Spring naar bijdragen

Dure verzekering


Recommended Posts

Kreeg vandaag te horen dat het W.A. verzekeren (Delta Loyd) van mijn Cherokee van 1988, 364 euro per kwartaal zou gaan kosten, schrok me rot blink.gif .

(ik weet: stom, had me van te voren beter moeten informeren, maar verwachhte gewoon niet dat het zo veel zou zijn...)

Ligt dat aan de maatschappij, of is het gewoon zo hoog bij een Cherokee? Ik heb nog niet veel no-claim opgebouwd...

Weet iemand een goedkope(re), betrouwbare maatschappij? Want dit kan bruintje niet echt trekken sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eventjes voor je nagekeken wat ik moet betalen voor mijn verhikel bij Centraal Beheer.

1998 XJ, consumentenprijs € 37.661, gewicht 1.448 kg, 'All-Risks' incl. voorzieningen en accessoires t.w.v. € 2.000,-: jaarpremie € 640,- onderverdeeld in:

-w.a. per jaar € 197,00

-ruit per jaar € 27,00

-diestal per jaar € 69,55

-brand/storm per jaar € 27,30

-aanrijdingen per jaar € 301,79

-accessoires per jaar € 17,50

Inclusief termijnopslag en assurantiebelasting komt dit neer op € 59,94 per maand bij een B/M20 van 75%.

Mij lijkt Delta Lloyd dus een dure toko voor een Jeep.....

Reken maar na: 197:25x100= € 788 x 107% = €843/jaar = € 211 per kwartaal bij Centraal Beheer zonder enige no-claim (B/M trede -2).

Dit steekt schril af tegen jouw € 364 waar dan kennelijk al no-claim in is verwerkt!

Greetz,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij gewoon op benzine.

Ik heb inmidels een regeling kunnen treffen, met een bekende op het lokale verzekeringskantoortje, dat de no-claim die ik had opgebouwd op mijn motor (inmiddels verkocht) (ik reed al lang motor voordat ik mijn autorijbewijs haalde) voor een groot deel gerekend is bij de no-claim van auto. Vraag me niet hoe dit kan, maar blijkbaar ging het...).

Nu kom ik op een no-claim van 50 %. Dus dat scheelt weer een boel. Nu zit ik dus (als alles klopt) een stuk beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...