Spring naar bijdragen

dat was effe schrikken.....


ruudvd
 Share

Recommended Posts

Bij mij lag het probleem enkel en alleen aan de stuurdemper.

De stuurdemper is er niet om trillingen te dempen, dat'ie dat soms wel doet, is mooi meegenomen, maar nog altijd een bijkomstigheid. Als je trillingen hebt, ligt dat primair aan iets anders! Mogelijk dat de demper het onderdrukt en dat je probleem nu weg is, maar de echte oorzaak zit echt ergens anders....

De stuurdemper zit er om stoten in het stuur, bijv. bij terreinrijden, tegen te gaan en verder nergens voor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

vandaag komt de jeep terug uit de garage, de reparaties aan het onderstel zouden ongeveer een dag gaan kosten...het werden er vijf!!

Er was het nodige aan normale mechanische slijtage maar een belangrijk deel van de reparaties was noodzakelijk omdat er nogal wat kapot gesleuteld was. Ik ben zelf wertiugbouwkundige maar voorlopig laat ik het serieuze werk over aan de vakman. Sleutelen in het algemeen en reparaties en modificaties aan een auto in het bijzonder is echt meer dan schroefjelos-schroefjevast-in-je-voortuin!

Zelfsleutelen is alleen een optie als je weet wat je doet of als het sleutelen niet veiligheid gerelateerd is.

De komende tijd gaan we testen of de wagen veilig en betrouwbaar is want we gaan er deze zomer mee naar zuid-Frankrijk en dan heb ik geen zin in "gewobbel".

Ik ga zelf ook de nodige zaken onderhanden nemen ,zowel mechanich als electrich, om de auto optimaal betrouwbaar te krijgen...advies van ervaren jeepers is zeer welkom.

Ik zal zo nu en dan een update geven van reparaties en modificaties en ga het nodige investeren in gereedchap (ook hier graag advies)...en de kosten tot nu toe??....laten we zeggen dat je er wel het een en ander voor over moet hebben,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfsleutelen is alleen een optie als je weet wat je doet of als het sleutelen niet veiligheid gerelateerd is.

Helemaal waar. Tis niet alléén voor de gezelligheid dat velen elkaar opzoeken om wat te sleutelen. rolleyes.gif

Maar als je wat modificaties zelf gaat doen is het altijd leuk om een topic bij projecten te planten. Leuk om te volgen dan.. (tijdspanne is niet zo belangrijk wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...