christd77 Geplaatst July 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2009 Beste forum genoten.. Ik heb een probleem met m,n Jeep cherokee... de motor knalt in het rood, als ik stijle bergen op rijd (echt stijl) ik heb hem nu 6 maanden is nooit een probleem geweest ook niet bij 45 graden buiten... (ik woon in de Mexicaanse dessert..) Ik heb laadst wel grote problemen gehad maar m,n motor is net helemaal aangepakt (nieuwe water pomp TERMOSTAAT ERUIT GEHAALD nieuwe zuigerverenset kop laten reviceren incl allemaal nieuwe kleppen waterslangen vervangen radiateur schoon gemaakt nieuwe krukas lagers ect etc etc etc...........) voordat ik strax hier beter een nieuwe auto kan kopen (je koopt namelijk vanaf 9500 euro) (omgerekend) al een splinter nieuwe nissan DIESEL pick up met 4x4 !! Trouwens een kop revicie incl krukas lagers zuigerveertjes remschijven blokken remvoering (achter) (klauwen en pompjes achter reviceren) water pomp multiband sensoren nieuw, alle rubbers voorassen nieuwe bladvering olie,s enzo vervangen etc etc etc etc EN INCL HET WERK koste me maar 750 euro (omgerekend) Best een fooi dus!! Nou ik hoop dat iemand me een tip kan geven over wat er nog meer gedaan kan worden om de auto een beetje op temeratuur te houden.. Ik weet het eff niet meer en de mechanico,s hier ook niet!!! Alvast Bedankt Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 even je draadje verplaatst naar het goeie topic. Hebben ze wel de correcte waterpomp gemonteerd? ze zijn er rechts en links draaiend voor 4.0 met en zonder airco. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst July 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 Bij mijn XJ was de elektrische fan kapot die automatisch aan moet slaan als de temperatuur te hoog word, fan vervangen en het probleem was opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 Heb je toevallig een automaat en laat je die in "D" staan bij het berg opwaarts rijden? Zet 'm dan eens in de 1/2 of 3, dan hoeft de automaat niet zo hard te werken en wordt minder heet, waardoor ook de motor koeler blijft. Als dit niet voldoende helpt, een grotere automaatkoeler monteren eventueel gecombineerd met een sterkere electrische fan. Als het alleen bij berg op problemen geeft verwacht ik niet dat het probleem in de motor zelf zit (dan zou ie op de weg ook te heet worden) Een slechte waterpomp geeft meestal vooral bij lage toerentallen temperatuurproblemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 Hallo. Ik ga voor de mechanische fanclutch. Misschien kapot,scheelt ook bij lage toerentallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.