nkijkuit Geplaatst August 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2009 Ik ben van plan om een lier voor mijn JK 4d aan te schaffen. Na plaatsing van wat beschermend ijzer, weegt deze inmiddels ruim 2000 kg. Hoewel ik de lier niet vaak (hoop te) zal gebruiken, moet tie het natuurlijk wel doen als ik 'm nodig heb. Kan ik volstaan met een Warn M8000 of zijn er andere alternatieven? Ik lees steeds vaker over bijvoorbeeld T-Max lieren. Dit was een door vaardige chinese kinderhandjes inelkaar gezet ding, maar schijnt tegenwoordig in Australie in elkaar gezet te worden. Iemand evaringen met dit merk (en voordelige adresjes in Europa)? Dank! Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2009 T-Max wordt nog steeds in China gemaakt hoor, maar wel in opdracht van een Australisch bedrijf. De vraag is, zoals je al vast bij alle andere lier-topics hebt gelezen, wat ga je er mee doen? Met je JK bedoel ik dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2009 wat ga je er mee doen? Met je JK bedoel ik dan. Ik rij een aantal keren per jaar off-road. En door een gebrek aan ervaring en een overschot aan enthousiasme rijd ik me nog wel eens vast. Dus... Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2009 Ah...dus gewoon een werkende lier. Bepaal je budget en koop er een die daaraan voldoet. Neem er, als 'stelregel', wel een die minimaal twee keer het gewicht van de Jeep aan kan... Ik neem aan dat je begrijpt dat je geen snelle en goeie lier koopt voor weinig. Ga wat shoppen zou ik zeggen. Ze werken allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
YJeep Geplaatst August 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2009 M8000 is wel wat licht voor een JK vind ik. Maar in combinatie met een snatchblock wel doenbaar. Andere optie is de iets zwaardere XD9000(i). Heb deze zowel op m'n Wrangler als LR Defender staan en ben hier zeer tevreden over. Persoonlijk heb ik het zo niet voor die chinese rommel. Heb zelf ooit zo'n een Makro-lier gekocht en deze is na 5 beurten gesneuveld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2009 Als je het veroorloven kan een warn 9000 lbs winch of een 9000lbs superwinch Zijn alle 2 hele goeie lieren die een hoop kunnen trekken en na heet worden blijven werken. Je weet goedkoop is duur koop. Met alle 2 die lieren jun je bomen en wat dan ook verslepen. werken alle 2 vrij snel en erg betrouwbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2009 Ja, maar dan moet je wel zoeken naar een goeie deal. Die Warns zijn verschrikkelijk duur hier. Dat bedoelde ik ook met 'wat ga je ermee doen', als hij 3 x per maand zichzelf uit een badje moet lieren neem dan lekker een T-Max of zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst August 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2009 Zelf heb ik een T-max 11.5000 lbs lier (is bijna 5 ton trekkracht op de eerste spoel) die er bijna 6 jaar opzit. ik gebruik hem ongeveer 10 x per jaar zonder problemen. Het enige kleinigheidje wat er aanzit is dat de vrijloop hendel is gaan roosten . Ik heb behalve de jeep, ook heiningpalen en bielzen mee uit de grond gehaald, koeien versleept (helaas overleden) en diverse andere lierklussen op de boerderij ermee uitgevoerd. Zonder problemen tot nu toe. Zorg er wel voor dat je een goede accu erop heb zitten, deze (alle andere merken ook) trekken je accu zo leeg en dat is funest voor zowel je lier als je accu. Zelf heb ik nu een yellowtop die inmiddels 4 jaar oud is, enkele malen redelijk leeg getrokken, en het nog steeds goed doet. Deze accu is duur maar gaat (bij mij iig) lang mee. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2009 Als je het veroorloven kan een warn 9000 lbs winch of een 9000lbs superwinch Stel dat ik "de bullit bite"; kan ik dan net zo goed een Superwinch nemen als een Warn? De superwinch, bijvoorbeeld de EPi9000 is een stuk goedkoper dan de Warn XD9000i? En stel dat ik een van deze lieren in de VS bestel (of eventueel in Engeland, daar is de Superwinch ook redelijk betaalbaar); heb ik dan nog enige vorm van garantie in Nederland, of moet ik alles opsturen naar Quadratec/4WD? BTW; enige ervaring in dit forum met kunstof lier kabels? Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2009 De super winch die iji bescrijft is een goeie winc een paar van mijn vrienden hebben die op hun Jeep en werkt net zo goed als the Warn 9000 lbs winch. Zij gebruiken die lieren hard voor recovery maar ook voor trail reparatie werk bomen en rots blokken verslepen. Alle 2 lieren zijn een hele goeie keuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 (bewerkt) Op marktplaats wordt een demo warn lier met lierbumper aangeboden door Nico parts supply te Wommels met tel 0515-331346 voor jouw JK. Advertentienr.:272959850 August 20, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Ja gezien. Maar deze is me iets te prijzig. Ik heb bovendien reeds een ARB combination bar. Weet iemand of de Warn XD9000i daarin past? De ARB website heeft het alleen over de versie zonder i-tje! BTW: redelijk voordelig adres gevonden in Engeland; XD9000i rond de 1000 piek. Dat zijn geen Quadratec/4WD prijzen, maar als je verzendkosten, invoerrechten e.d. meerekent en ook nog bij de Europese Warn distributeur terecht wilt voor garantie is het opeens een redelijk aanbod! Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
YJeep Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Ja gezien. Maar deze is me iets te prijzig.Ik heb bovendien reeds een ARB combination bar. Weet iemand of de Warn XD9000i daarin past? De ARB website heeft het alleen over de versie zonder i-tje! BTW: redelijk voordelig adres gevonden in Engeland; XD9000i rond de 1000 piek. Dat zijn geen Quadratec/4WD prijzen, maar als je verzendkosten, invoerrechten e.d. meerekent en ook nog bij de Europese Warn distributeur terecht wilt voor garantie is het opeens een redelijk aanbod! Nils Als een XD9000 daar in past, zal een XD9000i ook wel passen denk ik. Bevestigingspunten zijn allessinds identiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Zou de hoogte een probleem kunnen zijn? Bij de I-versie kun je de relais natuurlijk niet verplaatsten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Zou de hoogte een probleem kunnen zijn? Bij de I-versie kun je de relais natuurlijk niet verplaatsten... Ik heb de I versie en heb de hele zaak onder de motorkap. (jaja, behalve de lier ) ...Misschien mail sturen naar Warn, dan weet je het zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 ...Misschien mail sturen naar Warn, dan weet je het zeker. Ik heb een mail gestuurd naar ARB en volgens hullie was het geen probleem. Dus toch maar de xd9000i besteld. Thanks! Dat brengt me op het volgende. Ik heb meteen zo'n rode Isolator Switch (Hella?) besteld. Nog tips hoe ik die het eenvoudigst onder de motorkap kan bouwen? Parkertje in de radiator schijnt niet zo'n goed idee te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Neem een mooi plekje in een lijn tussen lier en accu. (scheelt een omweg) Geen idee hoe het er bij jou onder de motorkap uitziet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 en soldeer die lierkabelschoenen niet maar gebruik een perstang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 Is er wat op tegen om de schakelaar in de negatieve kabel te plaatsen? De schakelaar heeft open polen, en met veel nattigheid is het gevaar van sluiting niet denkbeeldig. En moet tie dicht bij de accu of dicht bij de lier? Weer bedankt! Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst August 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 Ik heb meteen zo'n rode Isolator Switch (Hella?) besteld. Nog tips hoe ik die het eenvoudigst onder de motorkap kan bouwen? Parkertje in de radiator schijnt niet zo'n goed idee te zijn Ik heb ook ooit zo'n schakelaar er tussen gehad maar als je echt zwaar aan 't lieren gaat smelt de hele schakelaar weg!.!.. Als je er een tussen zet pak dan een bakkeliete of een ijzeren. Mischien dat je niet heel veel liert maar toch...(ik zou 't gewoon zonder aan sluiten..kan geen kwaad.) Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2009 Ik heb ook ooit zo'n schakelaar er tussen gehad maar als je echt zwaar aan 't lieren gaat smelt de hele schakelaar weg!.!..Als je er een tussen zet pak dan een bakkeliete of een ijzeren. Mischien dat je niet heel veel liert maar toch...(ik zou 't gewoon zonder aan sluiten..kan geen kwaad.) Gr.Karel. In dat geval gaat alle stroom door de schakelaar, ik denk dat de draadjes niet helemaal op de goeie plek zaten.. dan helpt een bakelieten ook niet hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst August 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2009 Het lijkt mij dat 't de bedoeling is van een hoofdschakelaar dat er "alle" stroom af is als je die uit zet.. Je kan een groote schakelaar tussen de stuurkabels zetten maar wat heeft dat voor nut als je kortsluiting hebt in je lier????? Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2009 painless heeft daar speciale kit voor. Werkt prima, en de schakelaar zit ook nog eens niet onder de motorkap maar in de auto. Deze bedoel ik. http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=5233 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2009 ik gebruik deze van warn: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=5821 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.