Spring naar bijdragen

adres voor aanpassen voor en achteras


michel1972
 Share

Recommended Posts

Het probleem zit hem ook in de QT bak. Die is absoluut niet geschikt voor dergelijke vermogens. Nico zei dat ook meteen toen ik er was.

Doordat de QT bak is verdwenen en er nu een dana 300 onder zit is het aantal zwakke punten in de aandrijflijn minder geworden. Op de weg is het nu alleen de achteras en 1 aandrijfas die het te verduren krijgen. De dana 300 kan behoorlijk veel hebben maar ook deze heeft absoluut zijn grenzen. De achteras kan je zelf zo sterk maken als je wilt maar ook deze kan absoluut kapot gaan.

Het zwakke punt in de hele aandrijflijn bleef de QT bak en met de overgang van automaat naar handbak zou de QT nog meer te verduren krijgen.

Ik had met de overgang van de handbak al rekening gehouden met de schakelmomenten. Daarom koos ik voor de close ratio bak met een lange 1e versnelling.

Het blok kan minimaal 5500 toeren draaien. Het kan nog verder maar is niet wijs

1e versnelling haal ik 90 km per uur

2e versnelling haal ik 128 km per uur

3e versnelling haal ik 163 km per uur

4e versnelling haal ik 210 km per uur

Bij 100 km per uur draai ik 2468 toeren per minuut. Het ideale gebied is tussen de 2200 - 2800 toeren per minuut bij een 454 block

Ik begrijp ook het verhaal van Ab Noort ineens. Die vertelde mij paar maanden terug dat hij met de jeep op de navigatie 1 keer 200 km per uur heeft gereden om te kijken wat hij kon. Hij vertelde mij toen dat de jeep nog veel power over had. Ik vroeg hem waarop hij dat baseerde en toen vertelde hij mij dat hij 200 km per uur reed en de motor niet veel toeren draaide. Ik heb er weinig aandacht aan besteed en beschouwde het als een verkooppraatje. Nu ik alles aan het uitrekenen ben kan het aardig kloppen als de overbrenging geen 3.73 maar 2.73 blijkt te zijn.

Aan de hand van al die berekeningen kan ik ook gelijk uitrekenen wat voor banden ik nu moet plaatsen om hetzelfde resultaat te krijgen als met een 2.73 overbrenging en 33 inch banden. Bij een 4.10 overbrenging zal ik 49 inch banden moeten gaan aanschaffen. Dan zal mijn auto hetzelfde rijden als hij voorheen deed met de oude overbrenging.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

49 inch zei je toch?

Hahaha , moet je nagaan hoe dat gaat sturen bij 200km.......

Dan kom je zeker in de krant ! !

Ik sta al veels te vaak in de krant dus dat gaan wij niet doen. Ik heb gewoon weer 33 inch banden gekocht waarmee ik ga rijden.

We zien wel hoe het straks zal gaan rijden. Het wordt toch geen jeep waarmee ik geregeld ga terreinrijden en achterwielaangedreven auto's besturen is altijd very nice.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha ha ha 200km/uur in een cj 8 laat me niet lachen, ik kom na het lezen van dit bijna niet meer bij:D:D:D:D

Dat een 454 400 pk kan, en lees goed ik zeg kan:blink:, kan ik nog geloven.

Maar de rest zal allemaal wel:rolleyes:;)

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha ha ha 200km/uur in een cj 8 laat me niet lachen, ik kom na het lezen van dit bijna niet meer bij:D:D:D:D

Dat een 454 400 pk kan, en lees goed ik zeg kan:blink:, kan ik nog geloven.

Maar de rest zal allemaal wel:rolleyes:;)

Ik geloofde er ook weinig van toen hij mij dat verhaal vertelde maar in de loop van de tijd heb ik al een aantal jeepers en 1 4x4 bedrijf gesproken zowel op dit forum als erbuiten die mij dingen over deze jeep hebben verteld waarvan ik dacht tja wie weet zat er toch een kern van waarheid in. In ieder geval als hij af is ga ik een aantal zaken uitproberen. Meten is weten he.

En 200 km per uur is niet zo bijzonder hoor. Misschien voor jou wel ;) Op youtube en streetfire staan een aantal cj's en wranglers die het o.a. op de kwart mijl en op de rijksweg ook halen. Hij heeft niet gezegd hoe lang hij het heeft gereden. Wie weet heeft hij de 200 km per uur aangetikt en is daarna weer normaal gaan rijden. Geen idee maar daar kom ik vanzelf wel een keer achter.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen hier op het forum die de vooras hebben ingekort.

Omdat het meestal ook niks wordt:unsure:, het resplinenen van een as is ook niks waard, het is al slappe troep van jeep:yes:, ga je ook nog resplinen.

Maar goed ik heb het allemaal al een keer mee gemaakt, maar zeg verder maar niks:whistle:

nou ddddddooooooooooooooooooooeeeeeeeeeiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja you tube, in de film kan alles zeg ik altijd tegen mijn kinderen, maar kom maar eens op de strip in drachten, of anders maar even op de A7 wil het wel meemaken dat je met 200 echte kilometers voorbij komt vliegen:wacko:.

Ik ga daarna je stoel wel even controleren:blush:, of je ergens uit de sloot takelen, na e.a. death wobble of zo iets:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al zou die 200 kunnen dan blijft de vraag, hoelang houdt ie dat vol voordat ie uit elkaar flikkert. Blijft een Jeep, hè.:whistle:

Nou dat zal nooit lang zijn als hij het uberhaupt gaat halen, hoeveel toeren zou een 454 dan draaien, ik denk toch 6500, lord have mercy on my crankshaft:whistle:

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat zal nooit lang zijn als hij het uberhaupt gaat halen, hoeveel toeren zou een 454 dan draaien, ik denk toch 6500, lord have mercy on my crankshaft:whistle:

Ik had het al ergens geschreven maar Ab Noort zou dat gereden hebben en niet ik. Hij had dus zoals het nu blijkt een 2.73 overbrenging met 33 inch banden eronder. Bij 200 km per uur draaide zijn motor iets meer als 3500 toeren. Met mijn huidige setup draai ik 4780 toeren bij 200 km per uur.

6500 toeren is dus een beetje overdone of zoals dat netjes heet. Overdrijven is ook een kunst :whistle:

Het blok is aangepast voor hogere toeren door stalen krukas , stalen H profiel drijfstang waarbij drijfstang ook versterkt is en het blok is uitgebalanceerd. Hij heeft zijn oude standaard 454 blok kapot gemaakt en heeft toen volgens de papieren die ik heb gekregen een nieuw 454 blok erin gezet voor heel veel euro's.

Maar ach ik zal er niet hard mee gaan rijden. Daar zijn andere speeltjes voor. Dus mijn stoel hoef je niet te controleren. Ben op het gebied van snelheid en gekke vreemde dingen rijden wel wat gewend en dan word ik niet koud of warm van 200 km per uur.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al zou die 200 kunnen dan blijft de vraag, hoelang houdt ie dat vol voordat ie uit elkaar flikkert. Blijft een Jeep, hè.:whistle:

Er staat nergens dat hij dat lang heeft volgehouden. Wie weet tikte hij de 200 aan om vervolgens weer te remmen. Al heeft hij het maar 1 seconde gereden dan nog kan hij zeggen dat hij 200 km per uur heeft gereden.

Ik was er niet bij en kan dus ook niet bevestigen of ontkennen dat het wel of niet klopt. Heb het alleen uit zijn mond en 1 andere jeeper vernomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het meestal ook niks wordt:unsure:, het resplinenen van een as is ook niks waard, het is al slappe troep van jeep:yes:, ga je ook nog resplinen.

Maar goed ik heb het allemaal al een keer mee gemaakt, maar zeg verder maar niks:whistle:

nou ddddddooooooooooooooooooooeeeeeeeeeiiiiiiiii

Wie weet had jij gewoon die pech. Wij passen deze techniek al een tijd toe bij onze vrachtwagens die wij zelf bouwen en daar is het tot nu toe altijd goed gegaan. Dit is de eerste keer dat wij het ook bij een dergelijk kleine as hebben toegepast. Als reserve steekassen heb ik 2 stuks van chromo laten maken.

Time will tell hoe sterk het is.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat nergens dat hij dat lang heeft volgehouden. Wie weet tikte hij de 200 aan om vervolgens weer te remmen. Al heeft hij het maar 1 seconde gereden dan nog kan hij zeggen dat hij 200 km per uur heeft gereden.

Ik was er niet bij en kan dus ook niet bevestigen of ontkennen dat het wel of niet klopt. Heb het alleen uit zijn mond en 1 andere jeeper vernomen.

Je kan met een Jeep makkelijk 200 gaan en dat een paar uur lang.:no:

De DB Autotrein is net een rijdend hotel:

zitten, liggen, slapen en ook genieten in het Bistro

Restaurant en dat bij 200 km per uur

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...