Spring naar bijdragen

koel probleem


Mars & Mo
 Share

Recommended Posts

mijn cj-7 4.2 liter heeft een koel probleem

ik heb het blok opgeknapt maar nu alles weer gemonteerd en het loopt

nog wel ff op tijd zetten maar hij doet het

nu alleen als de motor ongeveer 2 min loopt

gaat het temp metertje van cool in eens naar hot binnen 10 sec.

kan het zijn dat ik het blok ergens moet ontluchten of zo ??????

er zit nu 10 liter koelvloeistof in ????

hoor het graag

gr mars <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar weet eingelijks niet meer hoeveel koelvloeistof er in ging dacht volgens mij gewoon 10liter:huh: en op de radiatuur zit ergens een ontluchter

je kunt gewoon je membraam vervangen en als het nog niet doet is het een stroom kwestie of je temp voeler is kapot. bij mijn 4.2l geeft hij ook een fout aan bij de koeling maar heb wel alles goed en koelt ook:yes: bij jeep zeggen ze wel eens [je eerste echte probleem] maar het is gewoon onderhoud de krengen zijn ook niet jong meer:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar weet eingelijks niet meer hoeveel koelvloeistof er in ging dacht volgens mij gewoon 10liter:huh: en op de radiatuur zit ergens een ontluchter

je kunt gewoon je membraam vervangen en als het nog niet doet is het een stroom kwestie of je temp voeler is kapot. bij mijn 4.2l geeft hij ook een fout aan bij de koeling maar heb wel alles goed en koelt ook:yes: bij jeep zeggen ze wel eens [je eerste echte probleem] maar het is gewoon onderhoud de krengen zijn ook niet jong meer:D

klopt dit is ook al een oudje

maar de thermostaat is goed en gaat ook gewoon open radiateur wordt een klein beetje warm maar dan zet ik hem dan steeds maar uit ivm dat dadelijk de hele zooi naar de klo.. gaat

gr mars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou eerst de afstelling van de timing ff goed zetten.(voor dat je verder gaat met testen van koel systeem)

Het makelijkste is de oplossing van menno gewoon klein gaatje in de rand van de thermostaat boren.

heb er nu trouwens zelf een waar al een gaatje in is gemaakt tijdens de productie.

Maar dat van die temp.censor er uit draaien kun je natuurlijk proberen.

bewerkt door Marco's cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou eerst de afstelling van de timing ff goed zetten.(voor dat je verder gaat met testen van koel systeem)

Het makelijkste is de oplossing van menno gewoon klein gaatje in de rand van de thermostaat boren.

heb er nu trouwens zelf een waar al een gaatje in is gemaakt tijdens de productie.

Maar dat van die temp.censor er uit draaien kun je natuurlijk proberen.

ga ik dinsdagavond ff goed zetten

kan dat er iets mee te maken hebben dan ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet ik niet als de sencor naar hot gaat gaat bij mij de sleutel om

anders gaat het mischien mis !!!!!

Niet te bang zijn :P, valt wel wat mee, je zou nog even een tempmeter met sensor van vdo met een graden verdeling erop kunnen aansluiten, want een jeep meter kun je niks van op aan.

De mijne staat tegen het rode aan, maar de temp is 90 graden.

Dat afstelling van de ontsteking invloed kan hebben is zeker waar, met teveel voor ontsteking gaat de temp omhoog

suc 6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

nou heb hem zeker een half uur laten lopen alles is volgens mij wel oke

de temp en olie druk meter zijn volgens mij gewoon naar de klo..n

hij loopt wel wat onregel matig maar dat ligt volgens mij aan de carburateur

maar daar kan hij de straat wel mee op

:no: als nog bedankt mannen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...