Mars & Mo Geplaatst December 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 mijn cj-7 4.2 liter heeft een koel probleem ik heb het blok opgeknapt maar nu alles weer gemonteerd en het loopt nog wel ff op tijd zetten maar hij doet het nu alleen als de motor ongeveer 2 min loopt gaat het temp metertje van cool in eens naar hot binnen 10 sec. kan het zijn dat ik het blok ergens moet ontluchten of zo ?????? er zit nu 10 liter koelvloeistof in ???? hoor het graag gr mars <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cj5 power Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 kan het koel membraam zijn dat die niet op tijdt open gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cj5 power Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 maar weet eingelijks niet meer hoeveel koelvloeistof er in ging dacht volgens mij gewoon 10liter:huh: en op de radiatuur zit ergens een ontluchter je kunt gewoon je membraam vervangen en als het nog niet doet is het een stroom kwestie of je temp voeler is kapot. bij mijn 4.2l geeft hij ook een fout aan bij de koeling maar heb wel alles goed en koelt ook:yes: bij jeep zeggen ze wel eens [je eerste echte probleem] maar het is gewoon onderhoud de krengen zijn ook niet jong meer:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst December 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 maar weet eingelijks niet meer hoeveel koelvloeistof er in ging dacht volgens mij gewoon 10liter:huh: en op de radiatuur zit ergens een ontluchterje kunt gewoon je membraam vervangen en als het nog niet doet is het een stroom kwestie of je temp voeler is kapot. bij mijn 4.2l geeft hij ook een fout aan bij de koeling maar heb wel alles goed en koelt ook:yes: bij jeep zeggen ze wel eens [je eerste echte probleem] maar het is gewoon onderhoud de krengen zijn ook niet jong meer:D klopt dit is ook al een oudje maar de thermostaat is goed en gaat ook gewoon open radiateur wordt een klein beetje warm maar dan zet ik hem dan steeds maar uit ivm dat dadelijk de hele zooi naar de klo.. gaat gr mars Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 is hoogst waarschijnlijk lucht in het systeem, ik heb bij mijn een klein gaatje in de thermostaat geboord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cj5 power Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 bij de thermostaat zitten toch al twee gaaten in:huh: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 normaal is een thermostaat als hij dicht staat ook echt dicht en zonder gaatjes, ik zie ze in iedergeval niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst December 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 kan het niet zo zijn dat ik de sencor er een keer uit moet draaien dat daar lucht zit ???????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 raak de wagen ook echt aan de kook? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 (bewerkt) Zou eerst de afstelling van de timing ff goed zetten.(voor dat je verder gaat met testen van koel systeem) Het makelijkste is de oplossing van menno gewoon klein gaatje in de rand van de thermostaat boren. heb er nu trouwens zelf een waar al een gaatje in is gemaakt tijdens de productie. Maar dat van die temp.censor er uit draaien kun je natuurlijk proberen. December 13, 2009 bewerkt door Marco's cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst December 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 raak de wagen ook echt aan de kook? weet ik niet als de sencor naar hot gaat gaat bij mij de sleutel om anders gaat het mischien mis !!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst December 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 Zou eerst de afstelling van de timing ff goed zetten.(voor dat je verder gaat met testen van koel systeem)Het makelijkste is de oplossing van menno gewoon klein gaatje in de rand van de thermostaat boren. heb er nu trouwens zelf een waar al een gaatje in is gemaakt tijdens de productie. Maar dat van die temp.censor er uit draaien kun je natuurlijk proberen. ga ik dinsdagavond ff goed zetten kan dat er iets mee te maken hebben dan ????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 weet ik niet als de sencor naar hot gaat gaat bij mij de sleutel om anders gaat het mischien mis !!!!! Niet te bang zijn , valt wel wat mee, je zou nog even een tempmeter met sensor van vdo met een graden verdeling erop kunnen aansluiten, want een jeep meter kun je niks van op aan. De mijne staat tegen het rode aan, maar de temp is 90 graden. Dat afstelling van de ontsteking invloed kan hebben is zeker waar, met teveel voor ontsteking gaat de temp omhoog suc 6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2009 na 2 min is hij nog niet warm hoor. dus zou hem maar eens wat langer laten lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst December 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 nou heb hem zeker een half uur laten lopen alles is volgens mij wel oke de temp en olie druk meter zijn volgens mij gewoon naar de klo..n hij loopt wel wat onregel matig maar dat ligt volgens mij aan de carburateur maar daar kan hij de straat wel mee op als nog bedankt mannen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QUILTY Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 Heb je de ontstekking nog afgesteld? Als je dat gaat doen moet hij wel anders staan als een handbak. Tussen de 8 en 10 graden is goed.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 normaal heeft een thermostaat een klein gaatje met een soort van pennetje erin en dat moet altijd omhoog staan dan kan de lucht naar de radiator vloeien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.