René H Geplaatst February 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2005 Hallo TJers Afgelopen weekend ben ik de trotse eigenaar van een TJ met ervaring. Wat kikken zeg zo'n car. Bouwjaar is 1998 en de km's zijn 96000. De auto heeft één makke en dat is dat de katalysator ontzettend rammelt. Wat moet ik doen, een grote parker er door schroeven of een nieuwe kat kopen, graag een advies van jullie ervaren TJ liefhebbers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2005 Gezien het bouwjaar, zou ik er zeker geen parker doorheen draaien. Bovendien is de kat een keramisch ding....en parkers pakken niet in keramiek ( of je moet eerst pluggen gebruiken ) Maar aangezien je Kat plichtig bent, zou ik rustig op zoek gaan naar een nieuwe! Dan weet je ook zeker dat de auto, wat de kat betreft, door de volgende viergasmeting (APK) komt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bumper Geplaatst February 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2005 Hallo René H! Ik kan je niet echt op weg helpen, maar wil je wel welkom heten op het forum Eindelijk weer een TeeJee-jer erbij ! Heppie PICS???? En natuurlijk heeeel veeeel rijplezier, maar dat zal wel goed komen... CU! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2005 -OOPS- Welkom, idd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René H Geplaatst February 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2005 Originally posted by 87wrangler@Feb 11 2005, 19:44 -OOPS- Welkom, idd... <div align="right">← Thanks, voor je advies en het welkom voelen. René H Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René H Geplaatst February 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2005 Originally posted by Bumper@Feb 11 2005, 19:37 Hallo René H! Ik kan je niet echt op weg helpen, maar wil je wel welkom heten op het forum Eindelijk weer een TeeJee-jer erbij ! Heppie PICS???? En natuurlijk heeeel veeeel rijplezier, maar dat zal wel goed komen... CU! <div align="right">← Picjes volgen en dat rijplezier komt helemaal goed Bedankt. René H Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2005 Welkom hier en plezier met de TJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst February 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2005 Hoi René, welkom op de site. Je zou een deuk in de kat kunnen slaan om het rammelen te laten ophouden. Maar dit is slechts een tijdelijke oplossing natuurlijk. Waarschijnlijk heeft de kat al het loodje gelegd. Heb je een type met 2 lambdasonden voor en na de kat? Wat ik me afvraag of je geen foutcode hebt voor je lambdasonde na de kat. Want deze controleert de staat van je kat. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2005 Je zou een deuk in de kat kunnen slaan om het rammelen te laten ophouden. Maar dit is slechts een tijdelijke oplossing natuurlijk. Waarschijnlijk heeft de kat al het loodje gelegd.Heb je een type met 2 lambdasonden voor en na de kat? Wat ik me afvraag of je geen foutcode hebt voor je lambdasonde na de kat. Als ze dat al hebben, dan pas vanaf 2000.... Enne: een deuk slaan in een apparaat met een keramisch interieur? Da's toch net zoiets als een olifant in een porseleinkast? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst February 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2005 Volgens onze eigen TJ fout code lijst: Model 1997: 21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature. Dus niet vanaf jaar 2000... En als de kat rammelt, zelfs met keramisch binnenwerk, kun je hem met een deukje slaan weer vastzetten. Het rammelen is dan in ieder geval opgehouden. Maar ik zei al, het is een tijdelijke oplossing. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst February 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2005 Welkom. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2005 2 lambdasondes is er vroeger dan 2000 hoor, de mijne heeft er ook 2 en hij is geboren in het jaar des herens 1999. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2005 Euhhhmmm.... Ik ga de boeken maar weer eens in... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2005 Er zijn er twee.. zelfs ik heb er twee. Maar die kat, vervangen is de beste optie. In de vs is dat beter geregeld..tot 80000 mijlen moet de fabrikant ze in veel staten onder garantie vervangen. Nu weet ik niet zeker of daar een internationale 'recall' van was, omdat de eerste modellen katalysators niet goed zijn...en of dat in 99 ook nog was? Geen idee. Maar gewoon ff naar de dealer, dan weet je het. (en wij ook hoop ik ) * topic titel aangepast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2005 Je kan er ook van andere merken gebruiken je moet er enkel op letten dat er 4 draden op zitten en je moet dan wel effe de oude stekker overzetten, maar het zal een pak goedkoper uitkomen dat originele van JEEP met stekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René H Geplaatst February 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2005 Originally posted by Ogdak@Feb 18 2005, 00:49 Welkom hier en plezier met de TJ. <div align="right">← Bedankt, plezier heb ik nu al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René H Geplaatst February 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2005 Originally posted by René@Feb 20 2005, 11:08 Volgens onze eigen TJ fout code lijst: Model 1997: 21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature. Dus niet vanaf jaar 2000... En als de kat rammelt, zelfs met keramisch binnenwerk, kun je hem met een deukje slaan weer vastzetten. Het rammelen is dan in ieder geval opgehouden. Maar ik zei al, het is een tijdelijke oplossing. René <div align="right">← Ik ga voor het deukje, een nieuwe kan altijd nog. Bedankt voor je tip Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René H Geplaatst February 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2005 Originally posted by Kameel@Feb 21 2005, 10:42 Er zijn er twee.. zelfs ik heb er twee. Maar die kat, vervangen is de beste optie. In de vs is dat beter geregeld..tot 80000 mijlen moet de fabrikant ze in veel staten onder garantie vervangen. Nu weet ik niet zeker of daar een internationale 'recall' van was, omdat de eerste modellen katalysators niet goed zijn...en of dat in 99 ook nog was? Geen idee. Maar gewoon ff naar de dealer, dan weet je het. (en wij ook hoop ik ) * topic titel aangepast <div align="right">← Ik ga het informeren, als ik antwoord heb weten jullie het ook. Bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René H Geplaatst February 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2005 Originally posted by 87wrangler@Feb 11 2005, 17:40 Gezien het bouwjaar, zou ik er zeker geen parker doorheen draaien. Bovendien is de kat een keramisch ding....en parkers pakken niet in keramiek ( of je moet eerst pluggen gebruiken ) Maar aangezien je Kat plichtig bent, zou ik rustig op zoek gaan naar een nieuwe! Dan weet je ook zeker dat de auto, wat de kat betreft, door de volgende viergasmeting (APK) komt! <div align="right">← Bedankt voor de informatie. Kameel jij bent in Noord Holland actief, heb jij wellicht een tip bij wie of waar ik mijn TJ een grote beurt kan laten geven? Ik heb het niet zo op met een Chryslerdealer. Groet, René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2005 Originally posted by René H@Feb 23 2005, 21:10 Bedankt voor de informatie. Kameel jij bent in Noord Holland actief, heb jij wellicht een tip bij wie of waar ik mijn TJ een grote beurt kan laten geven? Ik heb het niet zo op met een Chryslerdealer. Groet, René <div align="right">← Ow, ik weet niet waar je die info vandaan haalt maar (hoewel ik best de weg ken daar) ik woon in Noord Brabant. Je mening over 'de dealer' deel ik iig. Ik zou, als ik jou was, gewoon een avond in google duiken en proberen garages te zoeken bij jou in de buurt die gespecialiseerd is in amerikanen . Zijn er vast wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.