Spring naar bijdragen

achterwielager afstellen?


Recommended Posts

jeepers

Gister ben ik nog wat bezig geweest aan het achterwiel:blink:, er zat wat speling op, dus dacht ik het lager ff af te stellen.

Nu is dit bij een dana 35 een conis lager maar weet iemand of dit af te stellen is:whistle:, of moet er gewoon een nieuwe in, maar dan zie ik nog niet hoe de stel mogelijkheid is, dus zal ie precies goed moeten zijn.

als iemand het weet

alvast bedankt:rolleyes:

post-4351-12873023941814_thumb.jpg

post-4351-12873023946399_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jee pee

ik zal morgen eens bellen hoe dat zit, maar zoals jij beweert (en ook de site aangeeft) zit er inderdaad een ander lager.

Dat betekend dat je dit lager met as en al erin moet persen? dat gaat nu een stuk eenvoudiger, en das ook niet vervelend.

zou het niet zo kunnen zijn dat mijn jeep 1999 net wat anders is? dat zie met alle onderdelen, het lijkt erop dat dit model op divers punten eind 99 is verander(vebeterd).

wordt vervolgd:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben toevallig met het zelfde bezig ...... er zijn inderdaad D35 met conische lagers. Volgens mij zijn dit de non C-clip types.

Bij de '97 XJ D35 zit deze erin, de steekas loopt direct in het lager. Afstellen is hierbij inderdaad niet mogelijk.

images.ashx?i=16536_22.jpg&partNo=OAI&w=380

Jeep part nr. 8134586

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab

de ring die ervoorzit, kun je die eraf krijgen door deze te verwarmen:blink:, of gewoon persen? dit laatste is wat ingewikkeld dus zal wel iets worden met een hamer, en dan dus en nieuw lager erop en alles draait weer soepel:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab

nog even over dat afstellen, hoe weet je nu of het lager niet te vast zit :yes:(dus de moeren te hard zijn aangedraait?) of te los, mijn ervaring bij andere wagens is dat je beetje speling (soepeldraaien) moet hebben, is dat hierbij het zelfde.:(

als ie dan te vast zit kun je er toch ook niks meer aan doen?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...