The Kick Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 als ik met de koppeling ingetrapt stil sta, bijvoorbeeld voor het stoplicht, dan lijkt het of de druk wegvalt (of zoiets) en is er geen vrije slag in het pedaal meer en wil de XJ gaan rijden zodra ik het pedaal ook maar iets loslaat of soms al als het pedaal nog ingedrukt is in z'n vrij zetten (schakelen gaat dan meestal moeilijk), koppeling keertje intrappen en probleem is weer weg en vrije slag weer even normaal het vloeistofpeil in het reservoir van de koppeling heb ik bijgevuld, stond half vol ergens lekage (heb geen lekage kunnen vinden) of cilinder naar de knoppen of ..... ??? probleem is in dit Forum al eerder aan de orde geweest zijn ook diverse mogelijke oorzaken geopperd maar heb geen juiste oorzaak en/of oplossing gelezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 Druklager naar de eeuwige jachtvelden. Naar mate de tijd verstrijkt komt er vanzelf olie tussen de motor en de bak vandaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 ben (nog) geen XJ-sleutelaar: dus dan moet de bak er onderuit? hoeveel werk is dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 ben (nog) geen XJ-sleutelaar: dus dan moet de bak er onderuit? hoeveel werk is dat? Een zaterdagje werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2009 Een zaterdagje werk dus ... gaan we morgen een nieuw druklager monteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2009 bij nader onderzoek bleek niet het druklager naar z'n grootje te zijn, maar een lekkage van de hoofdcilinder deze ga ik komend weekend (nu ff geen tijd) vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 moet er nog iets (en waar) ontlucht worden bij het plaatsen van een nieuwe koppelingscilinder ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 (bewerkt) Het beste kan je JeepEd onder je auto leggen met een kleine sleutel en dan de aanwijzingen volgen: - pompen - pompen - pompen - pompen - pompen - VAST! - pompen - pompen - pompen - pompen - pompen - VAST! - pompen - pompen - pompen - pompen - pompen - VAST! Denk dat Ed het beter uit kan leggen Onder de auto, waar de koppelingsleiding bij de versnellingsbak komt, zit een ontluchtingsnippel. Zoiets: September 24, 2009 bewerkt door Raven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 thanks , maar zal het zonder JeepEd moeten doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 thanks , maar zal het zonder JeepEd moeten doen Tsja, dan zal je een andere kale vent onder de auto moeten leggen met een kleine sleutel ... Karin achter het pedaal en dan komt het helemaal goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 Zorg dat de leiding al vol zit voordat je monteerd, scheelt ontluchten. Btw. deze ontlucht zich toch zelf ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 Zorg dat de leiding al vol zit voordat je monteerd, scheelt ontluchten.Btw. deze ontlucht zich toch zelf ? yep, doppie los, aftoppen en koppelen maar, 20 x ofzo, bijvullen en koppelen maar weer totdat ie goed aanvoelt. blijf van dat ontluchtingsnippeltje maar af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 yep, doppie los, aftoppen en koppelen maar, 20 x ofzo, bijvullen en koppelen maar weer totdat ie goed aanvoelt.blijf van dat ontluchtingsnippeltje maar af da's stukkie makkelijker dan ontluchten ... pompen en vloeistof op peil houden toch nog een vraagje: totdat ie goed aanvoelt : normale druk op het pedaal bedoel je ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 (bewerkt) ja., daarna wel het rubbertje terugdoen en dopje weer vastdraaien natuurlijk September 24, 2009 bewerkt door Smartlap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 Als je alleen de hoofd cylinder verwisseled zijn er 2 manieren om ze snel te ontluchten. Eerst vullen met rem vloeistof en dan op de werk bank ontlucthen doormiddel van een leidingkje van de uitlaat poort naar het reservoir dan pompen toter vloeistof uit komt. Het makkelijkste is her reservoir vullen en als je een pompje hebt voor remvloeistof of iets dergelijks dan pomp je remvloeistof in de uitlaat poort van de cylinder tot de vloeistof in het reservoir omhoog komt dan doei je de leiding er op pomp het pedaal een paar keer en je bent klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 vandaag de hoofdcilinder gemonteerd eerst op de werkbank gevuld en ontlucht daarna gemonteerd en hoefde niet meer te ontluchten Brown Sugar schakeld nu weer zoals het hoort !!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst October 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2009 blijkt achteraf toch nog lucht in het systeem te zitten komend weekend pas tijd om alsnog ontluchten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst October 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2009 Ik zie hier de term rem vloeistof voorbij komen. Let op dat je geen DOT-4 gebruikt , hier kan een koppelings-cylinder van een Jeep niet tegen (na 1 jaar is hij gaar) , je mag allen DOT-3 gebruiken ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst October 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2009 blijkt achteraf toch nog lucht in het systeem te zitten komend weekend pas tijd om alsnog ontluchten denk dat er toch meer mis is met de koppeling bij gasgeven voel ik de XJ trillen dit is het best voelbaar op de snelweg als ik het gas loslaat is hij weer rustig bij het optrekken, dus wat slippen van de koppeling, trilt er niks zou de drukgroep of de koppelingsplaat de oorzaak kunnen zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2009 ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst October 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2009 ja dus ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2009 dus ??? Laten zitten tot het erger wordt en dan sleutelen, of nu sleutelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2009 ........zou de drukgroep of de koppelingsplaat de oorzaak kunnen zijn? dus ??? Sorry zal wat duidelijker zijn...... Ja Hans, ik denk dat dit idd de oorzaak zou kunnen zijn. Heb het zelf ook een keer met de YJ gehad. Was toen de drukgroep en heb toen beide vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst October 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 oke, begin ik vandaag eerst met ontluchten van de koppeling daarna alles eens goed inspecteren en zien wat ik verder nog tegen kom vervangen van de drukgroep en platen zal hier (denk ik) moeilijk gaan mis wat mogelijkheden om de bak en zo er onderuit te halen zal daar nog een oplossing voor moeten vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst October 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 met sleutel en dopje 1/4" geprobeerd om ontluchtingsnippel los te maken lukte niet, dopje draaide uiteindelijk over de nippel heen dat ding zit muurvast dus helaas niet kunnen ontluchten morgen ff verder klooien, hoop die nippel toch nog los te krijgen de 2 pijpjes die via het dekseltje het koppelingshuis in gaan, kon ik heen en weer bewegen is dit normaal ??? volgende week eens kijken hoe en waar ik de koppeling kan vernieuwen zou het ergens willen laten doen en dan liefst meehelpen dus als iemand me helpen wil/kan, houd ik me aanbevolen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.