Spring naar bijdragen

sperren


Daan20
 Share

Recommended Posts

hallo mensen

ik heb een jeep yj van 88 gekocht die morgen binnenkomt maar er zitten geen sperren op kan iemand mij vertellen hoeveel het ksot om zelf sperren erop te zetten of te laten doen en hoeveel werk het is en natuurlijk welke soort sper en natuurlijk wat websites?

alvast bedankt

mvg Daan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens en zoek op sper en locker.

Waarschijnlijk heb je dan al een heleboel antwoorden.

Bedenk ook alvast waarom je een locker wilt en waarvoor je je Jeep gaat gebruiken, dat maakt het zoeken wat gemakkelijker. (met een beetje stuurmanskunst kom je ook zonder locker erg ver )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Een sper of locker kopen kan je overal en van elk merk maar dan ben je er nog lang niet. De standaard assen onder een wrangler zijn niet de allersterkste en bij offroad tochten door de Oekraine en Rusland heen heb je wel wat degelijks nodig. Voor je een sper gaat kopen moet je wel een paar dingen van te voren bepalen.

Ga jij je jeep verhogen?

Met wat voor maat banden wil jij gaan rijden?

Wat ben je precies van plan in het terrein?

Lockers kunnen namelijk ook veel schade aanrichten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://link.marktplaats.nl/266288159 das de marktplaats link maar heb hem al gekocht zoals je ziet is er al wat aan gedaan

Leuke jeep met hele leuke opties zoals de lieren maar met alleen 2 sperren ga je het niet redden. met 35 ers en grof tot zeer zwaar terrein. Dan ga je problemen krijgen met de dana 30 en dana 35 as. Tevens ga ik ervan uit dat de overbrenging niet aangepast is bij die jeep of wel? De vorige eigenaar heeft hem goed aangepast en misschien wel bewust gekozen voor het niet plaatsen van lockers. Vraag hem eens waarom hij dat niet gedaan heeft.

Zoek maar eens naar een axle upgrade op google voor een wrangler yj. Bijvoorbeeld een ford 8.8 achteras van na 1996 met schijven.

Vooras kan je ook upgraden naar 30 spline met locker en axle truss. Dat kan de boel behoorlijk verstevigen maar onthou wel dat het je rechtervoet is en zal zijn die bepaalt of jij alles heel zal houden of niet.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens en zoek op sper en locker.

Waarschijnlijk heb je dan al een heleboel antwoorden.

Bedenk ook alvast waarom je een locker wilt en waarvoor je je Jeep gaat gebruiken, dat maakt het zoeken wat gemakkelijker. (met een beetje stuurmanskunst kom je ook zonder locker erg ver )

Lockers niet doen of wil je met de NK Challenge mee doen:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lockers niet doen of wil je met de NK Challenge mee doen:blush:

Ik denk dat de plannen die hij heeft zoals de Oekraine rijden niet lichter zal zijn dan de NK Challenge. Ik ben van mening dat je zonder sperren niks te zoeken hebt in Oekraine of soortgelijke landen. En mocht je wel zonder sperren dat soort tochten gaan maken. Plaats dan wat extra accu's om je lieren draaiende te houden. Want die ga je absoluut dan nodig heben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de plannen die hij heeft zoals de Oekraine rijden niet lichter zal zijn dan de NK Challenge. Ik ben van mening dat je zonder sperren niks te zoeken hebt in Oekraine of soortgelijke landen. En mocht je wel zonder sperren dat soort tochten gaan maken. Plaats dan wat extra accu's om je lieren draaiende te houden. Want die ga je absoluut dan nodig heben.

En een aangepaste alternator om die accu's op te laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas het is niet doorgegaan de man kwam hier aan met de auto zag er allemaal wel goed uit maar had het idee dat het linker achterwiel e riets scheef onder stond en aan dezelfde zijde was de vering krom en die hadden ze maar even recht gebogen .. toen test ritje... stationair niet fijn maar toen iets gas erbij en toen wel weer maar hoger in de toeren begon hij op 2 poten te lopen en blauwe rook eruit dus mijn oordeel was moeten dingen aan vervangen worden en er moet een nieuwe motor in of laten reviceren dus stuk minder geld geboden maar de man ging niet akkoord dus nu weer op zoek naar een andere liefst toch een cj 7 met v8 maarjah die zijn aardig aan de prijs mischien toch maar 1 uit amerika laten komen en als ik weer een kompleete wrangler zie ga ik er wel weer voor :yes: in iedergeval bedankt voor alle info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas het is niet doorgegaan de man kwam hier aan met de auto zag er allemaal wel goed uit maar had het idee dat het linker achterwiel e riets scheef onder stond en aan dezelfde zijde was de vering krom en die hadden ze maar even recht gebogen .. toen test ritje... stationair niet fijn maar toen iets gas erbij en toen wel weer maar hoger in de toeren begon hij op 2 poten te lopen en blauwe rook eruit dus mijn oordeel was moeten dingen aan vervangen worden en er moet een nieuwe motor in of laten reviceren dus stuk minder geld geboden maar de man ging niet akkoord dus nu weer op zoek naar een andere liefst toch een cj 7 met v8 maarjah die zijn aardig aan de prijs mischien toch maar 1 uit amerika laten komen en als ik weer een kompleete wrangler zie ga ik er wel weer voor :( in iedergeval bedankt voor alle info

Een cj7 V8 of andere jeep uit de states laten komen klinkt zo makkelijk en aantrekkelijk maar dat valt vies tegen. Als het echt zo aantrekkelijk en voordelig zou zijn als menig denkt dan reed er geen europese wrangler , cj7 of wat dan meer rond. Ook bij het importeren geldt Goedkoop is lang niet altijd, maar wel met grote regelmaat duurkoop!

En gewoon alles goed in de gaten houden kan ook helpen. Je komt hele mooie cj7 met v8 tegen met sperren voor en achter en lieren voor en achter met automaat en 38 inch banden en schijven rondom en rolkooi enz enz enz ..... tegen voor nette prijzen maar dan moet je snel zijn. Heeeeeeeeeeeel snel zijn.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Als je er in america voor ga rond neuzen vind er dan een die allses heeft wat je wilt. De prijs zou vermoedelijk wat hoger zijn dan je wil betaqlen maar je kan er dan wel een vinden met betere assen, sper differentieels, juiste gearing voor de banden maat, betere besturing, vering rollcage en body armor. Zo uit eindelijk is het een stuk goedkoper. Is dan een zaak van starten, rijden en ga plezier hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...