sjefries Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 hallo ik heb een aantal vragen over het invoeren van mn wrangler yj hij stond in belgie als lichte vracht op papier kan ik hem dan in nederland ook als grijs kenteken laten keuren ? of komt er dan veel bij kijken? ik las dat dan de hardtop ramen dichtgemaakt moeten worden. en een achterschot geplaatst moet worden van 30 cm hoog? is dit alles of komt er nogmeer bij kijken? ik weet nog van mn eerdere toyota jeep dat er een hoop poespas bij kwam kijken dak/ramen verhogen enz enz. als dat zo is dan keur ik hem gewoon geel en maak ik er een bankje in. wat is wijsheid ??? weet iemand hier de beste optie voor? grtn sjefrie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2009 (bewerkt) Waarom wil je hem op grijs kenteken ? Ook al zou je hem grijs kunnen krijgen , de maten kloppen niet , dus je betaald geel. Hier is al veel over geschreven , gebruik anders de zoek functie eens. edit : lees net in een ander postje jeep wrangler yj 1978 5,7l V8 Denk dat je hier een type fout hebt gemaakt en het 1987 zal zijn ? Staat die motor ook op je papieren ? Zo niet , dan kan je wel eens problemen krijgen met de invoer. Die motor is nl. nooit geleverd in de YJ. June 1, 2009 bewerkt door EJG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2009 Op de papieren van een "lichte vracht" uit belgië staat héél weinig.. Alleen 't type en bouwjaar, geen aantal cylinders, geen motor inhoud, geen kw of pk's... Wat ik gehoord heb moeten ze bij de RDW gewoon invoeren wat er bekent is op de papieren en als er niets op staat vermelden op de nieuwe papieren wat er in ligt! Het enigste nadeel is dat je 'm dan nooit om kan zetten naar geel kenteken omdat een YJ niet gemaakt is met 360 blok.. Of dit ook waar is weet ik (nog) niet. Ik heb om dezelfde rede een belg gekocht met lichte vracht op papier.. Moet nog een 360 in en dan terug om te keuren naar de RDW maar kan nog wel een jaartje worden bij mij. Wat betreft het grijs kenteken.. Als je je stoelen een stukje naar voren zet en je bak verlengt(klep openlegt op de CJ manier) is alles net aan de maat voor grijs. Wel gewoon met open kap,anders is het dak te laag... Dat is wat mij verteld is maar ik weet niet of het klopt en of de regels inmiddels veranderd zijn.. En er zijn er meer die rondrijden met een YJ en een V 8 op kenteken... Mischien dat je daar iets na kan vragen. Ik blijf dit in ieder geval met héél véél belangstelling volgen!.!... Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2009 je kan een cj yj en zelf een tj wel degelijk op een blijvend grijs kenteken krijgen in nl welke ook aan de eisen voldoet heb dit zelf geregeld gedaan voor jeepers heb de ombouwset voor de cj en yj nog liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjefries Geplaatst June 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2009 weten jullie toevallig welke papieren ik dan mee moet nemen naar de rdw ik heb er een hele berg papieren bij.? en op de papieren voor de lichte vracht staat niets op over motor inhoud dat klopt. maar moet er dan wel een schot achter in? en de ramen dicht? omdat ik er nu het dak af heb.? of kan ik er zo mee naartoe gaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2009 Waarom zou je m op grijs kenteken willen? Je moet toch voor geel betalen...... Alle papieren meenemen naar de RDW. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2009 je moet alleen het inschrijvings bewijs meenemen naar de keuring staat het merk chnr op en als het goed is ook de cylinhoud is rood oranje van kleur en evt het pva en kijken of er een type plaatje onder de kap zit met gewichten erop is belangrijk bij grijs kent denk niet dat je hem op geel krijgt als deze in belgie lichte vracht is ze kennen hier geen v8 en je hebt geen remgegevens van deze auto wat verplicht is voor geel kent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjefries Geplaatst June 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2009 hallo deze mag opslot probleem is al opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst June 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2009 deze mag opslot probleem is al opgelost. Hoe?<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2009 hallodeze mag opslot probleem is al opgelost. Maar hoe is het dan verlopen bij de RDW?? Edit: had nog even het hele topic doorgelezen, is Utah me weer voor:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2009 Maar hoe is het dan verlopen bij de RDW??Edit: had nog even het hele topic doorgelezen, is Utah me weer voor:wacko: Ben ook benieuwd... Kenteken gekocht ergens?? Leuke sekretaresse versierd bij de RDW? Andere Jeep gekocht??? VERTEL!.!.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2009 voor jullie een vraag voor mij een weet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst June 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2009 voor jullie een vraag voor mij een weet Nou, vertel jij het dan maar....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjefries Geplaatst June 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2009 ik laat de auto in belgie dan is hij ook nog eens veel voordeliger wat betreft het rijden. dan blijft hij lichte vracht. in nl kan je hem niet op een 1 mans zaak zetten. en geel rijden met gas is ook geen pretje in nl wel hoorde ik van de rdw dat de oldtimer regeling er nog niet door was dus maar hopen dat dat nog ff duurt dan valt hij misschien nog in de regeling van 25 jaar en voer ik hem dan in in nl. grtn sjefrie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2009 ........dan valt hij misschien nog in de regeling van 25 jaar en voer ik hem dan in in nl.grtn sjefrie Reken daar maar niet op, in 2011 is 't echt afgelopen. Wat in dat jaar nog 25 is blijft er in, de rest niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjefries Geplaatst June 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2009 (bewerkt) toch bijde douane zeiden ze dat t nog niet zeker was. en die zouden het toch moeten weten lijkt mij. maarja t zou mooi zijn wel zeiden ze dat ze bezig waren met het rekening rijden en dat was dan voor iedereen ook voor de oldtimers. dan moet iedereen gewoon betalen wat ze rijden. ook geen slecht idee zeker niet als je meerdere autos hebt dan kun je nog eens kieze welke je meeneemt. iets moois voorde oldtimer verzamelaar. June 6, 2009 bewerkt door sjefries Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2009 ik laat de auto in belgiedan is hij ook nog eens veel voordeliger wat betreft het rijden. dan blijft hij lichte vracht. in nl kan je hem niet op een 1 mans zaak zetten. en geel rijden met gas is ook geen pretje in nl wel hoorde ik van de rdw dat de oldtimer regeling er nog niet door was dus maar hopen dat dat nog ff duurt dan valt hij misschien nog in de regeling van 25 jaar en voer ik hem dan in in nl. grtn sjefrie Maar je mag als nederlander toch geen auto met buitenlands kenteken rijden in Nederland, of heb je een bedrijf in België??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjefries Geplaatst June 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 ja keb een bedrijfje in belgie anders zou het niet gaan dat klopt. het is een neve vestiging van mn bedrijf in nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjefries Geplaatst August 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2009 laatste nieuws. wat betreft jeep wrangler yj 5.9 v8 het heeft even geduurd maar hij staat op nederlands kenteken. rdw en douane afgehandelt. :bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst August 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2009 Maar dan wel op belgie's kenteken of toch in nederland?.. Vertel dat dan ook maar ff.... Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 Maar dan wel op belgie's kenteken of toch in nederland?..Vertel dat dan ook maar ff.... Gr.Karel. laatste nieuws.wat betreft jeep wrangler yj 5.9 v8 het heeft even geduurd maar hij staat op nederlands kenteken. rdw en douane afgehandelt. :bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst August 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 Oeps sorry... Maar hoe dan toch in nederland?? Of moet ik daar "sex wheeler" om antwoord vragen? Ik zit dadelijk ook met het zelfde probleem en 't zou makkelijk zijn als ik weet welke weg jij ingeslagen hebt om het klaar te krijgen. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjefries Geplaatst August 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 ja six wheeler heeft me wel goedgeholpen. ze hebben hem gekeurt met de motor die er nu in lag. zonder enig probleem alleen had ik een atest van uitvoer moeten aanvragen in belgie omdat de papieren niet helemaal compleet waren en daar is even overheen gegaan voor die binnen waren. als je een auto in belgie koopt die lichte vracht is staat er geen cilinders en motor inhoud op de papieren. en nemen ze m zo over als hij is.grtn sjefrie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst August 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 alleen had ik een atest van uitvoer moeten aanvragen in belgie omdat de papieren niet helemaal compleet waren en daar is even overheen gegaan voor die binnen waren. ?.?... Dat van kenteken overnemen heb ik ook gehoord maar wat een atest van uitvoer?? Waar kan ik dat opvragen en moet dat binnen bepaalde tijd na aankoop? Waar heb jij 'm laten keuren? Het schijnd dat Veldhoven makelijker keurd dan Den Bosch. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.