Spring naar bijdragen

Sidepipe


Aad V.
 Share

Recommended Posts

om het geluid te dempen. moet je een pijpje pakken die in het uiteinde van je uitlaat past. de eene kant van het pijpje moet dicht zijn de andere kant open. in het pijpje zelf moet je gaatjes in boren ongeveer m6. en het open gedeelte van het pijpje gaat als eerste de uitlaat in. bij mijn vorige side pipes heb ik het ook zo gedaan toen de glaspack op den duur eruit gefikt is. en het werkte goed

maar je woont toch bij mij in de buurt. ik kan ook ff bij je langskomen. dan kan ik je uitlaat zien en dan is het beter te uitleggen hoe je het moet doen

Dank u voor de tip, dempt dit genoeg dan ?

Ik zal eerst is wat foto's maken ook interesant voor de rest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een pijp met gaatjes gevuld met staalwol in je sidepipes werkt goed,ik heb het gebruikt voor (invoer)keuring bij RDW.

Daarna alles er weer uit gehaald,voor APK maakt het niet uit hoeveel geluid hij maakt.

Heb je hier toevallig ook een foto van :bye1:

En dat staalwol moet dat rvs zijn? lees dat het anders nogal snel gaat roesten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn side-pipe's heben een diameter van 70mm;).

en moest eerst een rvs uitlaatverloopstuk tussen.

Die ging van 55-60-65 geloof ik. daar paste de demper strak in.

Bij de ijzerboer een rvs buis van 5cm lang open gezaagd en er om heem gedaan en weer vast gelast, past nu precies in me pijp.

Klein gaatje geboord voor een rvs schroefje om hem van te zetten door de pijp en demper. en klaar...

(de db killer's heb je ook al in diverse diameters)

sucses..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn side-pipe's heben een diameter van 70mm;).

en moest eerst een rvs uitlaatverloopstuk tussen.

Die ging van 55-60-65 geloof ik. daar paste de demper strak in.

Bij de ijzerboer een rvs buis van 5cm lang open gezaagd en er om heem gedaan en weer vast gelast, past nu precies in me pijp.

Klein gaatje geboord voor een rvs schroefje om hem van te zetten door de pijp en demper. en klaar...

(de db killer's heb je ook al in diverse diameters)

sucses..

Danku ga eerst zelf wat proberen, vind ik wel leuk :yes:

Mocht dat niks worden kan ik nog altijd iets kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wil ik dus zelf ook zo'n db-killer maken maar sommige mensen raden het af om deze te gebruiken, omdat je de uitlaat half dicht stopt en daarom de druk te hoog wordt, zodat je backfire kunt krijgen en je kleppen kunnen verbranden.

Moet ik hier rekening mee houden of valt het allemaal wel mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wil ik dus zelf ook zo'n db-killer maken maar sommige mensen raden het af om deze te gebruiken, omdat je de uitlaat half dicht stopt en daarom de druk te hoog wordt, zodat je backfire kunt krijgen en je kleppen kunnen verbranden.

Moet ik hier rekening mee houden of valt het allemaal wel mee ?

een beetje tegendruk mag je motor wel hebben hoor. dan loopt het ook zuiniger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend is vanalles uitgeprobeerd met de zelfgemaakt demper / db-killer.

Eerst 2 pannensponzen in de demper gedaan, dempte op het begin redelijk goed todat ik een paar keer gas had gegeven en toen was de demping weer nul. Demper eruit gehaald en nou bleek dat alle pannenspons onderin gedrukt zat.

Toen nog 2 pannensponzen erbij gedaan, en de demping was perfect alleen hij trok voor geen meter meer op, veel te veel tegendruk dus.

Toen nog een pijp met gaten gepakt, daar de pannensponzen om gewikkeld en die weer in de demper gedaan zodat de lucht meer over het oppervlak verdeeld wordt. Dit dempt redelijk maar naar mijn idee nog niet voldoende, en heb het idee dat hij ook nog teveel tegendruk heeft omdat hij iets minder hard optrekt als normaal.

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ie wel veel dempt maar geen tegendruk heeft, iemand nog ideeen?

En hoe weet ik zeker dat de demper niet teveel tegendruk geeft ?

Groeten Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

om het geluid te dempen. moet je een pijpje pakken die in het uiteinde van je uitlaat past. de eene kant van het pijpje moet dicht zijn de andere kant open. in het pijpje zelf moet je gaatjes in boren ongeveer m6. en het open gedeelte van het pijpje gaat als eerste de uitlaat in. bij mijn vorige side pipes heb ik het ook zo gedaan toen de glaspack op den duur eruit gefikt is. en het werkte goed

maar je woont toch bij mij in de buurt. ik kan ook ff bij je langskomen. dan kan ik je uitlaat zien en dan is het beter te uitleggen hoe je het moet doen

Je pijp hoeft niet dicht te wezen aan een kant.

Het geluid wat door de pijp gaat moet geabsobeerd worden, door de isolatie aan/om je pijpje.

Zo heb je ook niet te veel tegendruk.

Gewoon blijven puzzelen:yes:

Daar had ik uit gehaald dat het pijpje dicht moest zijn, maar had anders ook verwacht dat hij niet genoeg dempte

Ik blijf vrolijk experimenteren, alleen of de buurt daar zo blij mee is <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...