Spring naar bijdragen

Banden advies gevraagd


Recommended Posts

Ik heb deze banden onder mijn nieuwe jeep zitten in de maat 37x12.5x15. Ik heb er nog niet veel mee gereden en ze zijn zo goed als nieuw maar ik ben van plan ze weg te doen. Op de openbare weg vind ik ze zeker niet vervelend rijden en het geluid dat ze produceren vind ik ook meevallen. De superswamper en simex banden die ik heb gehad hoorde ik veel beter op de openabre weg maar zoals de naam al zegt zijn de creepy crawler banden, banden die het vooral goed doen tijdens het rock crawlen. Daar zijn ze ook voor gemaakt. In de modder vind ik ze veel te snel dicht slippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je het Blad JP-Magazine kent?

maar daar staat in het uitgave van Augustus 2009 een test van 30 banden.

en daar staan er dus veel in en goede info... waarbij de banden meer dan 10.000 km getest zijn... offroad en op de weg.

Veel BFG banden staan er in. maar ook de banden van Pitbul, Pro Comp, Maxxis (waaronder ook de Creepy crawler). Goodyear, Nitto en Interco.

Staat veel nuttig info in.

Over de creepy crawler wordt gezegd: Aangezien het een Moderne band is, produceerd de band weinig geluid op de weg. en dat zonder zijn offroad capaciteiten te verliezen. Het rubbercompound is aan de harde kant dus er zullen snel stukjes uit gesneden worden als je veel op scherpe stenen rijd.

Maar door de harde compound heeft een beter weg stabiliteit.

Verder zit de band bij zand, modder en rockcrawlen op de top kwa beoordeling.

Het is er nu vooral aan wat het belangrijkste is voor jouw.

Wegcomfor, goed op zand, beter in de modder.....

succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd al 3 jaar met de crawlers en vind ze perfect, zowel op de weg (rijd 90 met losse handen in een CJ) en de modder lossen ze ook perfect.

Het is idd wel zo dat er op scherpe stenen wel scheuren in omen en stukken vanaf brokkelen.

Super band voor een goede prijs.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima terreinband.

Maar ik zou ze nooit meer aanschaffen.

Ik had ze in de maat 35x12.5r16 onder mijn jk, maar op de weg niet mee te rijden, vooral als het nat is. Ik durfde mijn vriendin niet te laten rijden.

Een band was niet te balanceren door een productie fout, geen nieuwe gekregen, slechte service.:whistle:

Rijd nu op de nieuwe coopers en ben zeer tevreden.

Mvg. Maarten de Boer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Ik heb de mazzel dat ik al veel banden heb kunnen proberen. Vandaar dat ik koos voor een ander merk band. Het is wel zo dat de prijs / kwaliteit verhouding van de maxxis heel goed is. Band presteert goed onder veel verschillende omstandigheden en dat kan je van veel andere banden niet zeggen.

Je hoort ze alleen beter en als je er ook mee over de weg rijdt dan slijten ze redelijk vlot maar dat doen veel grofprofielbanden.

Dat ze in de regen minder presteren moet je vor lief nemn. Dat doen veel banden die hetzelfde profiel hebben. Ik heb dat gehad met simex banden en superswampers. In de regen kan het wel eens billen knijpen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Hebben jullie ervaring mer de Super Swamper TSL Radial? Ik zat te denken aan de 38x15.5x15, deze is wel 2x zo duur als de Creepy Crawler. Is dit prijs verschil het waard?

Gr

Tim Nijenhui

Ik heb zelf de TSL , SSR en Iroks gehad en het zijn hele goede banden. Alleen vind ik ze in verhouding met veel andere banden behoorlijk aan de prijs. Ik ben van mening dat ze de meerprijs niet waard zijn.

Deze info zal je vast wel weten maar net zoals meerdere terreinbanden hebben Superswampers geen type goedkeuring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Warboel = klit, warhoop, warwinkel, chaos, janboel, knoeiboel, knoeierij, knoop, puinhoop, rommel, rotzooi, soepzootje, troep, verwarring, wirwar.

Zo erg is het toch nog niet gesteld met dit Topic :bye1:

Maar even terug komen op de Maxxis banden. Ik heb er afgelopen dagen voor het eerst echt zelf mee gereden en ik moet zeggen dat ze mij totaal niet tegen vallen. Mijn bevindingen waren puur op info gebaseerd die ik op andere forums had gelezen. Ik heb er nu ruim 150 km mee gereden zowel verhard als onverhard en ze bevielen mij best wel. Ik denk dat ze prijstechnisch behoorlijk goed in elkaar zitten en dat er weinig banden zijn die beter zullen presteren in verhouding tot prijs, kwaliteit en prestaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...