Spring naar bijdragen

hoe ontlucht ik mijn cherokee 4.0


baskruyshaar
 Share

Recommended Posts

zoals eerder als een verteld heb ik een JEEP CHEROKEE 4.0 uit '88

het is een oud beestje en hij lekt olie bij t leven maar hij rijd verders perfect

maar nu heb ik een koelings probleem

ik heb het drukvaatje voor de helft gevuld met koelvloeistof

maar hij kotst het er meteen weer uit zodra hij warm is

ik krijg hem dus niet goed ontlucht

kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik mijn motor onluchten moet???

want ik krijg het maar niet voor elkaar

alvast bedankt

groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas,

Is het niet zo dat de lucht altijd het hoogste punt wil zoeken zoals bij een centrale verwarmingsinstallatie thuis ?

Staat er op zo'n motor van jou een ontluchtingsnippel ? (zoniet kun je dit misschien fabriceren op de leiding van het expansievatje ?)

Misschien heb je hier iets aan ?:

REFILLING COOLING SYSTEM—4.0L ENGINE

(1) Tighten the radiator draincock and the cylinder

block drain plug(s) (if removed).

(2) Fill system using a 50/50 mixture of ethylene-

glycol antifreeze and low mineral content water. Fill

radiator to top and install radiator cap. Add suffi-

cient coolant to the reserve/overflow tank to raise

level to FULL mark.

(3) With heater control unit in the HEAT position,

operate engine with radiator cap in place.

(4) After engine has reached normal operating

temperature, shut engine off and allow it to cool.

When engine is cooling down, coolant will be drawn

into the radiator from the reserve/overflow tank.

(5) Add coolant to reserve/overflow tank as neces-

sary. Only add coolant to the reserve/overflow

tank when the engine is cold. Coolant level in a

warm engine will be higher due to thermal

expansion. To purge the cooling system of all air,

this heat up/cool down cycle (adding coolant to cold

engine) must be performed three times. Add neces-

sary coolant to raise tank level to the FULL mark

after each cool down period

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu na een aantal keer opnieuw ontluchten merk ik dat er wel heel erg veel druk op m'n vaatje komt te staan (zoveel druk dat ie lekt langs de dop)

klopt dit ???

ook heb ik het idee dat m'n thermostaat niet (voldoende) werkt want de dikke slang die vanaf t blok/thermostaat komt en naar de radiator gaat is bij het blok bloedheet en aan radiator zijde lekker warm

heeft iemand hier ervaring mee???

ik hoop dat iemand me helpen kan

mvg Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu na een aantal keer opnieuw ontluchten merk ik dat er wel heel erg veel druk op m'n vaatje komt te staan (zoveel druk dat ie lekt langs de dop) klopt dit ???

ook heb ik het idee dat m'n thermostaat niet (voldoende) werkt

want de dikke slang die vanaf t blok/thermostaat komt en naar de radiator gaat, is bij het blok bloedheet en aan radiator zijde lekker warm

heeft iemand hier ervaring mee???

ik hoop dat iemand me helpen kan

mvg Bas

bewerkt door Kameel
Lettertype aangepast, topics samengevoegd. Geen dubbele topics aub.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja je hebt gelijk we gaan morgen de thermostaat er uit halen

maar kan je ook zonder rijden???

of moet er echt een nieuwe in???

ik moet er overmorgen weer mee naar t ziekenhuis voor controle

dus vandaar dat ik een beetje schreeuw

hij moet gewoon in orde want ik wil em niet stuk rijden

mochten er nog meer tips zijn hoor ik t graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja je hebt gelijk we gaan morgen de thermostaat er uit halen

maar kan je ook zonder rijden???

of moet er echt een nieuwe in???

ik moet er overmorgen weer mee naar t ziekenhuis voor controle

dus vandaar dat ik een beetje schreeuw

hij moet gewoon in orde want ik wil em niet stuk rijden

mochten er nog meer tips zijn hoor ik t graag

Zonder thermostaat gaat goed , duurt normaal wel langer dat ie warm word (wat eigenlijk wel moet )maar is een goede test wat er aan mankeerd evt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas,

Bij mijn XJ sloot de dop van het reservoir niet goed.

Hierdoor kan er geen druk opgebouwd worden, gooit ie de koelvloeistof naar buiten en gaat koken.

Je kunt dan blijven vullen tot je een ons weegt.

Een nieuw expansievatje was bij mij de oplossing.

Dingen kosten ook bijna niks.

Groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...