Spring naar bijdragen

hoeveel km kan een crd aan?


Recommended Posts

Hallo all,

Eindelijk ben ik toe aan mijn eerste Cherokee :whistle::D.

Ben mijzelf aan het orienteren op wat er zoals beschikbaar is en ben tot de conclusie gekomen dat het een 2002 of 2003 2.7CRD moet gaan worden.

Nu is mijn vraag of er wat bekend is over noodzakelijk onderhoud op deze motoren. Aangezien het een veelgebruikte mercedes motor is ging ik ervan hier heel veel over te kunnen lezen op de verschillende fora alleen valt dit een beetje tegen.

De meeste Jeeps die te koop staan hebben tussen de 150.000 km en de 250.000 km gereden.

Zijn er specifieke zaken bekend over deze motor en waarneer er echt veel onderhoud nodig is?

alvast bedankt voor jullie reacties

groet

Koets2000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt me erg afhankelijk van hoe de vorige eigenaar er mee om is gesprongen

alleen lange afstanden of veel korte ritten

het bekende verhaal van "oud vrouwtje en altijd binnen gestaan"

als het een goed onderhouden auto is die er goed onderhouden bijstaat zul je niet gauw een bult vallen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt me erg afhankelijk van hoe de vorige eigenaar er mee om is gesprongen

alleen lange afstanden of veel korte ritten

het bekende verhaal van "oud vrouwtje en altijd binnen gestaan"

als het een goed onderhouden auto is die er goed onderhouden bijstaat zul je niet gauw een bult vallen,

Natuurlijk is dat van belang. Maar het gaat mij voornamelijk om 'known issues' zoals bijvoorbeeld versnellingsbakken die bij 2 ton vervangen moeten worden of distributieriemen.

Ik wil een beetje een goed idee krijgen bij de reparaties die me te wachten staan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.autoweek.nl/autoreview/14715/Jeep-Grand-Cherokee-27-CRD-Limited

http://www.autoweek.nl/autoreview/7755/Jeep-Grand-Cherokee-27-CRD-Limited

http://www.autoweek.nl/autoreview/4872/Jeep-Grand-Cherokee-27-CRD-Limited

http://www.autoweek.nl/autoreview/2644/Jeep-Grand-Cherokee-27-CRD-Limited

Er zijn te veel zaken die van invloed kunnen zijn en waar je niet altijd achter kan komen.

Denk hierbij aan:

Is het een trekauto geweest ?

Zijn er lange of korte afstanden mee gereden ?

Is de wagen altijd netjes warm gereden en laten afkoelen ivm Turbo ?

Heeft de wagen netjes zijn beurten gehad ?

Was het een lease bak of particulier voertuig ?

Dit alles maakt het lastig om hier wat zinnigs over te zeggen. Wij hebben hier een 530 diesel van BMW staan. Bijna alle BMW diesel hebben geen problemen en rijden makkelijk 300000 km en deze diesel die hier staat heeft iets meer als 90000 km gelopen en de laatste beurt bedroeg 4500 euro ex btw. Ik vind het dus lastig om wat zinnigs erover te zeggen. Het blijft een machine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof

met mijn "mercedes 270CDI" heb ik rond de 2ton de dynamo vervangen €900 dealer.

Bij 360.000km verkocht, alleen 1 verstuiver vervangen bij 355.000km, de auto rijd nu nog. Zijn onverslijtbaar de 270CDI blokken, mits wel goed onderhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb sinds vrijdag mijn eerste grand cherokee.

het is een 2.7 CRD uit 2002.

mijn tip: maak gewoon eens een proefrit in 3-4 verschillende cherokee's, en probeer per verkoper 30-45 minuten te kijken bij de auto, anders moet je weer naar dezelfde terug om dingen te vragen etc. die je niet duidelijk waren.

nog een tip: controleer of alles werkt: bij mij blijkt nu de cd-speler niet te werken, en de stoelverwarming niet aan 1 kant (kan iemand me missch. uitleggen welk stappenplan ik moet volgen om dit evt. zelf te fixen?) , en zit er een klein tikje in de achterklep.

maar vooralsnog heb ik een super koop gedaan. maar anders had ik wellicht toch iets van de prijs kunnen afkrijgen.

.. en de 2.7CRD is veel beter dan de 3.1 , stiller, zuiniger, sneller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb sinds vrijdag mijn eerste grand cherokee.

het is een 2.7 CRD uit 2002.

mijn tip: maak gewoon eens een proefrit in 3-4 verschillende cherokee's, en probeer per verkoper 30-45 minuten te kijken bij de auto, anders moet je weer naar dezelfde terug om dingen te vragen etc. die je niet duidelijk waren.

nog een tip: controleer of alles werkt: bij mij blijkt nu de cd-speler niet te werken, en de stoelverwarming niet aan 1 kant (kan iemand me missch. uitleggen welk stappenplan ik moet volgen om dit evt. zelf te fixen?) , en zit er een klein tikje in de achterklep.

maar vooralsnog heb ik een super koop gedaan. maar anders had ik wellicht toch iets van de prijs kunnen afkrijgen.

.. en de 2.7CRD is veel beter dan de 3.1 , stiller, zuiniger, sneller

Kijk voor je stoelverwarming maar eens of er niet nog een recall staat. in het andere geval staat er op het forum een mooie how-to hoe deze reparatie uit te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de stoelverwarming is het simpel: ze hebben allemaal dezelfde ziekte, nl. de verwarmingsdraden die doorkraken op het punt waar je zitvlak het eerst de zitting raakt. dit is aan de linkerkant voor de bestuurder en aan de rechterkant voor de passagier.

Een werkwijze om te repareren vind je op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk voor je stoelverwarming maar eens of er niet nog een recall staat

je bedoelt dat de cherokee's wj zijn teruggeroepen om de stoelverwarming te 'fixen/verbeteren'. de stoelverwarming aan bijrijderszijde werkt wel.

-hoe kan ik dat zien of hij daarvoor geweest is , teruggeroepen? (anders ben ik een kwartier weer op het forum aan het zoeken)..

-bij mij werkt het lampje ook niet.. zal ook eens uitzoeken waar de zekeringkast zit (dat kan ik wel zelf uitzoeken:) )

bewerkt door sander_jeepiewj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb sinds een maand een 2.7 crd met 260.000 op de teller. tot nu toe heel veel problemen...Veel zwarte rook, en heel erg trillen bij acceleratie. Jeep deler geweest, voor 2500(!)euro twee verstuivers en fuseekogels laten vervangen...Nog steeds ellende met accelereren en alles boven 80 km/u. check dus de verstuivers, is heel makkelijk door plastic afdekkap op blok aan de onderkant te bekijken. Schoon is goed, diesel aangekoekt is foute boel! Succes met je keuze...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...