Spring naar bijdragen

Lier


Recommended Posts

Hey Jeepers,

Zit aan een lier op de TJ te denken. Ben ik met een lier klaar of moet je perse 2 accus's hebben en wat nog meer? Ik heb een speciale Bestop Highrock bumper met lierplaat (de plaat ligt op zolder hier) dus das geen probleem.

(Aansluiten en bekabeling etc is ook geen probleem voor mij.)

Lieren bekeken al...bv de Smittybilt XRC-8. Hier duur, weet iemand een goedkoop alternatief? In de USA kost hij maar 211 euro, dus wellicht wacht ik en neem ik hem mee onder mijn arm.

alle tips welkom.

thanks:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jeepers,

Zit aan een lier op de TJ te denken. Ben ik met een lier klaar of moet je perse 2 accus's hebben en wat nog meer? Ik heb een speciale Bestop Highrock bumper met lierplaat (de plaat ligt op zolder hier) dus das geen probleem.

(Aansluiten en bekabeling etc is ook geen probleem voor mij.)

Lieren bekeken al...bv de Smittybilt XRC-8. Hier duur, weet iemand een goedkoop alternatief? In de USA kost hij maar 211 euro, dus wellicht wacht ik en neem ik hem mee onder mijn arm.

alle tips welkom.

thanks:bye1:

Ik heb deze via Ebay:

http://cgi.ebay.de/ELEKTRISCHE-MARKEN-SEILWINDE-5440-kg-Das-Original_W0QQitemZ390072981854QQcmdZViewItemQQptZPKW_Anh%C3%A4nger_Ersatzteile?hash=item5ad229595e&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A2134%7C293%3A1%7C294%3A50

Was er uiteindelijk iets van 230,- euries voor kwijt incl verzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Je hebt geen 2 de accu nodig, als je het motor toerental vrij hoog houd kan je de lier vrij lang gebruiken. Voor onze AAT werk ( reparatie van door bos brand beschadigde trails ) gebruiken we de lieren vrij veel om dode bomen en rots blokken te verplaatsen gaat prima moet alleen uit kijken dat de lier niet te heet word. Goedkope lier is prima als je hem bijna nooit gebruikt. Als je hem veel gaat gebruiken Warn of een Superwinch is the ticket

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heren medeJeepers,

Ik heb jullie reacties zeker gelezen, bedankt. Over Warn nagedacht maar ik vind het meer naam dan daad (voor dat geld), en deze Smittybilt was in de USA beste koop! We gaan het zien....je moet toch wat kiezen. IK heb de XRC8 voor 214 euro inclusief invoerrechten en btw.:bye1: Dat lukt je hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Warn is zeker niet meer naam dan daad....

Smitty is op zich een leuk liertje, erg traag maar dat zal er voor jou niet toe doen.

Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben !

Zal wel goed spul zijn, twijfel ik niet aan...maar een hoop geld, hoe vaak gebruik je nou je lier....als ie erp zit zal ik eens melden hoe snel of traag een Smittybilt is. ;)

bedankt! zal vast goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
En ook al gebruikt (bij wijze van test desnoods) en hoe is de snelheid ervan?

Yep! Ik heb wat gelierd met een landrover en een skoda oktavia :blink:.

Tja, ik vind de snelheid echt prima...niks mis mee. Snel zat hoor...en als je vast zit is het toch op je vrije dag en vind je Jeepen leuk om te doen, ja toch?

Geloof niet dat ik met een stopwatch erbij gaat zitten....:yes:...ik vind hem niet traag i.e.g. Voor 250 euro inclusief alles vind ik het goed te doen. Hij heeft totaal geen moeite de TJ uit een zandgroeve te lieren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep! Ik heb wat gelierd met een landrover en een skoda oktavia :yes:.

Tja, ik vind de snelheid echt prima...niks mis mee. Snel zat hoor...en als je vast zit is het toch op je vrije dag en vind je Jeepen leuk om te doen, ja toch?

Geloof niet dat ik met een stopwatch erbij gaat zitten....:yes:...ik vind hem niet traag i.e.g. Voor 250 euro inclusief alles vind ik het goed te doen. Hij heeft totaal geen moeite de TJ uit een zandgroeve te lieren...

Denk dat je het best goed ziet zo! Ik ben ervan overtuigd dat een Warn echt lekker snel is. Maar als ik specs lees van een goedkope lier dan zou je een minuut bezig zijn met 10m kabel... en bij een Warn iets van 20 sec geloof ik... Tja, als je echt snel los wilt.... Het zou je dus bv 40sec kunnen schelen, lekker belangrijk... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Menno, het ziet er netjes uit!!!

Je zou hem bijvoorbeeld zondag kunnen testen bij de kerstrit van 4x4anders. (wel ff inschrijven op de site dan)

Interesse??

Ik verwacht wel dat er hier en daar gelierd zal worden.( heeft nie zoveel geregend dat laatste tijd:lol:)

groeten coen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je het best goed ziet zo! Ik ben ervan overtuigd dat een Warn echt lekker snel is. Maar als ik specs lees van een goedkope lier dan zou je een minuut bezig zijn met 10m kabel... en bij een Warn iets van 20 sec geloof ik... Tja, als je echt snel los wilt.... Het zou je dus bv 40sec kunnen schelen, lekker belangrijk... :yes:

Hoho...zo moet je het niet zien. Het gaat om geld hoor! :yes:

40 seconden per lierbeurt. Gemiddeld 2 keer lieren per evenement, 12 evenementen per jaar, je gaat hem 5 jaar gebruiken: 80 minuten liertijd !!

prijsverschil is ca 500,= Daar ga je natuurlijk niet 80 minuten voor lieren! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je het best goed ziet zo! Ik ben ervan overtuigd dat een Warn echt lekker snel is. Maar als ik specs lees van een goedkope lier dan zou je een minuut bezig zijn met 10m kabel... en bij een Warn iets van 20 sec geloof ik... Tja, als je echt snel los wilt.... Het zou je dus bv 40sec kunnen schelen, lekker belangrijk... :)

die van mij is echt veel sneller hoor....zal eens de tijd opnemen. afhankelijk wat je liert neem ik aan. welk gewicht dus. de XRC8 is niet zo rot hoor, was in de USA beste koop consumentengids zeg maar....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de meeste lieren lopen nog maar 2 tot 2.5 meter per minuut onder de volle belasting zelfs de snellopers van warn, ook scheelt het nogal hoeveel meter kabel je op de rol hebt liggen.

dat is echter niet het enige dat telt. In het geval de hele Jeep aan de lierkabel (touw) hangt heeft een snelle lier (onbelast) zeker voordelen om dat 'ie sneller de 'slack' wegwerkt en dat kan belangrijk zijn (en veiliger)

2911584660031658980DKOhmm_th.jpg

op deze zelfde plek heb ik een lierkabel zien breken omdat de Jeep op een gegeven moment een stukje grip kreeg, maar de lier de 'slack' niet snel genoeg weg kon werken en de Jeep vervolgens weer terugviel.

In ieder geval is de normale elektrische lier sneller dan een hydraulische, want die zijn echt laaaaannnnnnggggzzzzzaaaaammmmm :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mannen,

het probleem dat wij hebben is dat we hier een importeur hebben van Warn [ Fa Wiegel ] die het nodig vindt de lieren hier te koop aan te bieden voor het dubbele [ of meer ] van wat een Amerikaanse klant betaalt.

Bekijk de prijzen maar eens op het net.

Jammer is het wel, een goede lier is een jarenlang genoegen.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mannen,

het probleem dat wij hebben is dat we hier een importeur hebben van Warn [ Fa Wiegel ] die het nodig vindt de lieren hier te koop aan te bieden voor het dubbele [ of meer ] van wat een Amerikaanse klant betaalt.

Bekijk de prijzen maar eens op het net.

Jammer is het wel, een goede lier is een jarenlang genoegen.

Siert.

Je kan ook zelf in de USA (of Duitsland) kopen; dat een importeur de prijzen opdrijft hoeft geen reden te zijn ze niet te kopen..

Wil ook niet zeggen, dat de Chinese lieren allemaal slecht zijn. Gaat toch om wat je over hebt (of in deze tijd van crisis uberhaupt aan geld hebt) voor een lier en wat je ermee gaat doen?

Het zou mooi zijn als we een volledige lijst van lieren hadden met prijzen en gebruikerservaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...