Spring naar bijdragen

Katalysator rammelt


 Share

Recommended Posts

Hallo TJers

Afgelopen weekend ben ik de trotse eigenaar van een TJ met ervaring. Wat kikken zeg zo'n car. biggrin.gif

Bouwjaar is 1998 en de km's zijn 96000.

De auto heeft één makke en dat is dat de katalysator ontzettend rammelt.

Wat moet ik doen, een grote parker er door schroeven of een nieuwe kat kopen, graag een advies van jullie ervaren TJ liefhebbers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het bouwjaar, zou ik er zeker geen parker doorheen draaien. Bovendien is de kat een keramisch ding....en parkers pakken niet in keramiek wink.gif ( of je moet eerst pluggen gebruiken tongue.gif )

Maar aangezien je Kat plichtig bent, zou ik rustig op zoek gaan naar een nieuwe! yes.gif Dan weet je ook zeker dat de auto, wat de kat betreft, door de volgende viergasmeting (APK) komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Bumper@Feb 11 2005, 19:37

Hallo René H!

Ik kan je niet echt op weg helpen, maar wil je wel welkom heten op het forum  cool.gif Eindelijk weer een TeeJee-jer erbij !  wub.gif

Heppie PICS????

En natuurlijk heeeel veeeel rijplezier, maar dat zal wel goed komen...

CU!

<div align="right">

Picjes volgen en dat rijplezier komt helemaal goed wub.gif

Bedankt.

René H

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi René, welkom op de site.

Je zou een deuk in de kat kunnen slaan om het rammelen te laten ophouden. Maar dit is slechts een tijdelijke oplossing natuurlijk. Waarschijnlijk heeft de kat al het loodje gelegd.

Heb je een type met 2 lambdasonden voor en na de kat? Wat ik me afvraag of je geen foutcode hebt voor je lambdasonde na de kat. Want deze controleert de staat van je kat.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou een deuk in de kat kunnen slaan om het rammelen te laten ophouden. Maar dit is slechts een tijdelijke oplossing natuurlijk. Waarschijnlijk heeft de kat al het loodje gelegd.

Heb je een type met 2 lambdasonden voor en na de kat? Wat ik me afvraag of je geen foutcode hebt voor je lambdasonde na de kat.

Als ze dat al hebben, dan pas vanaf 2000....

Enne: een deuk slaan in een apparaat met een keramisch interieur? Da's toch net zoiets als een olifant in een porseleinkast? wink.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens onze eigen TJ fout code lijst:

Model 1997:

21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature.

Dus niet vanaf jaar 2000...

En als de kat rammelt, zelfs met keramisch binnenwerk, kun je hem met een deukje slaan weer vastzetten. Het rammelen is dan in ieder geval opgehouden. Maar ik zei al, het is een tijdelijke oplossing.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn er twee.. zelfs ik heb er twee.

Maar die kat, vervangen is de beste optie.

In de vs is dat beter geregeld..tot 80000 mijlen moet de fabrikant ze in veel staten onder garantie vervangen.

Nu weet ik niet zeker of daar een internationale 'recall' van was, omdat de eerste modellen katalysators niet goed zijn...en of dat in 99 ook nog was? Geen idee. Maar gewoon ff naar de dealer, dan weet je het. (en wij ook hoop ik wink.gif )

* topic titel aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by René@Feb 20 2005, 11:08

Volgens onze eigen TJ fout code lijst:

Model 1997:

21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature.

Dus niet vanaf jaar 2000...

En als de kat rammelt, zelfs met keramisch binnenwerk, kun je hem met een deukje slaan weer vastzetten. Het rammelen is dan in ieder geval opgehouden. Maar ik zei al, het is een tijdelijke oplossing.

René

<div align="right">

rolleyes.gif Ik ga voor het deukje, een nieuwe kan altijd nog.

Bedankt voor je tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Feb 21 2005, 10:42

Er zijn er twee.. zelfs ik heb er twee.

Maar die kat, vervangen is de beste optie.

In de vs is dat beter geregeld..tot 80000 mijlen moet de fabrikant ze in veel staten onder garantie vervangen.

Nu weet ik niet zeker of daar een internationale 'recall' van was, omdat de eerste modellen katalysators niet goed zijn...en of dat in 99 ook nog was? Geen idee. Maar gewoon ff naar de dealer, dan weet je het. (en wij ook hoop ik  wink.gif )

* topic titel aangepast

<div align="right">

Ik ga het informeren, als ik antwoord heb weten jullie het ook.

Bedankt rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Feb 11 2005, 17:40

Gezien het bouwjaar, zou ik er zeker geen parker doorheen draaien. Bovendien is de kat een keramisch ding....en parkers pakken niet in keramiek wink.gif   ( of je moet eerst pluggen gebruiken  tongue.gif )

Maar aangezien je Kat plichtig bent, zou ik rustig op zoek gaan naar een nieuwe!  yes.gif   Dan weet je ook zeker dat de auto, wat de kat betreft, door de volgende viergasmeting (APK) komt!

<div align="right">

Bedankt voor de informatie. Kameel jij bent in Noord Holland actief, heb jij wellicht een tip bij wie of waar ik mijn TJ een grote beurt kan laten geven? rolleyes.gif Ik heb het niet zo op met een Chryslerdealer. mad.gif

Groet, René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by René H@Feb 23 2005, 21:10

Bedankt voor de informatie. Kameel jij bent in Noord Holland actief, heb jij wellicht een tip bij wie of waar ik mijn TJ een grote beurt kan laten geven? rolleyes.gif   Ik heb het niet zo op met een Chryslerdealer. mad.gif

Groet, René

<div align="right">

Ow, ik weet niet waar je die info vandaan haalt maar (hoewel ik best de weg ken daar) ik woon in Noord Brabant. smile.gif

Je mening over 'de dealer' deel ik iig.

Ik zou, als ik jou was, gewoon een avond in google duiken en proberen garages te zoeken bij jou in de buurt die gespecialiseerd is in amerikanen . Zijn er vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...