David vB Geplaatst July 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2009 Beste, Onlangs alle vloeistoffen ververst, enkel het verversen v/d olie v/d automaat is me een raadsel. De dop voor het ontladen v/d olie aan de automaat (versnellingsbak) lijkt me eenduidig, maak ik heb er totaal geen beeld van waar je deze moet aanvullen (Zo'n 11 liter). Heeft er iemand hier ervaring mee en eventeel enkel handige tips waarmee rekening gehouden moet worden ?? Groeten, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2009 Via de peilbuis..... klein trechtertje erop en rustig gieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2009 11liter lijkt mij wel veel voor de automaat:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst July 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2009 De automaat heeft maar 8 liter nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst July 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2009 Schroef de carrterpan onder de bak vandaan, let op dat je opvangbak breed genoeg is. zodra alle olie eruit is vervang je het filter wat je direct ziet hangen als de carterpan eronder uit is. carterpan zeer goed reinigen, evt controleren op slijpsel uit de bak . nieuw filter monteren, carterpan weer terugplaatsen. vullen ( ca 4.5 liter )met bakolie via de pijlstok via een trechter of maak zelf een goede trechter door een literfles bakolie ( met uitrekbare vultuit) open te snijden aan de korte zijkant en deze erin te steken, zodoende kun je hem gemakkelijk vullen. Starten, door alle versnellingen gaan, kijken naar lekkages, motor warm, pijlen. succes gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2009 (bewerkt) Hallo. Hier zie je een leuk tabel , welke aangeeft dat koeling ook belangrijk is. nog meer info: * Millions of automatic transmissions fail every year from overheating. If you tow a boat, trailer, camper or drive in Stop & Go traffic you risk overheating your transmission fluid.When your transmission fluid reaches 200o it starts breaking down. * Transmission coolers help extend the life of your transmission fluid and can prevent transmission failure from overheating. * At 240 degrees varnishes form and transmission life expectancy is cut in half. * At 260 degrees the transmissions internal seals and rubber parts harden and major damage starts. * Above 295 degrees you transmission start slipping, clutches burn out and carbon forms. * With each 20 degrees drop in operating temperature, your fluid and equipment life doubles. * Installing a cooler before damage starts and by reducing the transmission fluid temperature by as much as 60o can greatly extend the life of your transmission. * Installing a transmission cooler can prevent transmission burnout. July 23, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst July 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2009 Bedankt mannen, hiermee kan ik zeker aan de slag. En btw ... 't is 8 liter, geen idee waarvan ik die 11 liter haalde. Echter die trechter zal nog een uitdagingzijn. Groeten, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.