Spring naar bijdragen

kachel probleem


Recommended Posts

Nog maar een paar weken een fijne jeep 4.7 V8, 2000 en rol

vanzelf van het ene probleem in het andere (welkom in de Jeep wereld...:)) Kan er nog om lachen...Ene probleem (herrie bij afremmen op motor..grollen.,etc....) nog niet opgelost of het andere dient zich aan, of is het gewoon ff pech hebben? Mijn kachel doet het aan mijn zijde (links) prima maar aan de bijrijders kant blijft hij koude lucht geven, zonder dat ik de airco aan heb. Zelfs op maximale temp. blijft mijn vrouw -met reden - klagen, Imiddels dankzij het forum ontdekt THANKS! dat (en hoe) ik de foutcodes kan uitlezen, dit is 52, 56..even uit mn hoofd.

Dit zegt'dat er een klep bij open blijft of iets van die orde aan de rechter kant. Mijn vraag; iemand een idee of dit 'makkelijk'te verhelpen is? Of oplossing?

Met dank alweer...

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar een paar weken een fijne jeep 4.7 V8, 2000 en rol

vanzelf van het ene probleem in het andere (welkom in de Jeep wereld...:P) Kan er nog om lachen...Ene probleem (herrie bij afremmen op motor..grollen.,etc....) nog niet opgelost of het andere dient zich aan, of is het gewoon ff pech hebben? Mijn kachel doet het aan mijn zijde (links) prima maar aan de bijrijders kant blijft hij koude lucht geven, zonder dat ik de airco aan heb. Zelfs op maximale temp. blijft mijn vrouw -met reden - klagen, Imiddels dankzij het forum ontdekt THANKS! dat (en hoe) ik de foutcodes kan uitlezen, dit is 52, 56..even uit mn hoofd.

Dit zegt'dat er een klep bij open blijft of iets van die orde aan de rechter kant. Mijn vraag; iemand een idee of dit 'makkelijk'te verhelpen is? Of oplossing?

Met dank alweer...

Danny

bekend probleem, er is waarschijnlijk een motor kapot van de aansturing van de kleppen, er zijn er twee een aan de zijde van de meerijder (achter het handschoenen kastje, en een aan de achterzijde, en jawel daar kan je niet bij zonder de dash te veriwijderen en alle vloeistoffer eruit le laten.

ik heb het net verholpen ca 8 uur werk, dash eruit, en de kleppen koppelen, hiervoor heb ik de bovenzijde van de havc verwijderd(halverwege doorgezaagd) en de kleppen gekoppeld, nu werken ze allebei op mijn temp knop, en als ie kapot gat kan ik er nu altijd bij.

zie ook www.wjjeeps.com voor details over uitbouwen

succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loek, en andere

Dank voor jullie reactie.

Loek, als ik het goed begrijp dan laat je 1 motor 'vervallen'en koppel je

op 1 van de motoren een slang die dus dubbel dienst doet?

Met het dashboard verwijderen is dat dan in zn geheel..? Ben jij ervaren, de 8 uren van jou zijn dat eveneens 8 uren voor een 'leek'als ik denk je..?

Ik ga de instructies verder lezen, :unsure:thanks!!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gebruik even de zoekfunctie: blend air door ;)

Thanks, heb het gedaan...maar het technische gehalte, ontneemt me de moed om eraan te beginnen. Denk ik zo maar..........:wacko:

Ik ga alvast beginnen met sparen!

Het is nog niet zo koud buiten (en het is toch aan de kant van mijn vrouw:whistle:)

:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Danny

Eruithalen was voor mij ook de eerste keer:wacko:, als ik dit nogmaals moet doen is het zeker in 1,5 uur gebeurt, en 1 uur weer inbouwen.:)

gewoon aan beginnen volg de instructies en het kan niet fout. wat betreft de koppeling zie foto, even zagen en wat schroeven los is ook best een voudig , als je de tijd voor neemt.

best leuk werk.:), bij en volgende storting heb heel wat minder werk:D.

let niet op de bedrading die los zit, dit was het alarm, das tr nu uut:P

post-4351-12873023087568_thumb.jpg

post-4351-12873023092407_thumb.jpg

bewerkt door loek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh oh, ik heb precies dezelfde meldingen en hetzelfde probleem met de kachel :huh: ook aan de kant van mijn vriendin is het niet warm te krijgen terwijl aan mijn kant hij prima werkt.

Ik was er al bang voor dat dit een behoorlijke klus was en waarom de vorige eigenaar heeft gewacht met de verkoop tot de winter voorbij was :whistle:

Ik heb zelf net de hogedrukslang van de stuurbekrachtigingspomp vervangen, maar voor deze klus ben ik denk ik nog niet klaar.

Is er iemand op het forum die hier, uiteraard tegen betaling:whistle:, mee kan helpen.

Gr, Henri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Danny

Eruithalen was voor mij ook de eerste keer:wacko:, als ik dit nogmaals moet doen is het zeker in 1,5 uur gebeurt, en 1 uur weer inbouwen.:yes:

gewoon aan beginnen volg de instructies en het kan niet fout. wat betreft de koppeling zie foto, even zagen en wat schroeven los is ook best een voudig , als je de tijd voor neemt.

best leuk werk.:lol:, bij en volgende storting heb heel wat minder werk:D.

let niet op de bedrading die los zit, dit was het alarm, das tr nu uut:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Loek,

Met bewondering heb ik zitten kijken naar de foto's. En bedankt voor je moeite om hier op te reageren. Moet wel zeggen dat ik een beetje heb zitten lachen om de foto's aangezien dit e.e.a zou moeten verhelderen....:yes:...ziet er erg technisch en voor mij 'moeilijk' uit.

Ik wil aannemen dat het bij jou goed is gegaan en heb op basis van jou reactie ook aandachtig mijn dashboard zitten bestuderen maar het is een klus waar ik toch nog wat huiverig voor ben hoor. poeh poeh..wel een gedoetje hoor. Neemt niet weg dat ik er niet aan begin maar had stiekem gehoopt dat het wat simpeler was. Ben ook klein beetje bang dat als de boel uit elkaar ligt ik er niet meer uitkom..

Anyway nogmaals bedankt maar ik >>>>schuif het beetje vooruit>>..

Komt vanzelf tijd dat mn vrouw me gaat slaan als ik geniet van de warme kachel;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Loek,

.......... Moet wel zeggen dat ik een beetje heb zitten lachen om de foto's aangezien dit e.e.a zou moeten verhelderen....:yes:...ziet er erg technisch en voor mij 'moeilijk' uit.

Ik wil aannemen dat het bij jou goed is gegaan en heb op basis van jou reactie ook aandachtig mijn dashboard zitten bestuderen maar het is een klus waar ik toch nog wat huiverig voor ben hoor. poeh poeh..wel een gedoetje hoor. Neemt niet weg dat ik er niet aan begin maar had stiekem gehoopt dat het wat simpeler was. Ben ook klein beetje bang dat als de boel uit elkaar ligt ik er niet meer uitkom..............

Probeer een FSM op de kop te tikken, daarin staan al zulke dingen stapje voor stapje in beschreven, met duidelijke tekeningen en details.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...