Spring naar bijdragen

Geduld is een schone zaak.....


Atjoer
 Share

Recommended Posts

Zolang ik mijn JK heb ben ik op zoek naar witte knipperlichten voor inplaats van de standaard amber kleurige maar nooit hen ik iets kunnen vinden totdat recentelijk. En het zijn niet alleen witte knippers met verborgen amber kleur maar het zijn ook nog eens LED's!

Yeah, happy camper over here.....

JoyI-2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

hey atjoer  ook de recon pinkers steken zie ik. ik heb de mijn juist toegekregen wel de smoke genomen maar heb een vraagje die resistor is niet helemaal duidelijk.

 

kunt ge soms even uitleggen of met foto nog beter hoe ge het hebt aangesloten?

 

moet die resistor tussen de wit/groene draad en de massa? en hoe en waar hebt ge die massakabel vastgemaakt en waar hebt ge die resistor bevestigd?

 

alvast bedankt

Tim

 

PS. zie daar ook een keverke staan  aan het opmaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi filmen,

Kan als tip meegeven dat deze verlichting is gebaseerd op de US-marked.

De draadboom van een Amerikaanse JK is beduidend anders dan de Europese.

Kleuren en met name bijv. de achter-knipperlichten zitten anders aangesloten.

Rij zelf namelijk een US-import JK.

 

Nu snap ik dat het om de voorkant gaat, maar weet uit ervaring dat deze anders zitten als een Europese.

Ben zelf redelijk bezig geweest om mijn trekhaakverlichting goed werkend te krijgen...

 

Kan zelf helaas niet deze lampen of iemand die deze heeft. Bij mij zijn gewoon de glaasjes wit.

 

Succes, groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi filmen,

Kan als tip meegeven dat deze verlichting is gebaseerd op de US-marked.

De draadboom van een Amerikaanse JK is beduidend anders dan de Europese.

Kleuren en met name bijv. de achter-knipperlichten zitten anders aangesloten.

Rij zelf namelijk een US-import JK.

 

Nu snap ik dat het om de voorkant gaat, maar weet uit ervaring dat deze anders zitten als een Europese.

Ben zelf redelijk bezig geweest om mijn trekhaakverlichting goed werkend te krijgen...

 

Kan zelf helaas niet deze lampen of iemand die deze heeft. Bij mij zijn gewoon de glaasjes wit.

 

Succes, groet Roo  B)

geen problemen gehad om deze in te voeren in nederland?

 

en hebt ge die zelf laten overkomen of hier zo gekocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tim -- Boy, dat is alweer vijf jaar geleden toen ik de knippers heb geinstalleerd, ik herinner nog wel dat de weerstand al was gemonteerd maar welke draad weet ik niet meer, morgen zal ik proberen een foto te maken als het allemaal nog een beetje zichtbaar is van de zijkant.

 

En ja, de Kever is van 1957 en is een Europese versie, hij is bijna af en zal deze zomer het dorp hier onveilig maken.

Dat is nou het leuke van Amerika, het is hier veel goedkoper om auto's te hebben en we hebben er nu vijf, ondenkbaar in Nederland.

 

Arthur

hey atjoer  ook de recon pinkers steken zie ik. ik heb de mijn juist toegekregen wel de smoke genomen maar heb een vraagje die resistor is niet helemaal duidelijk.

 

kunt ge soms even uitleggen of met foto nog beter hoe ge het hebt aangesloten?

 

moet die resistor tussen de wit/groene draad en de massa? en hoe en waar hebt ge die massakabel vastgemaakt en waar hebt ge die resistor bevestigd?

 

alvast bedankt

Tim

 

PS. zie daar ook een keverke staan  aan het opmaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tim -- Het is nogal lastig om de gehele bedrading te zien nu alles is geinstalleerd maar het lijkt erop dat de weerstand aan de rode draad zit maar het kan maar zo zijn dat de kleuren anders zijn bij jullie. Ook lijkt het erop dat ik een andere weerstand heb, het is een metalen die aan het frame getaped zit en dus voldoende koeling krijgt.

Ik heb getracht een foto te maken maar het geeft niet veel geheimen prijs:

 

Hmmm..., blijkbaar heb ik geen toestemming om foto's te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey alvast bedankt voor het nakijken en het reageren hier op mijn vraag.

 

maar ze werken nu, die metalen weerstand(goudkleurig)heb ik ook maar die andere (zwarte) die werd altijd te warm.

maar was eigenlijk heel simpel, gewoon + en - aansluiten en de andere draad aftapen en los laten en nu werkt het. ik was altijd het schema maar aan het volgen en de 3 draden aan het aansluiten, maar heb er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...