Spring naar bijdragen

baskruyshaar

Forum member
  • Aantal bijdragen

    16
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over baskruyshaar

  • Verjaardag 02/01/1981

baskruyshaar's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. alvast bedankt voor alle tips zodra de sneeuw weg is ga ik maar eens ff kijken en sleutelen nog even voor de duidelijkheid de startmotor doet helemaal niets niet eens tikken maar het vreemde vind ik dat ie 2 dagen later wel gewoon start zonder problemen. maja toen zat er nog niet genoeg atf olie in dus kom ik er nog niets mee en dus staat de jeep nog steeds 2 straten verderop nu had nog even een klein vraagje de olie koeler die zit voor me gewone radiator daar komt een buis/stalenleiding vanaf,die gaat dan weer over op een rubberen slang op dat punt is de boel bij mij dus los geraakt maar kan ik dat weer gewoon in elkaar drukken??? of is dat een speciale koppeling en staat er erg veel druk op dat koelsysteem??? weet er iemand hoe dit zit en waar ik eventueel die onderdelen kan halen ???? alvast maar weer bedankt gr bas
  2. nu lekker hoor schakel probleem gevonden in m'n 4,0L uit '87 en opgelost wil hij niet meer starten ik heb stroom genoeg en alles werkt behalve de start motor nu is mij vraag ............. zit er een schakel mechanisme in het dashboard die kan weigeren? of kan het alleen de start motor zijn??? ik heb dit al wel eens vaker gehad maar dan na een paar keer proberen sprong de start motor toch aan en liep de motor ook meteen. ik hoop dat jullie me kunnen helpen gr bas
  3. NOU IK HEB HET GEVONDEN HOOR er was idd heel simpel een slang van de olie koeler los geraakt dus ik heb nu een beetje profisorisch weer vast gezet en olie bij gevuld en proberen maar:D nu wil dat kreng niet starten gvd het is ook altijd wat:frusty: ik zal wel ff een nieuwe topic openen bedankt voor de reacties
  4. hoi zoals wel eens eerder vermeld heb ik een cherokee 4.0 uit '87 een wereldse auto met de nodige gebreken die ik voor lief neem maar nu ben ik zaterdagavond even in de sneeuw wezen spelen beetje glissen en glijden en nu schakelt de automatenbak niet meer en er lag een plasje heldere olie onder dus ik heb de auto aan de kant gezet en ben naar huis gelopen nu is mijn vraag heeft er iemand een idee wat er stuk gegaan is ??? vorige maand was mijn atf nog keurig op peil en schoon en nu is hij dus leeg zijn er pakkingen die wel een scheuren??? of heb ik te wild gedaan met mijn schatje en is er wat ergers stuk gegaan ik heb geen harde klappen gehoord ofzo en snap er dus helemaal niets van gr bas
  5. m'n thermostaat stond dicht en bleef dicht vandaar dat ie heet werd kop is niet lekt die hebbebn we gecheckt met een snuffelaar bedankt voor de tips deze mag op slot
  6. ja je hebt gelijk we gaan morgen de thermostaat er uit halen maar kan je ook zonder rijden??? of moet er echt een nieuwe in??? ik moet er overmorgen weer mee naar t ziekenhuis voor controle dus vandaar dat ik een beetje schreeuw hij moet gewoon in orde want ik wil em niet stuk rijden mochten er nog meer tips zijn hoor ik t graag
  7. De Samurai is voor off road

    maar zonder Cherokee komt de Sam de schuur niet eens uit

  8. nu na een aantal keer opnieuw ontluchten merk ik dat er wel heel erg veel druk op m'n vaatje komt te staan (zoveel druk dat ie lekt langs de dop) klopt dit ??? ook heb ik het idee dat m'n thermostaat niet (voldoende) werkt want de dikke slang die vanaf t blok/thermostaat komt en naar de radiator gaat, is bij het blok bloedheet en aan radiator zijde lekker warm heeft iemand hier ervaring mee??? ik hoop dat iemand me helpen kan mvg Bas
  9. nu na een aantal keer opnieuw ontluchten merk ik dat er wel heel erg veel druk op m'n vaatje komt te staan (zoveel druk dat ie lekt langs de dop) klopt dit ??? ook heb ik het idee dat m'n thermostaat niet (voldoende) werkt want de dikke slang die vanaf t blok/thermostaat komt en naar de radiator gaat is bij het blok bloedheet en aan radiator zijde lekker warm heeft iemand hier ervaring mee??? ik hoop dat iemand me helpen kan mvg Bas
  10. maar ik heb mijn koel water goed zien door stromen ik denk dat ie lucht in het cirquit heb zitten die hij in z'n pomp krijgt en dan gaat ie koken ik snap er niets meer van ik krijg heb gewoon niet knap op pijl
  11. zoals eerder als een verteld heb ik een JEEP CHEROKEE 4.0 uit '88 het is een oud beestje en hij lekt olie bij t leven maar hij rijd verders perfect maar nu heb ik een koelings probleem ik heb het drukvaatje voor de helft gevuld met koelvloeistof maar hij kotst het er meteen weer uit zodra hij warm is ik krijg hem dus niet goed ontlucht kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik mijn motor onluchten moet??? want ik krijg het maar niet voor elkaar alvast bedankt groeten Bas
  12. :Doke ik zal het proberen ik denk dat ik wel 4hoog heb omdat, toen de vooraandrijfas er nog niet tussen zat zette ik hem in de 4hoog stand en toen hoorde ik me bak gieren maar ging niet rijden dus me voor as kreeg alle aandrijving dus dat is in mijn ogen 4wd hoog met de tussen bak niet gelocked. toch??? ik ga weer ff studderen alvast maar weer bedankt
  13. ik denk dat ik het in orde heb ik heb op het forum de eerste 35 pagina's bekeken op zoek naar soort gelijke problemen en daar stond er eentje bij waar instond dat je al rijdend de 4wd bak moest bedienen?!?!?! klopt dit ??? ik heb dus net de auto laten rollen de auto in N gezet dan de 4WD hendel helemaal naar voren geduwd toen weer een stukje achteruit gereden en toen ging me parttime lampje uit en kon ik weer normaal rijden op de weg kan iemand mij vertellen hoe je je 4WD hendel precies bedienen moet ??? ik heb ook nog een mega Samurai en daarvan is het me duidelijk en ik heb een trooper gehad en die moest na het uitschakelen van de 4WD eerst een meter of 5a6 achteruit rijden voordat ie zijn vooraandrijving uit zette
  14. nee een donker groene met grijs leder interieur en een zwarte grill SY-57-ZS UIT BERGEN OP ZOOM mocht iemand iets weten van zijn verleden hoor ik dit ook graag
  15. dat zou idd de reden kunnen zijn ik hoop van niet maar t zou kunnen de vorige eigenaar of die daarvoor is gewoon een prutser geweest!!!!! op de kleppen deksel bijvoorbeeld had hij het rubbertje van de olievuldop zelf proberen te maken (lekte als een gek:no:) terwijl een nieuw dop € 5,- kost bij de dealer:wacko: en een van die slangen (buisje) die uit een tule komt achter boven op de deksel heeft ie met kit erop geplakt!!! nieuw kost zo'n setje €24,- echt een domme manier van problemen oplossen dus hopelijk hebben ze de as ertussen uit gehaald omdat dat de meest simpele oplossing was
×
×
  • Nieuwe aanmaken...