Eeeeeek Geplaatst September 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2009 (bewerkt) Hallo, Mijn motor loopt niet lekker stationair. Blijft een beetje in toerenschommelen. Ik heb het vacuumsysteem omgeleid door de 2 slangen op elkaar aan te sluiten, zodat de electro klep wordt ge-by-passt. Met vacuumgeregeld loopt hij nog maar 600 toeren. Als ik het vacuum omleid loopt tie 800 toeren met airco aan. Als de airco uitschakeld dan loopt hij 1000 toeren. Vorige week schommelde motor ook veel, ik heb nu alle bougies vervangen. Dat scheelt al een hoop. Zou het kunnen zijn dat één of twee boubines defect zijn!? Of heeft iemand nog andere mogelijke defecten? Groeten, Eeeeeek November 27, 2009 bewerkt door Eeeeeek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErwinGC Geplaatst September 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2009 Die van mij loopt stationer meestal (voor het stoplicht bijvoorbeeld) 400 toeren..... Loopt die ook niet heel mooi mee maar verder heb ik er geen probleem mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst September 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 ok, dan moet ik toch het vacuumsysteem weer aansluiten. Ik denk dat ik de bougie vonken eens ga controleren of ze wel fel genoeg vonken. Toch eens verdiepen in de boubines.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst September 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 By the way, de stappenmotor is schoongemaakt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 By the way, de stappenmotor is schoongemaakt!! Ook de schacht waar hij in gemonteerd zit..? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst September 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 Wat bedoel je precies met de schacht schoongemaakt!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 Wat bedoel je precies met de schacht schoongemaakt!? De stift van de stappenmotor welke in je gasklephuis schuift. Beter is nog om je gehele gasklephuis te reinigen, incl de kleppen. Dit hele huis zit vol zwarte aanslag wat je ontgetwijfeld ook gezien hebt bij het reinigen van de stappenmotor zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 De stift van de stappen motor was idd zwart Zou het helpen als we het hele huis zouden cleanen met remmenreiniger ofzo?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst November 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2009 ! nieuwe of goede gebruikte bobine kopen en 1 voor 1 door wisselen tot dat ie goed loopt....... Beginnen met de cylinder waar die zwartige bougie in zat links (cylinder 5) Succes;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepje99 Geplaatst November 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2009 volgens mij moet je je airco eens nakijken. Die heeft mogelijk te weinig druk en probeert deze alsnog op te bouwen. Daardoor slaat de pomp steeds aan waardoor je toerental zakt (en weer gecorrigeerd wordt door het motormanagement) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst November 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2009 ?????? Airco staat perfect op druk en heeft niets met het wiebelen van de motor te maken ....in dit geval Als airco pomp vrij loopt loopt de motor nog steeds onregelmatig ook voel je bij 80 per uur de motor trillen alsof 1 cilinder het gewoon niet doet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst November 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 ja, wanneer de airco mee gaat lopen op de riem dan gaat de motor idd wat langzamer lopen. Dat is vrij normaal denk ik. Als ik 80 rij en de motor loopt zo'n 1600 toeren dan gaat tie echt haperen en beetje bonken. Typisch dat één cilinder niet mooi mee loopt denk ik zo. Bobines zijn binnen, dus van de week even wisselen. Ben benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 ik heb nog wel een paar bobines liggen....deze zijn hetzelfde als van een v6 3.7L. Bij mij was er destijds ook 1 gesneuvelt en toen had ik dezelfde problemen Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Hallo, De bobine is vervangen, maar geen resultaat. Twee maanden geleden heb ik nieuwe bougies ingedraaid. Nu heb ik nog niet alle bougies gecontroleerd. Maar ééntje was behoorlijk schoon. Wordt dus niet goed aangesproken. Bij normaal wordt de "vinger" bruin, maar deze zag er wit uit. Het lijkt erop dat deze niet ontsteekt. Ik ga nu binnenkort alle bougies na lopen. Had geen tijd meer... Na het rommelen van de bobines, loopt de auto nog slechter. Hij stotterd zowat bij alle snelheden. Wat zou nu het beste plan van aanpak zijn? 1) Alle bougies controleren om te bepalen welke cilinders slecht lopen. 2) Bij dealer laten controleren of ze goed blauw vonken 3) De klepzittingen zijn waarschijnlijk versleten tgv LPG (of dat gaat in iedere geval in de toekomst gebeuren) Loopt nu zo'n 2ton op LPG. Dan moet ik nieuwe zittingen in beide koppen laten zetten (ong. 500 eurie) Groeten, Ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Hoi Rick, Bedankt voor je reactie. Morgen ga ik even alle cilinders nalopen. Ik ga van alle bougies foto's maken, daarnaast ga ik ook de compressie meten van alle cilinders. Dat geeft meer duidelijkheid... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst November 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 (bewerkt) Eeeeeek heeft vanmorgen alles gemeten: Compressie gemeten allemaal onder de 8 sommige maar 5 bar en nog een los stekkertje gevonden op de bobine omdat we diverse bobines door gewisseld hadden 1e meting is iets niet goed gegaan de zwarte bougie cilinder gaf toen 11 bar en was erg hoopvol.... Tja koppen eraf en zetels vernieuwen als dat mogelijk is bij 5,9 bij mij waren er scheuren tussen de in en uitlaatkleppen moest ik ook nog donor koppen zoeken hopelijk bij 4,7 niet iemand weleens de koppen eraf gehaald 4.7... Graag tips om het sneller te kunnen Haynes is nl compleet demonteren ook de kleppen zelf etc Kop revisie... Van Oosterhout kop revisie bedrijf Past van Breugelstraat 76 BOSSCHENHOOFD 4744 AE Nederland Tel: +31 165-313677 Fax: +31 165-311922 Nog een optie is als de koppen echt gescheurd zijn of te slecht om zetels te plaatsen gewoon 2e hands koppen er terug op en weer 8 jaar op flashlube vertrouwen Flashlube helpt wel maar geen 300.000 km dus..... November 28, 2009 bewerkt door Libero Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst November 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 (bewerkt) Motor sloopt schommelend stationair en bij 80 km/h, 1600 toeren schokt. Zowel op benzine als LPG. Positie Druk Status bougie 4 links achter 5,5 bar zwart 3 links 4 bar zwart 2 links 7.8 bar ok 1 links voor 7.9 bar ok 4 rechts achter 9.8 bar ok 3 rechts 8.4 bar ok, vettig boubinestekker niet goed erop 2 rechts 8.8 bar ok 1 rechts voor 8.3 bar ok Bobines gewisseld, maar bracht niets. De slechte verbranding wordt veroorzaakt door te lage compressie. Klepzittingen laten vervangen door LPG zittingen. Hopelijk zijn de koppen niet gescheurd. Als het euvel niet opgelost is dan is de ontsteking aan de beurt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Dan checken of alle bougies blauw vonken. November 28, 2009 bewerkt door Eeeeeek extra info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.