Spring naar bijdragen

Mijn eerste bakkie....


Atjoer
 Share

Recommended Posts

De oudere jongeren onder ons kunnen ze vast nog wel herinneren van eind jaren zeventig, die 27 MC bakkies die in korte tijd extreem populair werden en al net zo snel weer van het toneel verdwenen. Welnu, bij een bepaalde groep hier in Amerika zijn die bakkies nog springlevend, truckers en Jeepers.

Toen ik als vers lid van de Mile High Jeep Club mijn eerste trip maakte leerde ik al snel twee dingen, je hebt "tire deflaters" nodig om je bandenspanning op zijn minst naar 1 bar te verlagen en om contact te houden met de groep heb je een bakkie nodig, hier een CB radio genoemd.

Dit weekeinde dus maar een bakkie ingebouwd in de Jeep, de antenne maar zoveel mogelijk in het midden achter het reservewiel gemonteerd:

bakkieI.jpg

En hier dan prominent op het dashboard, mijn bakkie:

bakkieII.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de Nordic Tour hadden we allemaal de bak aan staan.

onmisbaar als je met een groep jeeps reist.

wel erg veel verschil in ontvangst kwaliteit

sommigen kon ik dus echt niet verstaan

Mike niet te dicht bij je mond houden en de antenne goed uittrimmen met een staande golf meter.

ook nooit de mike inknijpen als de antenne niet is aangesloten want dan brand je je eindtrapje naar de ( censuur) gallemiezen.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...