Spring naar bijdragen

wrangler stuurt te agresief


zino
 Share

Recommended Posts

wie weet hier de oorzaak van

heb hier een wrangler staan waar je echt niet mee kan rijden boven de 60km per uur

wanneer je aan het stuur draaid om een bocht te nemen kan je deze niet houden.

het is net of deze niet terug wil naar de andere kant en als hij dat dan doet moet ik het stuur echt met veel kracht tegenhouden

ook wanneer ik gewoon rechtdoor rij is het net of deze van zich zelf naar links en naar rechts wil.

wie weet raad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

hm kan het niet een kwestie van uitlijnen zijn> wielen 1 cm toespoor geven ( oftewel de wielen wijzen iets naar binnen ) wat betreft het raken van de bladveer... ook dat kan een verkeerde uitlijning zijn.. maar allereerst alles goed meten om zeker te weten dat alles recht onder de wagen zit... suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hm kan het niet een kwestie van uitlijnen zijn> wielen 1 cm toespoor geven ( oftewel de wielen wijzen iets naar binnen ) wat betreft het raken van de bladveer... ook dat kan een verkeerde uitlijning zijn.. maar allereerst alles goed meten om zeker te weten dat alles recht onder de wagen zit... suc6

toespoor geven vind ik nogal gevaarlijk

en het meten dat de wielen gelijk staan is ook niet makelijk hé

wat ik wel weet is dat de deze jeep altijd met 33 er 13.5 / 15 banden terrein heeft gereden

dus zal de stuurpomp ook wel belast geweest zijn denk ik

zou het eventueel kunnen liggen aan de stuurpomp ??

omdat deze blijkbaar verder naar links draaid dan naar rechts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caster is goed? Hoorde laastst iemand die zijn asbuizen had ge-tordeerd waardoor het caster was veranderd.

volgens mijn oog is er niets mis met de asbuizen

en normaal bij originele bladveren zou de as toch altijd in de goede caster moeten liggen he of ben ik verkeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik durf er gewoon niet meer rijden

Je kunt/wilt/durft er dus niet mee op pad.

Mooie uitdaging: verzin een huis-tuin-en-keukenmethode om vast te stellen of de caster positief of negatief is....:wacko:

Ik bedenk:

1- Maak een stok of buis stevig aan je voorwiel, zodat deze in het verlengde van je as steekt, liefst één à twee meter lang. Hoeft niet in het hart van het wiel te zijn, aan de bovenkant van de band of ergens in de velg gestoken mag ook, als het maar niet kan verschuiven t.o.v. je wiel/band

2- draai je stuur maximaal naar één kant. Meet de hoogte van het uiteinde van de buis/stok t.o.v. de vloer.

3- draai je stuur maximaal naar de andere kant. Meet ook nu de afstand.

4- De hoogte naar de voorkant van de auto moet hoger zijn dan de hoogte naar achteren.

Dit uiteraard aan beide zijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ik heb dit eens met een cj gehad, we konden het toen ook nooit vinden, achteraf was het heel simpel, er zal een steekas in met een kruisje waar de boel compleet vast was geroest:blink:, je hoorde hem niet piepen of kraken.

De wagen vertoonde het zelfde stuurgedrag als de genoemde, een ongeleid projectiel, wat bijna niet door de bochten wilde en op rechte stukken soms zomaar afwijken naar een kant.

Misschien heb je er wat aan suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ik heb dit eens met een cj gehad, we konden het toen ook nooit vinden, achteraf was het heel simpel, er zal een steekas in met een kruisje waar de boel compleet vast was geroest:blink:, je hoorde hem niet piepen of kraken.

De wagen vertoonde het zelfde stuurgedrag als de genoemde, een ongeleid projectiel, wat bijna niet door de bochten wilde en op rechte stukken soms zomaar afwijken naar een kant.

Misschien heb je er wat aan suc6

ik heb ook al gereden zonder steekassen en het zelfde resultaat

toch bedankt voor de tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt/wilt/durft er dus niet mee op pad.

Mooie uitdaging: verzin een huis-tuin-en-keukenmethode om vast te stellen of de caster positief of negatief is....:P

Ik bedenk:

1- Maak een stok of buis stevig aan je voorwiel, zodat deze in het verlengde van je as steekt, liefst één à twee meter lang. Hoeft niet in het hart van het wiel te zijn, aan de bovenkant van de band of ergens in de velg gestoken mag ook, als het maar niet kan verschuiven t.o.v. je wiel/band

2- draai je stuur maximaal naar één kant. Meet de hoogte van het uiteinde van de buis/stok t.o.v. de vloer.

3- draai je stuur maximaal naar de andere kant. Meet ook nu de afstand.

4- De hoogte naar de voorkant van de auto moet hoger zijn dan de hoogte naar achteren.

Dit uiteraard aan beide zijden

dit begrijp ik niet goed ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...