Spring naar bijdragen

Dresden-Breslau 2009, ASAP Truck Rally Team


Mitchell2.24v
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Goede berichten van Ed ontvangen, de sfeer in de ploeg en in de rally is fantastisch.

Ed maakt de tijd van zijn leven door, onderling is het genieten en ook de resultaten mogen er wezen:thumbsup:

Ed zijn slaapplaats is achter in de truck en hij ligt er volgens zijn zeggen als een prins op zijn stretcher. (Heeft zelfs moeite met wakker worden en dat voor Ed..!):P

Er wordt al over volgend jaar gepraat dus..................:wacko:

Een goed verslag van de etappe staat op de ASAP site hieronder.

http://truckrallyteam.asap.be/

Vandaag alweer de laatste etappe.

Groeten van Ed en het hele ASAP team uit Polen

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede berichten van Ed ontvangen, de sfeer in de ploeg en in de rally is fantastisch.

Ed maakt de tijd van zijn leven door, onderling is het genieten en ook de resultaten mogen er wezen:thumbsup:

Jaloers!

Mooi dat het allemaal zeer plezant is :wacko:...

en volgend jaar weer, toch nog een herkansing voor Michiel?

Ik hoop het van harte. Wanneer het team terug is, en weer bijgekomen van de trip, zal ik daar eens een balletje over opgooien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niets van Ed gehoord, maar als alles goed gaat komt hij vandaag weer thuis.

Onderstaande bericht is van de ASAP site:

Voor Maarten en Joris was het balen. Na 7 km in de laatste zit reden wij de lagers van het portaalhuis aan dingelen en blokeerde een voorwiel. Einde verhaal voor ons. Lumpensamler bellen en opladen.

Winneboud en Karel konden uitrijden en weer goede tijden neerzetten. Dat resulteerde in een derde plaats bij de vrachtwagens > 7.5 ton. Iedereen content, mooie prestatie.Wij moesten afsluiten op een 10de positie in ons klassement. Dubbel zo slecht als vorig jaar, een kleine ontgoocheling gezien de maandenlange voorbereiding. Maar wed bekijken het positief: het voertuig heeft potentieel en de meeste problemen waren kinderziektes of niet onze schuld. Volgend jaar beter.

Al bij al was het een leuke week met een toffe companie. Dank u jongens voor de gezelligheid en de samenwerking: Michiel, Ed, Wineboud, Karel, Niels, Maarten en op het thuisfront Michel, Frank en Mark..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben weer thuis,

als eerste wil ik iedereen bedanken voor het medeleven,het is voor ons een grote steun.

Ik ga eerst eens douchen en uitrusten van dit weekje.Morgen zal ik mijn belevingen op het forum plaatsen.

Namens ASAPteam hartelijk bedankt voor alle reakties!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben weer thuis,

als eerste wil ik iedereen bedanken voor het medeleven,het is voor ons een grote steun.

Ik ga eerst eens douchen en uitrusten van dit weekje.Morgen zal ik mijn belevingen op het forum plaatsen.

Namens ASAPteam hartelijk bedankt voor alle reakties!!

Welkom thuis Ed enne ... sterkte jongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben weer thuis,

als eerste wil ik iedereen bedanken voor het medeleven,het is voor ons een grote steun.

Ik ga eerst eens douchen en uitrusten van dit weekje.Morgen zal ik mijn belevingen op het forum plaatsen.

Namens ASAPteam hartelijk bedankt voor alle reakties!!

Heel veel sterkte Ed & familie! :P

Ben desondanks wel blij dat je het - zoals we via JanJeep gehoord hebben - toch nog naar je zin gehad hebt tijdens de Rally :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi man.

Ben nog steeds jaloers :D dat je de Rally hebt kunnen uitzitten en ik niet :lol:, maar gun het je natuurlijk wel van harte hoor :D! Die ervaring heb je binnen en kan niemand je ooit nog afnemen :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt een super week gehad.

Het is heel anders dan dat wij normaal met onze Jeeps doen,er is ook bijna geen Jeep die dit evenement uitrijdt.

Degene die dat wel doen zijn Jeeps met een BMW blok erin en een onderstel van een Nixxan Patrol of Volvo Laplander assen eronder.

Bij dit evenement is het de bedoeling dat je in een zo snel mogelijke tijd van A naar B rijdt,dwars door moerassen,snel stromende rivieren en nog meer van die ellende.

Vergelijk het met Paris-Dakar alleen dan met water en zeer veel modder.Ik durf te beweren dat het zelfs zwaarder is als Paris-Dakar.

Je moet je voorstellen dat je in een moeras vast zit maar dan niet alleen maar met 10 andere wagens.Iedereen wil daar zo snel mogelijk doorheen dus dat wordt lieren maar dat dan wel met 10 wagens tegelijk,dus alle lierkabels over elkaar heen.Dit zijn wel de meest gevaarlijke momenten voor de co-piloot want dat is dus de man die de lierkabel uitloopt.

Elektrische lieren maken daar ook geen schijn van kans,ik heb er een aantal gezien met toch wel de meest dure lieren maar die waren na een dag of 2 rijp voor de vuilcontainer.Touw gebruikt men ook niet om te lieren omdat dit op de liertrommel in de knoop gaat,dus alleen staalkabels.Men kijkt ook niet op een sleeplintje meer of minder,er staat op youtube een filmpje waarbij je ziet dat een superdik sleeplint breekt als een zijden draadje en het eind zo tegen de cabine aan slaat.

Het mooiste zelf vond ik wanneer de rijders terugkomen op het camp dat overal de aggregaten werden gestart om slijptollen,lasapparaten enz te laten draaien.Ook wij moesten elke dag aan de slag om de Unimogs de volgende dag weer aan de start te kunnen krijgen,dit vaak tot diep in de nacht.Getuige hiervan is de vrijdagnacht waarbij wij tot een uur of 2 's nacht aan het slijpen en lassen zijn geweest om de cabine weer vast te krijgen op het chassis.

De reden van de schade was dat zaterdag net na de start in Dresden er een vrachtwagen in volle vaart achteruit tegen aan was gereden en de dragende balken van de cabine zwaar had beschadigd.

Naar mate de week verstreek zagen we dat de cabine steeds verder voorover zakken totdat vrijdag bij de voorlaatste proef(etappe) de cabine compleet afbrak.

Zaterdag moest de wagen in Zagan weer aan de start verschijnen en met veel kunst en vliegwerk is dat ook gelukt.Maar 7 km na de start was het echt over,een lager in de vooras had geen zin meer en het resultaat was dat de as muurvast stond.Bij deze rally sleutelen de chauffeur en co-piloot zelf tijdens de rit en dus moest de vooras uit elkaar om de wagen weer rollend te krijgen.Helaas was voor ons team de race over en uit.Ons andere team heeft veel meer succes gehad en kon de race afsluiten met een 3de plaats.

Ik heb direct weer besproken om de volgende editie weer mee te gaan,want ik heb de smaak te pakken.

Het was voor mij deze week wel een week met dubbele gevoelens zoals jullie begrijpen.

Ik wil dan ook bij deze iedereen bedanken voor de steun die wij van jullie mochten ontvangen,het heeft ons zeer goed gedaan en trouwens nog steeds.

Speciaal wil ik Janjeep en Joppie bedanken.

Janjeep omdat hij iedere dag een verslagje heeft gemaakt.

Joppie omdat hij direct aanbood om mij op te halen en dat dus ook heeft gedaan zondag.

Hier nog wat links naar filmpjes waar onderandere het ASAPteam te zien is:

http://reinoud.van.leeuwen.net/RVL_20090701_DSD_6176.jpg

bewerkt door jeeped
filmpjes en foto toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Forumleden,

Via deze weg wil ik jullie allemaal bedanken voor de talrijke intresse en aanmoedigingen voor onze Breslau 2009

Mijn speciale dank gaat natuurlijk uit naar Ed en Michiel(helaas van kortere duur) die ons aan de frontlinie gesteund hebben.

Wij nodigen jullie hierbij van harte uit om ons in 2010 allemaal te komen volgen, Voor Ed zeker weer van dichtbij, en iedereen die zich geroepen voelt om ons te helpen.

Met Vriendelijke Jeepers groet

Maarten de Boer:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...