Spring naar bijdragen

met mijn jeep van panama naar mexico


Recommended Posts

Laat ik me even voorstellen,

Ik Ben Rene van Bemmel en Ik ben van Plan om samen met mijn vrouw het komende jaar van Panama naar Mexico te reizen. Hiervoor ben ik bezig met de aanschaf van mijn eerste Jeep. Ik ben een echte techneut maar weet niet zoveel van auto's. We zijn bezig met het kopen van een Jeep Cherokee limited uit 1991 4l benzine met 115000 op de teller. Nou hoop ik dat jullie Jeepers tips voor mij hebben over mijn nieuwe kar.

Volgens de vorige eigenaar is in november het luchtfilter, het oliefilter en de motorolie vervangen maar dit weet ik dus niet zeker.

Ik heb gevraagd of en wanneer de distributieriem vervangen is maar heb hierop geen antwoord gekregen.

Waar zouden jullie naar kijken en wat zouden jullie aan deze auto doen voor dat jullie aan deze rit zouden beginnen?

Wat voor een gereedschap zouden jullie meenemen?

De Jeep heeft nu off road banden en een versleten reserve wiel. wat zouden jullie me aanraden ivm verbruik en dergelijke betreffende de banden?

Hebben jullie nog andere tips?

Alvast bedankt,

Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gevraagd of en wanneer de distributieriem vervangen is maar heb hierop geen antwoord gekregen.

Ik vermoed dat je een distributieketting hebt :lol:

Wat voor een gereedschap zouden jullie meenemen?

In ieder geval een Factory Service Manual ( FSM ).

Ik heb de versie voor alle '91 Jeeps op Ebay.com gevonden.

Het zijn twee boeken, samen 5 Kg. Zoiets : Boekjes

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo blijkt dus al dat ik niet zoveel van aoto's laat ztaan van jeeps weet.:lol:

Een distributie ketting dus....Bij mijn Volvo 440 die ik 10 jaar gereden heb moest de riem elke 60000 km vervangen worden dus leek het mij een goede vraag aangezien de Jeep op 115000 staat. Een ketting lijkt mij sterker dan een riem. Is dat ook zo? Gaat zo'n Ketting langer mee?

We zijn al een maand in Panama en zijn de Jeep hier aan het kopen. Een heel gedoe allemaal. Vooral het registreren gaat erg moeizaam. Zodra de Jeep op mijn naam staat Willen we vertrekken dus het zal lastig zijn om een factory service mauel op te laten sturen. Hier in panama hebben ze nog geen eens adressen. Ik ga nog wel op internet zoeken of ik een versie kan downloaden.

bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cummunicatieprobleemje:

De distributieketting hoeft nooit vervangen te worden.. tenzij je de motor reviseert.

De multi riem (vroeger V-snaar) zal hier, ook door de oude eigenaar, bedoeld worden. Daar een reserve van meenemen is nooit slecht. Kost niet veel en neemt weinig ruimte in.

Afijn, het is nogal een reis. ;)

Je kan nooit op alles anticiperen, maar een goeie reserveband is toch wel het minste wat je mee moet nemen. AT (All Terrain) lijkt me het beste.

Vergeet niet een testrit te maken.. schakelen, sturen, remmen etc etc.. alles moet soepel gaan anders zou ik er niet aan beginnen.

Neem reserve kruisjes (kruiskoppelingen) mee voor de aandrijf- en steekassen.

Qua gereedschap.. pff.. doppenset, krik, kruissleutel, wat soorten tangen, hamer natuurlijk :lol:, steek- en ring sleutels. Vrij standaard allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou idd een goede reserve band mee nemen de wegen zijn op sommige plaatsen nou niet bepaalt goed te noemen zorg er ook voor dat je koeler en slangen goed zijn,extra can voor brandstof en water.

mischien weet je 't al :

http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Landenoverzicht/M/Mexico/Reisadvies/Reisadvies_Mexico

is geen overbodige luxe, houdt dat een beetje in de gaten en 't gaat helemaal goed komen.

gewoon niet s'avonds reizen dan loop je de minste risico's

bereidt het goed voor en je gaat een super reis hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat zouden jullie me aanraden ivm verbruik en dergelijke betreffende de banden?

Hebben jullie nog andere tips?

Alvast bedankt,

Rene

Verbruik:blink: :bye1: koop dan vooral geen Jeep:lol::D

Maar succes met de reis klinkt erg leuk, een mooi reisverslag met foto's zien we graag hier inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie nog andere tips?

Zorg dat de wagen in goede technische conditie is, igg alle vloeistoffen en filters vervangen. Onderstel controleren op spelling, rubbers e.d.

Nieuwe AT banden erop, ook de reserve. :lol:

Er zwerft hier ook een reis checklist rond, gebruik de zoekfuntie maar eens.

Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

ik woon in zuid amerika en je hoeft opzich niet bang te zijn dat ze geen onderdelen hebben want ze hebben hier meer dan genoeg.

vooral in mexico voor jeeps want daar worden er een aantal gemaakt per jaar dus als je wat mist dan kan je hier terrecht.

hoe ga je hem daar naartoe transporteren wil namelijk me eigen jeep hier ook naartoe brengen die staat nu in nederland niks te doen haha.

groet en succes met je reis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...