Spring naar bijdragen

CV en alarm functioneert niet meer...


Recommended Posts

Het is niet te geloven...mijn Jeep heeft weer een nieuw euvel....

Er zit een Gemini-alarm ingebouwd (aan het logo op de sleutel te zien) en de de afstandbediening van het alarm en de CV zit verwerkt in de sleutel.

Ik heb hiervan twee sleutels alsmede een losse stick om de startonderbreking en het alarm in de auto uit te schakelen.

Alles functioneerde vanmiddag nog feilloos als altijd totdat ik de auto weer wilde openen....geen reactie...

De led op de zender brand gewoon maar er gebeurt niks, onder welke hoek of afstand je de boel ook houd.

Met de sleutel vervolgens de deur geopend en het alarm ging af...zoals het ook hoort.

Deze met de stick uitgeschakeld en na de rit wederom geprobeerd om te auto te vergrendelen maar niks.

Voor de zekerheid andere sleutel met afstandbediening gepakt maar ook die doet niks.

Alleen de stick werkt nog maar dan moet ik iedere keer met de hand de portieren ontgrendelen en het alarm uitzetten.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah, lijkt me sterk dat ik 3 nieuwe zenders kan bestellen...ze doen het plotsklaps alle 3 niet meer van het ene op het andere moment...raar maar waar...ga eerst maar een de kabels volgen die van de hoorn het schutbord in verdwijnen...aan de onderkant van het dashboard moet ik toch ergens de regelunit van het alarm vinden zou ik denken>?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, vanavond het dashboard maar eens open gehaald om uit te vinden welk alarm er in de Jeep zit...zo gevonden en het is dus een Gemini 5060.

OP internet werd gemeld dat je even dipswitch 2 om moest zetten, knopje duwen en 't werkt weer...NIET DUS.

Maar ik was nu toch lekker bezig dus schroef maar meteen ff door om de blenddoor en airco te fixen dacht ik...totdat ik de aarde van het alarm lostrok...het alarm ging natuurlijk af...het was alleen niet meer te stoppen!

En dan ook gewoon echt niet meer! Dus uiteindelijke hoorn eraf, in bubblewarp en handoeken gewikkeld en in de kluis gepleurd :worshippy:

JEEP 1 IK 0

Morgen maar weer eens verder kijken...eerst sloop ik het dashboard er verder uit en fix de airco en blend door, weet iemand of de koelvloeistof eraf moet om de blenddoor te kunnen fixen en de airco condensor te vervangen? Indien ja, wat is de beste plek om m zo ver mogelijk af te laten?

p.s. dashboard eruit is zo gedaan, da's een makkie!

Mocht iemand in de toekomst hulp willen hiermee dan is dat geen probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gehele dahsboard ligt er inmiddels uit, wat geklooi met bekabeling maar verder redelijk straight forward.

Manual zegt wel dat de heater/ac-unit verwijderd moet worden maar niet hoe...zucht...dus ga ik zelf maar ondervinden.

Zou wel graag weten waar het juiste aftappunt zit voordat ik 15 liter koelvloeistof in mijn interieur heb liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...