Spring naar bijdragen

Nieuwe auto Team-Darkwolf


darkwolf
 Share

Recommended Posts

De laatste tijd vragen veel mensen me wat de plannen zijn nu de Jeep verkocht is.

Uiteraard zal er weer een andere Jeep komen maar dat zal even moeten wachten.

Voor nu hebben we een Nissan Patrol gekocht, met deze auto zullen we de komende jaren enkele trophy's gaan rijden.

De Nissan is wel een zware auto maar bezit een aantal fijne eigenschappen; turbodiesel motor, sterke aandrijflijn, schroefveren, langere wielbasis en bijbehorende goede wegligging.

Zoals de Jeep gebouwd was voor challenge zal de Nissan dus gebouwd worden voor Trophy's.

Onze nieuwe aanwinst;

dsc08586k.jpg

Uiteraard zal er nog flink gebouwd worden aan de wagen waarbij te denken valt aan een andere voorbumper met lier, toplier, uitbreiding accu's en laadstroomsysteem, tripmaster, stoelen en gordels, verhoging en andere banden, etc.

Ik zal één en ander op de website proberen bij te houden.

In Australie rijden ze in ieder geval zo rond;

normal_VICWinch05_0083.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die sterke aandrijflijn ben ik het eens. Heb zelf ook al een paar jaar zo'n ding, maar dan een lange. Op zich een prima trekker, die me mede dankzij z'n sperdif ook in de sneeuw in de bergen nooit in de steek heeft gelaten. Motorisch heb ik wat vraagtekens. De 2.8 td haalt het niet bij de oude 3.3 td. Vooral het koppel bij lage toeren vind ik teleurstellend. Tot 1500 toeren is er niemand thuis. Ben benieuwd hoe je dat op gaat lossen. En de koppaking is, ik vertel niets nieuws, ook niet z'n sterkste kant. Aan de foto te zien heb je je Patrol bij Hans Bolink vandaan? Dan heb je er in elk geval een zeer terzake kundige vakman bij. Succes!

Oh, ja, omdat we van plaatjes houden;):

post-1966-12873024354661_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die sterke aandrijflijn ben ik het eens. Heb zelf ook al een paar jaar zo'n ding, maar dan een lange. Op zich een prima trekker, die me mede dankzij z'n sperdif ook in de sneeuw in de bergen nooit in de steek heeft gelaten. Motorisch heb ik wat vraagtekens. De 2.8 td haalt het niet bij de oude 3.3 td. Vooral het koppel bij lage toeren vind ik teleurstellend. Tot 1500 toeren is er niemand thuis. Ben benieuwd hoe je dat op gaat lossen. En de koppaking is, ik vertel niets nieuws, ook niet z'n sterkste kant. Aan de foto te zien heb je je Patrol bij Hans Bolink vandaan? Dan heb je er in elk geval een zeer terzake kundige vakman bij. Succes!

Oh, ja, omdat we van plaatjes houden;):

[ATTACH]4981[/ATTACH]

Of de 2.8 minder goed is als een 3.3 weet ik niet, wel dat hij beter is dan de nieuwe patrol motoren van 3 liter.

Ik ben met je eens dat de trekkracht van de motor pas bij 1500 toeren goed los komt maar door de turbo wat te vervroegen en de uitlaat te verbeteren doe je al een hoop.

Bovendien is de kruip van een patrol laag genoeg om dit op te vangen.

Als je hem rond de 1500 toeren een steile helling op laat lopen dan is het ding niet te stoppen maar blijft echt doorbeulen !

De koppakking heeft inderdaad een slechte naam, evenals de kop zelf.

Bij een Jeep 258 6 cilinder is dit ook het geval en nooit problemen gehad.

Een diesel moet je wel rustig warm laten worden en ik denk dat een hoop mensen dat na laten.

Een kop en koppakking staan in ieder geval op de spareparts lijst, just in case;)

Oja, auto is idd Bij Hans gekocht.

Mooie achtergrond op je foto, is dat Zwitserland of Oostenrijk ?

@ Pullie, komt helemaal goed !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, auto is idd Bij Hans gekocht.

Mooie achtergrond op je foto, is dat Zwitserland of Oostenrijk ?

Als er iemand in NL weet hoe je een Patrol moet prepareren is Hans dat wel. En jij eerdaags ook, dus;)

Achtergrond is Frankrijk. Je kijkt tegen het Parc National des Ecrins aan. Daar waar de Croisière Blanche wordt verreden. Da's ongeveer onze achtertuin. Je ziet, Nederlandse handel verkoopt overal:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er iemand in NL weet hoe je een Patrol moet prepareren is Hans dat wel. En jij eerdaags ook, dus;)

Achtergrond is Frankrijk. Je kijkt tegen het Parc National des Ecrins aan. Daar waar de Croisière Blanche wordt verreden. Da's ongeveer onze achtertuin. Je ziet, Nederlandse handel verkoopt overal:D

Ziet er goed uit iig !

Jullie zitten in een prima 4x4 gebied.

Heb nog niet veel tijd gehad voor de Nissan maar zo op het gemakje rommelen we wat door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je zal in ieder geval geen gezocht topic hoeven openen omdat er iets kapot is gegaan :no:

succes!

mocht je vragen hebben kan je leo of me vader wel bellen :-D

heb je al ervaring met 37'ers onder een patrol in het terrein?

ik adviseer stiekem om dan naar een kortere tussenbak overbrenging te kijken, het gaat mij afentoe iets te snel, dan ga ik over op koppeling rijden, wat ook erg goed gaat overigens, die koppeling is zo verschrikkelijk sterk!

er is inderdaad veel vermogen uit de uitlaat te halen, straight pipe rules, en behoorlijk stil bij weinig belasting.

uitlaatspruitstuk verbeteren lijkt me ook een hele mooie uitdaging, daar is zoveel doorstroomsnelheid uit te halen, dan vliegt die turbo heel snel op gang :bye1:

bmw 525td turbo past ook, komt in bij 800 toeren :-) stopt wel eerder, dus weinig vermogen boven de 4000 toeren.

investeer in veel dynamo's, of een speciale dynamo of iets, dat is het enige wat bij ons veel blijft vervelen! probeer ook van een bodylift af te blijven, en alles met spiralen te doen of wielkast tuning, laag houden dat kantelmoment!

bewerkt door Dion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je zal in ieder geval geen gezocht topic hoeven openen omdat er iets kapot is gegaan :no:

succes!

mocht je vragen hebben kan je leo of me vader wel bellen :-D

heb je al ervaring met 37'ers onder een patrol in het terrein?

ik adviseer stiekem om dan naar een kortere tussenbak overbrenging te kijken, het gaat mij afentoe iets te snel, dan ga ik over op koppeling rijden, wat ook erg goed gaat overigens, die koppeling is zo verschrikkelijk sterk!

er is inderdaad veel vermogen uit de uitlaat te halen, straight pipe rules, en behoorlijk stil bij weinig belasting.

uitlaatspruitstuk verbeteren lijkt me ook een hele mooie uitdaging, daar is zoveel doorstroomsnelheid uit te halen, dan vliegt die turbo heel snel op gang :bye1:

bmw 525td turbo past ook, komt in bij 800 toeren :-) stopt wel eerder, dus weinig vermogen boven de 4000 toeren.

investeer in veel dynamo's, of een speciale dynamo of iets, dat is het enige wat bij ons veel blijft vervelen! probeer ook van een bodylift af te blijven, en alles met spiralen te doen of wielkast tuning, laag houden dat kantelmoment!

De Patrol zal op 35 ers komen, willen de wegligging een beetje in de gaten houden.

Ook zal de verhouding dan goed blijven, scheelt weer een pak werk.

Voor de uitlaat denk ik erover om naar EPS te gaan, meteen ineens goed doen.

Turbo gaan we vervroegen, hoor verder weinig kjlachten over kapotte turbo's dus hoop dat ook wij daar geluk zullen hebben ( zonder turbo heb je echt geen power ).

Dynamo is eenvoudigweg te upgraden naar een hoger amperage en uiteraard komen er weer 2 Exides in de wagen.

Lift word zeker alleen op de veren, body laten we met rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe doe je dat?

Als jij nou even een reiskosten vergoeding regelt, dan kom ik naar je toe en doe ik het voor je :bye1:

Kan ik ook eens van die mooie omgeving daar genieten.

Zonder gekheid, het is super eenvoudig te doen.

Stuur me even een gewoon emailtje, dan stuur ik je de oplossing met foto's.

Is even makkelijker uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom geen cherokee Ron. die heeft ook een langere wielbassis schroefveren en een turbodiesel.

p.s brabant4x4 in veldhoven verkoopt ook veel gebruikte nissan patrol onderdelen

Bedankt voor de tip Patrick.

Je hebt gelijk wat de Cherokee betreft, echter is een cherokee veel minder sterk dan een patrol.

Onderdelen zijn ook nog eens duurder, hoewel er wel veel gebruikt is te krijgen tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...