vanderputtens Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 Het is niet te geloven...mijn Jeep heeft weer een nieuw euvel.... Er zit een Gemini-alarm ingebouwd (aan het logo op de sleutel te zien) en de de afstandbediening van het alarm en de CV zit verwerkt in de sleutel. Ik heb hiervan twee sleutels alsmede een losse stick om de startonderbreking en het alarm in de auto uit te schakelen. Alles functioneerde vanmiddag nog feilloos als altijd totdat ik de auto weer wilde openen....geen reactie... De led op de zender brand gewoon maar er gebeurt niks, onder welke hoek of afstand je de boel ook houd. Met de sleutel vervolgens de deur geopend en het alarm ging af...zoals het ook hoort. Deze met de stick uitgeschakeld en na de rit wederom geprobeerd om te auto te vergrendelen maar niks. Voor de zekerheid andere sleutel met afstandbediening gepakt maar ook die doet niks. Alleen de stick werkt nog maar dan moet ik iedere keer met de hand de portieren ontgrendelen en het alarm uitzetten. heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 Lijkt erop dat hij de zenders niet meer herkend, zenders al opnieuw aangemeld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst June 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2009 Geen idee hoe hoe je dat doet Ab... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2009 Is meest iets van, dipswitch omzetten en knopje indrukken. Maar je zal eerst eens moeten uitvissen welk type alarm er in zit. Dan kun je gericht zoeken naar een handleiding..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst June 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2009 Da's de grap...er zit een hoorn onder motorkap, daarop zit helemaal niets van knoppen of sleutelgaten, de kabelboom verdwijnt vervolgens onder het dashboard en dat was dat... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2009 Nou, pak een schroevendraaier, en leef je uit..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst June 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2009 Dash moest er zoiezo nog eens uit voor de blenddoor en airco dus guess'I'd better start... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loek Geplaatst June 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2009 sloop dat klere alarm er gewoon uit:bye1:, kan ook zonder de dash eruit te halen, onderbreking zit bij de stuurkolom. de afstandsbedieng zit niet vast aan het alarm, dus werkt gewoon ook zonder die zooi mooi werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst June 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2009 Een goeie autoalarm specialist kent dit euvel had het ook met me vorige ZJ, twee nieuwe zenders + een beetje werk (weet niet meer wat het kostte!), maar daarna weer lang plezier...de dash hoeft er ABSOLUUT niet uit!!, succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst June 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2009 Nah, lijkt me sterk dat ik 3 nieuwe zenders kan bestellen...ze doen het plotsklaps alle 3 niet meer van het ene op het andere moment...raar maar waar...ga eerst maar een de kabels volgen die van de hoorn het schutbord in verdwijnen...aan de onderkant van het dashboard moet ik toch ergens de regelunit van het alarm vinden zou ik denken>? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst June 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2009 Goed, vanavond het dashboard maar eens open gehaald om uit te vinden welk alarm er in de Jeep zit...zo gevonden en het is dus een Gemini 5060. OP internet werd gemeld dat je even dipswitch 2 om moest zetten, knopje duwen en 't werkt weer...NIET DUS. Maar ik was nu toch lekker bezig dus schroef maar meteen ff door om de blenddoor en airco te fixen dacht ik...totdat ik de aarde van het alarm lostrok...het alarm ging natuurlijk af...het was alleen niet meer te stoppen! En dan ook gewoon echt niet meer! Dus uiteindelijke hoorn eraf, in bubblewarp en handoeken gewikkeld en in de kluis gepleurd JEEP 1 IK 0 Morgen maar weer eens verder kijken...eerst sloop ik het dashboard er verder uit en fix de airco en blend door, weet iemand of de koelvloeistof eraf moet om de blenddoor te kunnen fixen en de airco condensor te vervangen? Indien ja, wat is de beste plek om m zo ver mogelijk af te laten? p.s. dashboard eruit is zo gedaan, da's een makkie! Mocht iemand in de toekomst hulp willen hiermee dan is dat geen probleem! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2009 p.s. dashboard eruit is zo gedaan, da's een makkie! Mocht iemand in de toekomst hulp willen hiermee dan is dat geen probleem! Ik maak me meer zorgen over het terug plaatsen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst June 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2009 Ik niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2009 Ik heb alle vertrouwen in je; mijn airco is stuk dus kan straks goed een dashboard/kachel/airco specialist gebruiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst June 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2009 Het gehele dahsboard ligt er inmiddels uit, wat geklooi met bekabeling maar verder redelijk straight forward. Manual zegt wel dat de heater/ac-unit verwijderd moet worden maar niet hoe...zucht...dus ga ik zelf maar ondervinden. Zou wel graag weten waar het juiste aftappunt zit voordat ik 15 liter koelvloeistof in mijn interieur heb liggen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.