Spring naar bijdragen

Ombouw hardtop CJ7 naar CJ5


Ronnie123
 Share

Recommended Posts

ik hoorde van mijn maatje het voorste gedeelte blijft hetzelfde. het achterste gedeelte waar de zijramen zitten word ingekort. dus ook de zijramen moeten worden aangepast. mijn maatje heeft eerst de hardtop van een cj7 op de cj5 geplaatst. en daarna gekeken hoeveel cm het ingekort moet worden.

dus veel succes met je hardtop project :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik rijd al een jaar of 10 met een aangepaste hardtop van een CJ7 op mijn Kaiser CJ5. Bevalt prima; mijn vrouw neemt liever de CJ5 mee dan De CJ7. Hardtop inderdaad op de achterraampjes ongeveer 25cm ingekort. De rubbers ook ingekort en een kunststof raampje geplaatst. Houd er rekening mee dat de body van een CJ7 hoger is dan die van een 5. Ik heb aan de onderste rand een stuk aangebouwd en de achterklep sluit ook op die rand. Deurtjes heb ik zelf gemaakt, maar de polyester exemplaren zoals die pas op MP stonden zijn een goede basis omdat hier al een raampje in zit wat open kan. Vanwege de zwakheid van de top en de body zit het sluitwerk van de deur aan de rolbeugel.

Succes met bouwen.

groeten Gerrie

post-5411-12873027664896_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd al een jaar of 10 met een aangepaste hardtop van een CJ7 op mijn Kaiser CJ5. Bevalt prima; mijn vrouw neemt liever de CJ5 mee dan De CJ7. Hardtop inderdaad op de achterraampjes ongeveer 25cm ingekort. De rubbers ook ingekort en een kunststof raampje geplaatst. Houd er rekening mee dat de body van een CJ7 hoger is dan die van een 5. Ik heb aan de onderste rand een stuk aangebouwd en de achterklep sluit ook op die rand. Deurtjes heb ik zelf gemaakt, maar de polyester exemplaren zoals die pas op MP stonden zijn een goede basis omdat hier al een raampje in zit wat open kan. Vanwege de zwakheid van de top en de body zit het sluitwerk van de deur aan de rolbeugel.

Succes met bouwen.