baskruyshaar Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 zoals eerder als een verteld heb ik een JEEP CHEROKEE 4.0 uit '88 het is een oud beestje en hij lekt olie bij t leven maar hij rijd verders perfect maar nu heb ik een koelings probleem ik heb het drukvaatje voor de helft gevuld met koelvloeistof maar hij kotst het er meteen weer uit zodra hij warm is ik krijg hem dus niet goed ontlucht kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik mijn motor onluchten moet??? want ik krijg het maar niet voor elkaar alvast bedankt groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 (bewerkt) Hoi Bas, Is het niet zo dat de lucht altijd het hoogste punt wil zoeken zoals bij een centrale verwarmingsinstallatie thuis ? Staat er op zo'n motor van jou een ontluchtingsnippel ? (zoniet kun je dit misschien fabriceren op de leiding van het expansievatje ?) Misschien heb je hier iets aan ?: REFILLING COOLING SYSTEM—4.0L ENGINE (1) Tighten the radiator draincock and the cylinder block drain plug(s) (if removed). (2) Fill system using a 50/50 mixture of ethylene- glycol antifreeze and low mineral content water. Fill radiator to top and install radiator cap. Add suffi- cient coolant to the reserve/overflow tank to raise level to FULL mark. (3) With heater control unit in the HEAT position, operate engine with radiator cap in place. (4) After engine has reached normal operating temperature, shut engine off and allow it to cool. When engine is cooling down, coolant will be drawn into the radiator from the reserve/overflow tank. (5) Add coolant to reserve/overflow tank as neces- sary. Only add coolant to the reserve/overflow tank when the engine is cold. Coolant level in a warm engine will be higher due to thermal expansion. To purge the cooling system of all air, this heat up/cool down cycle (adding coolant to cold engine) must be performed three times. Add neces- sary coolant to raise tank level to the FULL mark after each cool down period September 28, 2009 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 zou het ook niet eens aan de pomp kunnen liggen ? Kapot/versleten , geeft ook wel eens eenzelfde reactie . Verwarming vol aan en stationair laten draaien , wel temp. in de gaten houden ,vuldop los . een van de mogelijkheden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 haal de bovenste slang van je radiateur en daar ff bij vullen dat werkt vaak beter dan via het expansie vat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baskruyshaar Geplaatst September 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 maar ik heb mijn koel water goed zien door stromen ik denk dat ie lucht in het cirquit heb zitten die hij in z'n pomp krijgt en dan gaat ie koken ik snap er niets meer van ik krijg heb gewoon niet knap op pijl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baskruyshaar Geplaatst September 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 nu na een aantal keer opnieuw ontluchten merk ik dat er wel heel erg veel druk op m'n vaatje komt te staan (zoveel druk dat ie lekt langs de dop) klopt dit ??? ook heb ik het idee dat m'n thermostaat niet (voldoende) werkt want de dikke slang die vanaf t blok/thermostaat komt en naar de radiator gaat is bij het blok bloedheet en aan radiator zijde lekker warm heeft iemand hier ervaring mee??? ik hoop dat iemand me helpen kan mvg Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baskruyshaar Geplaatst September 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 (bewerkt) nu na een aantal keer opnieuw ontluchten merk ik dat er wel heel erg veel druk op m'n vaatje komt te staan (zoveel druk dat ie lekt langs de dop) klopt dit ??? ook heb ik het idee dat m'n thermostaat niet (voldoende) werkt want de dikke slang die vanaf t blok/thermostaat komt en naar de radiator gaat, is bij het blok bloedheet en aan radiator zijde lekker warm heeft iemand hier ervaring mee??? ik hoop dat iemand me helpen kan mvg Bas September 29, 2009 bewerkt door Kameel Lettertype aangepast, topics samengevoegd. Geen dubbele topics aub. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst September 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 Hey Bas, niet zo schreeuwen joh... Als je die thermostaat gewoon eens uit het huis haalt en dan kijkt wat er gebeurt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baskruyshaar Geplaatst September 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 ja je hebt gelijk we gaan morgen de thermostaat er uit halen maar kan je ook zonder rijden??? of moet er echt een nieuwe in??? ik moet er overmorgen weer mee naar t ziekenhuis voor controle dus vandaar dat ik een beetje schreeuw hij moet gewoon in orde want ik wil em niet stuk rijden mochten er nog meer tips zijn hoor ik t graag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 ja je hebt gelijk we gaan morgen de thermostaat er uit halen maar kan je ook zonder rijden??? of moet er echt een nieuwe in??? ik moet er overmorgen weer mee naar t ziekenhuis voor controle dus vandaar dat ik een beetje schreeuw hij moet gewoon in orde want ik wil em niet stuk rijden mochten er nog meer tips zijn hoor ik t graag Zonder thermostaat gaat goed , duurt normaal wel langer dat ie warm word (wat eigenlijk wel moet )maar is een goede test wat er aan mankeerd evt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst September 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 En maak je niet druk over eenventueel een nieuwe, want die kosten nauwelijks meer dan een appel en een ei. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilspe Geplaatst September 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2009 Hoi Bas, Bij mijn XJ sloot de dop van het reservoir niet goed. Hierdoor kan er geen druk opgebouwd worden, gooit ie de koelvloeistof naar buiten en gaat koken. Je kunt dan blijven vullen tot je een ons weegt. Een nieuw expansievatje was bij mij de oplossing. Dingen kosten ook bijna niks. Groetjes, Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hendrik Geplaatst September 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2009 Ist geen lekke koppakking? Groeten Henk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baskruyshaar Geplaatst September 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2009 m'n thermostaat stond dicht en bleef dicht vandaar dat ie heet werd kop is niet lekt die hebbebn we gecheckt met een snuffelaar bedankt voor de tips deze mag op slot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.