Spring naar bijdragen

gezocht straler/spuiter


tammo007
 Share

Recommended Posts

Straalbedrijf Peeters in Harderwijk levert goed werk en is redelijk geprijst. Hebben verstand van het stralen van carrosserien zodat je niet een body met golfplaatprofiel overhoudt. Vaak kun je bij een wat kleiner schadebedrijf wel goed terecht voor een hele overspuiter. Grote bedrijven zien liever de kleinere schades. Van der Wal in Veessen misschien een optie.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom niet zelf stralen is veel goedkoper. en je hoeft er nog niet eens een grote compressor voor te hebben. je zoekt gewoon ff een oude lpg tank van 100 ltr bijvoorbeeld sluit die aan met een stuk slang op je compressortje. en de slang met de spuitpistool eraan op de lpg tank met een vocht opvang filter er tussenin. en je kunt eindeloos stralen zonder dat je compressortje overtoeren maakt. het straalpistool koop je bij Lasulec bijvoorbeeld of bij een technische groothandel. heb je een groot halletje kun je bijvoorbeeld binnen stralen. zorg wel voor goede beluchting met de buitendeuren open bijvoorbeeld. of wat mijn krakersvriendjes hebben in hun hal een grote venilator met een doorsnee van 1 1/2 meter. (die kun je ook huren) dan blaas je zo het straalstof naar buiten toe. heb je een garagebox ga je buiten stralen als het droog weer is. leg wel een groot zeil op de ondergrond voor het straalgritt. het straalgritt wat op de grond ligt veeg je bijmekaar en dan ff zeefen en je kunt het weer opnieuw gebruiken. en zet een stof bril en masker op of een lashelm met doorzichtig glas erin. heb afgelopen donderdag nog 2x 25 kg straalgritt gekocht bij legerdump valkenpower 20,- per zak. je hebt fijn, middel, en grof, straalgritt. ik heb middel gekocht

is toch weer een besparing daar kun je toch weer extra leuke dingen voor je jeep kopen :D:lol:

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt wel een beetje erg als Bob de Bouwer...

Stralen is best nauwkeurig werk. Zeker als het op de bodypanelen aankomt. Voor je het weet rek je de boel op en kun je echt financieel aan de bak!

Daarbij komt dat het stralen uitbesteden best meevalt in prijs. Voor een honderd of 7 heb je de zooi gestraald en in de primer staan.

Bij een restauratie is dat een kleinigheidje vergeleken met alle te maken kosten. Niet zelf aan beginnen dus. 3000 euro voor stralen én spuiten is niet duur. Vergeet niet dat er ook e.e.a. naar boven komt als de auto gestraald wordt. En dat zal hersteld moeten worden, of je wilt of niet.

Als er géén rotte plekken in de auto zitten, heeft stralen echter weinig zin. Schuren en spuiten is dan afdoende. Dan is 3000 euro redelijk aan de prijs.

Let wel: Ik ga er vanuit dat je zelf het demontage en montagewerk doet. Zoniet is 3000 euri een koopje!

Wanneer het slechts om enkele punten op het chassis gaat, kun je overigens wel zelf stralen. Maar of je dan de inverstering voor de apparatuur eruit haalt?

De toegevoegde waarde van die LPG tank snap ik trouwens niet... Extra luchtbuffer? De compressor zal echter uiteindelijk het aantal liters lucht dat het straalapparaat vraagt zelf moeten leveren, ongeacht het aantal liters voorraad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Profix in Goor gaat het doen voor mij.

Hij besteedt het stralen uit aan een bedrijf in Apeldoorn.

Als alles af is zou ik het resultaat wel even op de forum zetten.

In mijn zoektocht heb ik ook dit gevonden op het internet.

http://www.autorestauraties.nl/ontlakken.html

Zij kunnen alles ontlakken deuren, spatborden etc. als het maar in het bad past.

Ze raden het alleen niet aan bij dubbele bodem.

Groetjes,

Tammo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...