Spring naar bijdragen

nieuwkomer en diect al een vraag


ruudvd
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers

Sinds twee weken ben ik in het bezit van een cherokee 4.0 uit 95.

De wagen ziet er goed uit maar vraagt de komen de tijd wel mijn aandacht en verzorging want de vorige eigenaar heeft het er her en der bij laten zitten......geen probleem hoor...dan zal ik wel "vaderen"over deze jeep....

ik heb sinds vanavond een probleem met de koplampen, die wiilen namelijk niet uit! Er zal wel een of ander relais vast ztten maar waar??? Ik ben in hoog tempo bezig mijn kennis van het voortuig op te bouwen...maar hier heb ik toch even hulp bij nodig.

De vorige eigenaar had iets met draadjes...of liever gezegt had er veel en heeft ze zo her en der aanesloten...en weer doorgeknipt...en het daschboerd en niet erg nettjes op terug gezet...enne...enne......kortom ik hoop dat hij nu een Panda heeft gekocht zodat hij die in het vervolg kan mishandelen...als-ie maar van mijn jeep afblijft....jaja..ik word al weer rustig...kortom waar zit hem het probleem...of het relais...

groetjes van een rustige Jeeper...haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch de moeite waard om te testen... sommige XJ's hebben een "Sentinel Headlight Switch....

Sentinal.jpg

Ik denk dat JeepEd dat bedoelde.... blink.gif

Verder zit er volgens mijn gegevens GEEN relais tussen, je lichtschakelaar schakelt rechtstreeks de lampen!

Probeer bovenstaande maar eens.... we horen het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het probleem gevenden!!...De lichtschakelaar was vervangen door een niet al te degelijk type, met draadjes in de orginele stekker was hij doorverbonden met de "nieuwe" schakelaar...daarin is een kortsluiting ontstaan waardoor isolatie is weg gesmolten. Ben even bij Rensebrink in soest (waar ik zelf ook woon) langs geweest om en nieuwe schakelaar te bestellen...hij heeft de jeep ook gelijk even nagekeken ( en gescand). Alles was ok. hoi...hoi

Dit adres is trouwens een aanrader voor het onderhoud van je Jeep. Rensebrink werkt al zo'n dertig jaar aan amerikaanse wagens en aan z'n werkwijze was duidelijk te merken dat hij weet waarmee hij bezig is.

heb vandaag ook een nieuwe accu geplaatst....dat was een leuk avontuur...maar dat vertel ik een volgende keer wel eens.....bedank voor het meedenken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...laat ik ter afsluiting het verhaal maar compleet maken en nog wat feitjes met jullie delen.

Dit type lichtschakelaar komt vaak voor bij amerikanen en wordt even vaak gesloopt door onwetendheid.

Als je de schakelaar wilt vervangen trek je natuurlijk net als bij een oude radio met een ferme ruk de knop er af om hem achterwaarts uit het dashoard te trekken...doe dat dus maar niet! onder de schakelaar zit meestal een pal die je moet omzetten (indrukken) om de as van de schakelaar vrij te maken, hierna trek je de as incl knop er naar voren uit (erin gaat met een klik)

Het idee van een relais tussen lampen en schakelaar komt bij amerikanen wel voor (in mijn geval was dat niet zo) en is een onderdeel van een modificatie die garages toepassen om problemen met de verlichting te voorkomen.

Door een verschil in voltage kan het licht slecht gaan branden of knipperen. door het relais wordt dit voorkomen.

Makkelijk om in je achterhoofd te houden ....dit feit dus..niet het relais.. want dat doet pijn...

groetjes Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...