pomp van de waterpomp andersom loopt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Wat ik zo kan zien is dat die middelste poelie anders loopt, kan alleen niet zien of dat de waterpomp is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Als je het plaatje goed bekijkt loopt alles goed<_<, maar klopt de routing niet, dus maar gauw in orde maken met een mulitriem opmaat, zou ik zeggen. suc6:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 pullies draaien idd in de juiste richting (hadden we al eerder eens bekeken). Volgens mij maakt het voor de lengte niet echt veel uit hoe de riem loopt; er zit volgens mij nu ook een originele riem op. Kwestie van even omleggen, karweitje van 10 minuten. YJ kan nu toch niet buiten komen spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.